
Najslabší, máte padáka! Uber sa chce zbaviť cestujúcich s najnižším hodnotením
Vodiči, jazdiaci pre Uber, majú po skončení jazdy možnosť v mobilnej aplikácii hodnotiť svojho pasažiera. Až doteraz však táto spätná väzba nemala prakticky žiaden výstup, takže nepríjemní, hrubí či iným spôsobom problematickí klienti mohli naďalej využívať ponúkané služby. To sa však má v dohľadnej dobe zmeniť. Prevádzkovateľ na svojom blogu v utorok odhalil chystané zmeny, ktoré budú mať za následok, že niektorým pasažierom môžu byť deaktivované ich účty. Rozhodujúcim kľúčom budú práve ich nízke hodnotenia zo strany vodičov.
Spätná väzba z oboch strán
Plánované opatrenie má priniesť väčšiu rovnováhu celého systému. Taktiež cestujúci môžu po skončení jazdy hodnotiť vodiča a Uber následne tých s najnižším hodnotením nekompromisne eliminuje. Vodiči sa tak museli snažiť vyhovieť predstavám zákazníkov, zatiaľ čo z druhej strane nič také nefungovalo.
Teraz sa karta obracia a zákazníci, ktorých vodiči z nejakého dôvodu vnímali negatívne, stratí možnosť objednať si odvoz. Uber pritom deklaruje, že bude deaktivovať iba tých, ktorých hodnotenie je „výrazne nižšie“ ako obvyklý priemer. Cestujúci s vyšším počtom negatívnych hodnotení však pred deaktiváciou dostanú šancu sa polepšiť.
Uber im prostredníctvom svojej aplikácie poskytne rady a tipy, ako je pripomenutie, že by mali byť k vodičom zdvorilí, nemali by požadovať jazdu nad rýchlostný limit či zanechávať vo vozidle odpadky. Nové opatrenie spočiatku platí pre Kanadu a USA, neskoršie začne fungovať i v ďalších krajinách, pravdepodobne vrátane Česka.
Kto pôjde z kola von?
Deaktivácie môžu byť účinným filtrom, vďaka ktorému sa vodiči Uberu nebudú musieť stýkať s problematickými klientmi. Zatiaľ ale okolo chystanej novinky panuje pomerne značná neistota, pretože nie je napríklad známe, aké je priemerné hodnotenie, ani akú hodnotu prevádzkovateľ služby považuje za „výrazne nižšiu“. Predpokladá sa, že konkrétne čísla budú v rôznych mestách odlišné.
Uber v Tomto smere nijako nepribližuje, na základe akých kritérií bude cestujúci eliminovaný zo systému. Odkazuje iba na svoje pravidlá pre komunitu, v ktorých ako tri základné piliere uvádza vzájomnú úctu, snahu o bezpečnosť a nutnosť dodržiavať zákony. V oficiálnom prehlásení sa píše: „I keď očakávame, že deaktivácie (klientských účtov) založené na hodnoteniach (Zo strany vodičov) budú mať dopad iba na malý počet cestujúcich, je to správna vec.“
Zdroj: zive.cz.
Zobrazit Galériu