Ako na to 06.04.2020 0 Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – animácia Animácia umožňuje meniť grafický objekt konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. Android poskytuje niekoľko rôznych met ...
Ako na to 03.04.2020 8 Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – grafika II Ak chcete kresliť zložitejšiu grafiku, prípadne grafiku, ktorá sa často aktualizuje, využijete s výhodou kreslenie na Canvas. Objekt Canvas znamená v praxi presne to, čo jeho preklad do slovenčiny – maliarske plátno, ktoré slúži ako podklad na vykres ...
Ako na to 01.04.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – grafika I Grafika je jedným z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a displejmi s vysokým rozlíšením, takž ...
Ako na to 31.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – zmena orientácie displeja Jedným z riešení na prispôsobenie aplikácie veľkosti a zmene displeja sú popri relatívnych layoutoch pre rozmiestnenie ovládacích prvkov aj fragmenty. Typickým scenárom pre nasadenie fragmentov, ktorý sa dá veľmi dobre použiť na názorné vysvetlenie ...
Ako na to 30.03.2020 1 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – dotyky a gestá II. V predchádzajúcej časti sme ukázali detekciu viacnásobných dotykov, vrátane pohybu jednotlivých prstov po obrazovke. Android využíva pre niektoré úkony štandardné gestá, na ktoré si používatelia zvykli a očakávajú, že ich budú využívať aj v aplikáciá ...
Ako na to 23.03.2020 5 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – obsluha udalostí Pripomenieme, že každý prvok používateľského rozhrania je zodpovedný za to, čo sa na ploche, ktorú vo vizuálnom zobrazení zaberá a taktiež je zodpovedný za to aby adekvátne reagoval na udalosti, ku ktorým dochádza v rámci tejto časti obrazovky. Nakoľ ...
Ako na to 21.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – usporiadanie prvkov používateľského rozhrania Prvky používateľského rozhrania nemajú v mobilných aplikáciách pevné, ale flexibilné rozmiestnenie, takže pri zmene veľkosti okna aplikácie, prípadne pri zmene orientácie „na výšku“ verzus „na šírku“ sa vedieť flexibilne zmeniť svoje usporiadanie. Po ...
Ako na to 20.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – princípy dizajnu a škálovania Zariadenia na ktorých budú aplikácie spúšťané majú rôznu veľkosť obrazovky a rôzne rozlíšenie. Preto programátori migrujúci z klasických aplikácií pre Windows by mali zabudnúť na prax definovania presných súradníc polohy a konkrétnych rozmerov ovláda ...
Ako na to 19.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – zorientujte sa v projekte aplikácie Na rozdiel od príkladu v prvej kapitole, ktorého cieľom bolo najrýchlejšie vytvoriť fungujúcu aplikáciu, aby bolo možné overiť správnosť nainštalovania a nakonfigurovania vývojového prostredia, cieľom tototo projektu je detailne „pitvať“ jeho anatómi ...
Ako na to 18.03.2020 2 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – možnosti emulátorov Zdalo by sa, že ak máte k dispozícii jeden moderný smartfón a jeden tablet s Androidom, dokážete pokryť návrh, testovanie a ladenie aplikácií. Opak je pravdou Výhodou a zároveň nevýhodou Androidu je variabilita rôznych zariadení s rôznymi verziami a ...
Ako na to 17.03.2020 3 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – prvá aplikácia Deň druhý: Cieľom tejto lekcie bude nainštalovať vývojové prostredie Android Studio vytvoriť prvú aplikáciu a spustiť ju na simulátore. Aplikácia nebude robiť nič svetoborné, len vypíše textový reťazec. Cieľom je ukázať postup vytvorenia projektu a o ...