SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Bude generatívna AI znamenať koniec vyhľadávania na internete a SEO?

Výskum a vývoj
0

Generatívna umelá inteligencia, ako napríklad ChatGPT-4o spoločnosti OpenAI, vyvolala otázky o budúcnosti internetového vyhľadávania a SEO. Aj keď fámy o produkte na vyhľadávanie poháňanom umelou inteligenciou boli utlmené, potenciálny vplyv generatívnej umelej inteligencie na internetové vyhľadávanie zostáva. Priemerná skúsenosť s internetovým vyhľadávaním môže byť frustrujúca – priveľa výsledkov vyhľadávania, upozornení na súbory cookie a obsah SEO, v ktorom sa treba orientovať.

Nástroje ako ChatGPT však tento proces zjednodušujú tým, že poskytujú okamžité odpovede bez potreby preosievať informácie. To by mohlo zásadne zmeniť internetové vyhľadávanie a podnietiť vyhľadávacie spoločnosti ako Microsoft a Google, aby do svojich služieb integrovali generatívnu umelú inteligenciu a poskytli tak čistejšie a jednoduchšie prostredie. Nie je jasné, či tieto snahy budú stačiť na to, aby konkurovali nástrojom ako ChatGPT, ale generatívna umelá inteligencia nepochybne mení spôsob, ako vyhľadávame informácie.

Tento posun ku generatívnej umelej inteligencii môže predstavovať hrozbu aj pre odvetvie SEO. Tradičné taktiky SEO by sa mohli stať zastaranými, keďže používatelia budú obchádzať vyhľadávače a pri získavaní informácií sa spoľahnú na nástroje generatívnej AI. Stratégie SEO sú určené na zvýšenie viditeľnosti webových stránok a ich umiestnenia vo vyhľadávačoch prostredníctvom rôznych techník.

Ak však budú používatelia pristupovať k informáciám predovšetkým prostredníctvom nástrojov, ako je ChatGPT, úsilie vynaložené na SEO už nemusí byť efektívne. Toto uvedomenie viedlo spoločnosti ako Google a Microsoft k integrácii generatívnej AI do svojich funkcií vyhľadávania, aj keď to ovplyvňuje ich príjmy z platených umiestnení a reklám. Títo poskytovatelia vyhľadávania môžu v budúcnosti odpovede generatívnej AI speňažiť podobne, ako v minulosti speňažili štandardné výsledky vyhľadávania.

Zatiaľ čo väčšie spoločnosti sa môžu prispôsobiť a nájsť nové zdroje príjmov prostredníctvom generatívnej AI, menšie podniky, ktoré poskytujú služby SEO, môžu čeliť zásadnému ohrozeniu svojho obchodného modelu. Preto je pre všetky podniky veľmi dôležité, aby pochopili a využili generatívnu AI. Vykonanie analýzy SWOT pomôže identifikovať, ako môže AI posilniť podnik a zlepšiť efektívnosť a zákaznícku skúsenosť.

Dôležité je tiež zostať informovaný o trendoch v odvetví a stratégiách konkurencie v oblasti AI. Spustenie pilotných projektov a investície do školení zamestnancov môžu pomôcť pri efektívnom využívaní nástrojov AI. Prispôsobením sa generatívnej AI môžu podniky využiť jej potenciál a udržať si náskok vo vyvíjajúcom sa prostredí.

Zdroj: forbes.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať