SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

ALIANCIA RENAULT-NISSAN predala 350 000 elektrických vozidiel a uvedomila si vedúcu pozíciu na trhu elektromobilov

Tlačové správy
0

Aliancia Renault-Nissan, líder v doprave s nulovými emisiami, predala 350 000 elektrických vozidiel od decembra roka 2010, kedy na trh prišiel model Nissan LEAF. Aliancia dosiahla historický míľnik v auguste a zároveň dobila rekord 100 000 predaných elektromobilov za jediný rok. Aliancia dnes predá približne polovicu elektromobilov na celom svete. Nissan LEAF je napredávanejším sériovo-vyrábaným elektromobilom vôbec, predalo sa ho viac než 230 000 kusov. Renault je najrýchlejšie rastúcou značkou v Európe.

“Tento historický míľnik potvrdzuje, že naši zákazníci sú spokojní s elektrickými vozidlami značiek Renault a Nissan” povedal výkonný riaditeľ Aliancie Carlos Ghosn. “Našim záväzkom je znížiť emisie vozidiel na nulu a preto ponúkame široký rad cenovo-dostupných elektrických vozidiel.”

Historický míľnik pre Renault a Nissan
Aliancia Renault-Nissan dnes disponuje širokým radom vozidiel s nulovými emisiami pre osobné aj firemné účely. Okrem modelu LEAF predáva značka Nissan model e-NV200, čo je ľahké úžitkové vozidlo na trhu v Európe a Japonsku (od 2014). Okrem ZOE predáva Renault modely Renault Kangoo Z.E. sedan SM3 Z.E. a Twizy, dvojsedadlové mestské autíčko.

Renault dosiahol míľnik 100 000 predaných elektrických vozidiel (celosvetovo) od predstavenia svojho prvého elektrického modelu Kangoo Z.E. v októbri 2011. Míľnik sa oslávil v Nórsku, kde si zákazník prebral kľúče od nového Renault ZOE. ZOE je zároveň napredávanejší elektromobil v Európe, jeho predaje stúpli za posledných 6 mesiacov o 32%. Renault je najrýchlejšie rastúca automobilka na trhu s elektrickými vozidlami v Európe – každý štvrtý elektromobil na európskych cestách nesie značku Renault.

Do dnešného dátumu Nissan predal viac ako 250 000 elektrických vozidiel na 48 trhoch po celom svete. Nissan LEAF najazdil viac ako 2,7 miliardy kilometrov, čo ušetrilo ovzdušie o 455 249 190 ton CO2. LEAF sa najviac predáva v USA (97 000 kusov), nasleduje Japonsko (68 000 kusov) a Európa (61 000 kusov).

Technologické inovácie
Aliancia neustále pracuje na zlepšovaní vlastností elektrických vozidiel, posúva hranice ako je to len možné, aby sa zachovali nulové emisie a zároveň splnili očakávania zákazníkov. Nissan predstavil vynovený Nissan LEAF s dojazdom 250 kilometrov v Spojených štátoch a Japonsku v roku 2015 a v Európe na začiatku roka 2016. Renault posledný rok vylepšil dojazd modelu ZOE o 30 kilometrov a zrýchlil nabíjanie o 10 percent. Konštruktéri Renault zlepšili efektivitu motora vďaka optimalizácii elektronických systémov.

Aliancia pokračuje v inováciách a do roku 2020 chce predstaviť viac ako 10 vozidiel s autonómnym riadením. Technológia sa bude inštalovať do sériovo vyrábaných vozidiel za dostupnú cenu. Splnia sa tým dva ciele – nulové emisie a nulová úmrtnosť.

 

 

 

 

Redakcia

Všetky autorove články
Renault-Nissan

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať