S_BUDS3 Advertisement S_BUDS3 Advertisement S_BUDS3 Advertisement

Nový Peugeot E-3008: Nový dizajn aj technika pri prvých jazdách

0

Nedávno predstavená, už tretia generácia modelu Peugeot 3008 prináša okrem nového, moderného dizajnu aj najnovšie technológie a viac druhov pohonu.

Vozidlo je dostupné ako hybrid, plug-in hybrid a plne elektrická verzia, ktorá nás zaujímala najviac. Výrobca ide tak trochu proti prúdu. Tam, kde ostatní prichádzajú so špecializovanými platformami pre elektromobily, Stellantis predstavuje novú flexibilnú modulárnu platformu STLA Medium, na ktorej stojí aj novinka.

Platforma umožňuje stavbu vozidiel v segmente C a D, pohon predných alebo všetkých kolies, 400 V architektúru, aktualizácie OTA a zástavbu batérií umožňujúcich dojazd 500 alebo 700 km (WLTP). Vynovený dizajn pôsobí veľmi dynamicky. Predná maska s typickým 3D vzorom je ohraničená trojicou „tigrích pazúrov“ tvoriacich denné osvetlenie. Označenie modelu v samostatnej čiernej lište pod úrovňou kapoty spája obe svetlá, ktoré môžu mať aj matrixovú funkciu.  

Plne elektrická verzia E-3008, v ktorej sme mali možnosť jazdiť, má výkon 157 kW s krútiacim momentom 345 Nm, pričom poháňa predné kolesá. Akcelerácia je plynulá a autom sa príjemne jazdí. Dojazd na jedno nabitie je vďaka kapacite batérie 73 kWh až 527 km podľa WLTP. Neskôr majú byť k dispozícii ďalšie dve verzie - s predným náhonom, s výkonom 170 kW, batériou s kapacitou 98 kWh a dojazdom až 700 km, prípadne verzia s pohonom všetkých kolies, s batériou 73 kWh, výkonom 240 kW a s motorom aj vzadu s krútiacim momentom 166 Nm, ktorá má dosahovať dojazd 525 km podľa WLTP.

Vozidlo je pripravené na systém V2L, ktorý umožní využitie batérie ako záložného zdroja energie pre iné elektrospotrebiče alebo dokonca iné elektromobily. Maximálny výkon DC nabíjania je 160 kW, čo umožňuje nabitie z 20 na 80 % za 30 minút. Štandardné AC nabíjanie má výkon 11 kW, s možnosťou 22 kW za príplatok.

Interiér vozidla je štýlový a moderne zariadený. Kabíne dominuje 21-palcový zakrivený panoramatický displej nad palubnou doskou, ktorý spája digitálny prístrojový panel a dotykový displej multimediálneho systému do jedného celku. Obsluha je jednoduchá a intuitívna aj napriek jej veľkosti. Nižšie na pravej strane je panel s konfigurovateľnými dotykovými tlačidlami i-Toggles na rýchlu voľbu obľúbených funkcií.

Palubná doska sa vyznačuje veľmi kvalitným spracovaním s využitím príjemných materiálov a, žiaľ, aj s veľkým množstvom síce efektných, ale nepraktických lesklých plôch s klavírnym lakom. Vcelku je interiér veľmi pekne spracovaný. Vozidlo narástlo oproti predchodcovi vo všetkých smeroch, predĺžil a rozšíril sa aj priestor v kabíne. V prednej časti však konštruktéri dali prednosť efektnému dizajnu masívnej stredovej konzoly na úkor miesta pre vodiča, takže hlavne väčšie postavy tu majú stiesnený priestor.

     

Nový Peugeot E-3008 prináša množstvo najnovších technológií, nádherný dizajn a zaujímavé parametre. Na posudzovanie jazdných vlastností a spotreby pri takýchto krátkych jazdách priestor nie je, vcelku však má  vozidlo zacielené na dobrý štart.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať