Duel: RTX 2060 proti GTX 1660 Ti: Grafika s ray tracingom alebo bez neho?
Súčasné grafické karty založené na architektúre Nvidia Turing sa rozdeľujú podľa dvoch prefixov. Jedny majú v označení RTX, ktoré značí hardvérovú podporu ray tracingu a druhé dobre známe a doteraz používané GTX. Tieto karty špecializované jednotky alebo presnejšie jadrá RT nemajú. Ray tracing na nových kartách GTX (Turing) síce pobeží, a takisto na vybraných starších (Pascal), no starajú sa oň už stream procesory a výpočet je pomalší.
Najlacnejšia grafika s natívnou podporou ray tracingu je RTX 2060 a naopak najdrahšia karta bez špecializovaných jednotiek RT, je čerstvejšia GTX 1660 Ti. Tieto modely sú vedľa seba i v cenníkoch a nadväzujú na seba. Rozdiel je približne sto eur a navodzujú otázku, či má zmysel si za RT priplácať nebo ho oželieť. Treba poznamenať, že ray tracingové efekty sú pomerne náročné a ani od RTX 2060 drahšie karty nie sú naň pripravené, no na druhej strane je tu tá technologická možnosť si ich vyskúšať. (Ne)prítomnosť RT však nerobí jediný rozdiel medzi RTX 2060 ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH