Tržby spoločnosti Xiaomi za druhý kvartál 2025 dosiahli 116,0 miliárd jüanov
Čo znamená dosiahnutie tretieho kvartálu po sebe s tržbami nad 100 miliárd. Upravený čistý zisk medziročne vzrástol o 75,4 %
Stratégia prémiovosti sa urýchľuje a podporuje silný rast v oblasti smartfónov, inteligentných elektrických vozidiel a inteligentných domácich spotrebičov.
Spoločnosť Xiaomi, ktorá sa zaoberá spotrebnou elektronikou, smartfónmi a výrobkami inteligentnej domácnosti (IoT), oznámila svoje neauditované konsolidované výsledky za tri mesiace, ktoré sa skončili 30. júna 2025 („2. kvartál 2025“). V druhom kvartáli vzrástli tržby skupiny medziročne o 30,5 % na 116,0 mld. jüanov, čo je tretí po sebe idúci kvartál, v ktorom tržby prekročili hranicu 100 mld. jüanov. Upravený čistý zisk medziročne vzrástol o 75,4 % na 10,8 miliardy jüanov, čím sa už druhý kvartál po sebe podarilo prekročiť hranicu 10 miliárd jüanov. Výsledky poukazujú na vysokú ziskovosť a trvalý rast, vychádzajúci zo silnej základne spoločnosti.
Vďaka stratégii inteligentného ekosystému „človek x auto x domácnosť“ dosiahli v druhom kvartáli všetky tri hlavné oblasti podnikania spoločnosti Xiaomi – smartfóny, inteligentné elektromobily a veľké domácnosti spotrebiče – výrazný rast. Tržby z predaja smartfónov dosiahli 45,5 miliardy jüanov, pričom dodávky rástli už ôsmy kvartál po sebe a spoločnosť si udržala pozíciu v prvej trojke globálneho rebríčka už 20 kvartálov po sebe. Segment produktov IoT a lifestyle produktov dosiahol nový rekord tržieb vo výške 38,7 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 44,7 %. Tento rast podporil nárast tržieb z predaja inteligentných domácich spotrebičov o 66,2 %. Tržby zo segmentu inteligentných elektrických vozidiel, umelej inteligencie a ďalších nových iniciatív dosiahli 21,3 miliardy jüanov, čo predstavuje významný medziročný nárast o 234 %. Tržby z elektrických vozidiel samotných po prvýkrát prekročili hranicu 20 miliárd jüanov, čo je významný míľnik pre tento segment.
Stratégia Xiaomi zameraná na prémiové produkty vo všetkých kategóriách sa urýchľuje. Podiel spoločnosti na trhu v segmente drahších smartfónov sa v druhom kvartáli naďalej rozširoval. V júni spoločnosť uviedla na trh svoje prvé SUV, sériu Xiaomi YU7. Táto séria, prezentovaná ako „vysoko výkonné luxusné SUV“, zaznamenala veľký ohlas na trhu a do 18 hodín od uvedenia získala viac ako 240 000 potvrdených objednávok.
Smartfóny Xiaomi si udržujú pozíciu v prvej trojke globálneho rebríčka už 20 kvartálov po sebe, pričom neustále dosahujú prelomové úspechy v stratégii prémiovosti.
Napriek celkovému tlaku na globálnom trhu so smartfónmi počas druhého kvartálu sa divízia smartfónov spoločnosti Xiaomi ukázala ako silná. Ako v Číne, tak aj v zahraničí. Tržby v tomto segmente dosiahli 45,5 miliardy jüanov. Celkové globálne dodávky smartfónov sa zvýšili na 42,4 milióna kusov, čo predstavuje ôsmy po sebe idúci kvartál medziročného rastu. Podľa spoločnosti Canalys (teraz súčasť Omdia), dosiahol globálny podiel Xiaomi na trhu podľa dodávok v druhom kvartáli 2025 14,7 %, čím si zabezpečila umiestnenie v prvej trojke spoločností na globálnom rebríčku už 20. kvartál po sebe. Po návrate na prvé miesto v dodávkach smartfónov v Číne v prvom kvartáli, spoločnosť Xiaomi pokračovala vo vedení aj v druhom kvartáli vďaka ďalším aktiváciám zariadení.
Stratégia skupiny zameraná na prémiové produkty naďalej prináša významné výsledky. Podľa údajov tretích strán, tvoril predaj prémiových smartfónov (s cenou 3 000 jüanov a viac) v Číne 27,6 % celkového predaja smartfónov skupiny, čo predstavuje medziročný nárast o 5,5 percentuálneho bodu. Skupina rozšírila svoje vedúce postavenie v cenovom segmente 4 000 – 5 000 jüanov, kde jej podiel na trhu medziročne vzrástol o 4,5 percentuálneho bodu na 24,7 %, čím si upevnila pozíciu číslo 1 na domácom trhu. V segmente 5 000 – 6 000 jüanov dosiahol podiel na trhu 15,4 %, čo predstavuje medziročný nárast o 6,5 percentuálneho bodu.
Dodávky elektromobilov Xiaomi naďalej rastú, čo signalizuje prechod do fázy masívneho rastu.
Segment inteligentných elektrických vozidiel, AI a ďalších nových iniciatív spoločnosti Xiaomi zaznamenal významný rast. V druhom kvartáli dosiahli celkové tržby z tohto segmentu 21,3 miliardy jüanov, pričom tržby z elektrických vozidiel prvýkrát prekročili hranicu 20 miliárd jüanov, čo signalizuje vstup do fázy rýchleho rastu. Počas tohto obdobia pokračoval rast dodávok elektrických vozidiel Xiaomi, pričom bolo odovzdaných 81 302 vozidiel.
Je pozoruhodné, že ešte pred začatím dodávok modelu Xiaomi YU7 skupina v prvom polroku dodala viac ako 157 000 vozidiel. K júlu 2025 prekročili kumulatívne dodávky od uvedenia elektrických vozidiel Xiaomi na trh hranicu 300 000 kusov. Prevádzková strata v oblasti elektrických vozidiel sa v druhom kvartáli znížila na 300 miliónov jüanov, pričom v druhej polovici roka sa očakáva dosiahnutie ziskovosti.
Skupina pokračuje v rozširovaní svojej predajnej a servisnej siete. K 30. júnu 2025 otvorila Xiaomi 335 predajných centier pre inteligentné elektrické vozidlá v 92 mestách v Číne.
Skupina výrobkov inteligentnej domácnosti IoT udržuje vysoký rast, keďže inteligentné veľké domáce spotrebiče odporujú trhovým trendom s rastom cien a objemov.
Divízia IoT a lifestyle produktov skupiny zaznamenala v druhom kvartáli tržby vo výške 38,7 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 44,7 %, pričom hrubá marža vzrástla o 2,8 percentuálneho bodu na 22,5 %. Napriek intenzívnej cenovej konkurencii na svetovom trhu s domácimi spotrebičmi, dosiahla divízia inteligentných veľkých domácich spotrebičov prelomové čísla, pričom tržby medziročne vzrástli o 66,2 %. Dodávky tiež prekonali trhové trendy, pričom dodávky klimatizácií presiahli 5,4 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 60 %. Dodávky chladničiek vzrástli o 25 % na viac ako 790 000 kusov a dodávky práčok vzrástli o 45 % na viac ako 600 000 kusov.
Segment tabletov spoločnosti Xiaomi tiež pokračoval v silnom raste. Podľa spoločnosti Canalys vzrástli globálne dodávky tabletov Xiaomi medziročne o 42,3 %, čo je najrýchlejší rast spomedzi piatich najväčších svetových dodávateľov. Dodávky slúchadiel sa umiestnili na 2. mieste v globálnom meradle a na 1. mieste v Číne. V júni skupina uviedla na trh svoje prvé okuliare Xiaomi AI Glasses, ktorých predaj ďaleko prekonal očakávania. Elektrochromatická verzia je vypredaná a skupina zrýchľuje výrobu, aby uspokojila dopyt.
K 30. júnu 2025 sa počet pripojených IoT zariadení skupiny (okrem smartfónov, tabletov a notebookov) zvýšil na 989,1 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 20,3 %. Počet používateľov s piatimi alebo viac pripojenými zariadeniami dosiahol 20,5 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 26,8 %. V júni 2025 vzrástol počet aktívnych používateľov aplikácie Mi Home medziročne o 16,8 % na 113,1 milióna, zatiaľ čo počet aktívnych používateľov AI Assistant vzrástol o 16,4 % na 153,2 milióna.
Internetové služby si udržujú vysokú hrubú maržu, keďže počet používateľov naďalej rastie.
Obchod s internetovými službami si udržal stabilnú výkonnosť, pričom tržby dosiahli v druhom kvartáli 9,1 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 10,1 %. Hrubá marža tohto segmentu zostala na vysokej úrovni 75,4 %. Vzhľadom na to, že sa základňa používateľov internetových služieb naďalej rozširovala, dosiahli globálni aj čínski mesační aktívni používatelia nové rekordné hodnoty. V júni 2025 dosiahol počet mesačných aktívnych užívateľov 731,2 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 8,2 %. Počet mesačných aktívnych užívateľov v Číne dosiahol 184,8 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 12,4 %.
Investície spoločnosti Xiaomi do kľúčových technológií prudko stúpajú, pričom kvartálne výdavky na výskum a vývoj dosiahli rekordnú výšku 7,8 miliardy jüanov.
Spoločnosť Xiaomi pokračovala v prehlbovaní svojich investícií do kľúčových technológií, čo viedlo k významným prelomom v inováciách v oblasti automobilového priemyslu, čipov a AI. Výdavky skupiny na výskum a vývoj dosiahli v druhom kvartáli rekordnú výšku 7,8 miliardy jüanov , čo predstavuje medziročný nárast o 41,2 %. K 30. júnu 2025 dosiahol počet zamestnancov spoločnosti Xiaomi v oblasti výskumu a vývoja nový rekord, a to 22 641 zamestnancov.
V oblasti čipov spoločnosť Xiaomi predstavila svoj vlastný vlajkový čip vyrobený na báze 3 nm, Xiaomi XRING O1. Xiaomi sa tak stala štvrtou spoločnosťou na svete a prvou v Číne, ktorá je schopná samostatne navrhovať a vyvíjať vlajkový, 3 nm čip. Prémiový a vlajkový smartfón Xiaomi 15S Pro spolu s ultra-prémiovými OLED tabletmi Xiaomi Pad 7 Ultra a Xiaomi Pad 7S Pro, sú vybavené čipom Xiaomi XRING O1 a boli postupne uvedené na trh v druhom kvartáli. Spotrebitelia ich prijali veľmi pozitívne.
Xiaomi dosiahlo niekoľko prelomových úspechov v oblasti veľkých AI jazykových modelov. V máji spoločnosť oficiálne uviedla a sprístupnila svoj multimodálny veľký jazykový model Xiaomi MiMo-VL-7B. V júli bolo na významných svetových konferenciách, vrátane ICCV 2025 a ACL 2025, publikovaných celkovo 12 článkov o veľkých jazykových modeloch, ktoré predstavili najnovšie inovatívne výskumy v tejto oblasti. V auguste Xiaomi sprístupnilo svoj vlastný veľký jazykový model zameraný na audio uvažovanie, MiDashengLM-7B, ktorý dosiahol špičkový výkon v 22 benchmarkoch z oblasti porozumenia a uvažovania v oblasti audia.
O spoločnosti Xiaomi
Spoločnosť Xiaomi Corporation bola založená v apríli 2010 a 9. júla 2018 bola zaradená na hlavnú tabuľku hongkongskej burzy cenných papierov (1810.HK). Xiaomi je spoločnosť zameraná na spotrebnú elektroniku a smart výrobu, ktorej hlavnou činnosťou je produkcia smartfónov a inteligentného hardvéru, ktoré sú prepojené na platforme Internetu vecí (IoT).
V súlade s našou víziou „Nadviazať priateľstvo s používateľmi a stať sa najobľúbenejšou spoločnosťou v srdciach používateľov“ sa Xiaomi neustále snaží o inovácie, vysokú kvalitu používateľského zážitku a prevádzkovú efektívnosť. Spoločnosť neúnavne vytvára úžasné produkty za čestné ceny, aby všetci na svete mohli vďaka inovatívnym technológiám žiť lepší život.
Xiaomi je jednou z popredných svetových spoločností vyrábajúcich smartfóny. V júni 2025 dosiahol počet aktívnych používateľov mesačne (MAU) približne 731,2 milióna (vrátane smartfónov a tabletov) na celom svete. Spoločnosť tiež vytvorila poprednú svetovú platformu AIoT (AI+IoT) pre spotrebiteľov, ku ktorej bolo k 30. júnu 2025 pripojených približne 989,1 milióna inteligentných zariadení (okrem smartfónov, notebookov a tabletov). V októbri 2023 Xiaomi aktualizovala svoju stratégiu na inteligentný ekosystém „človek x auto x domácnosť“, ktorý plynule spája osobné zariadenia, inteligentné domáce produkty a automobily. Xiaomi sa vždy zameriava na ľudskosť a zaväzuje sa poskytovať komplexné a lepšie prepojené zážitky. Produkty Xiaomi sú prítomné vo viac ako 100 krajinách a regiónoch po celom svete. V júli 2025 bola spoločnosť Xiaomi siedmy rok po sebe zaradená do zoznamu Fortune Global 500, kde sa umiestnila na 297. mieste.
Xiaomi je súčasťou indexov Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.
Photo by Xingye Jiang on Unsplash