Elektrická dvojka BYD Dolphin Surf a ATTO2 prichádza.
BYD DOLPHIN SURF je ôsme čisto elektrické vozidlo značky na európskom trhu za menej než tri roky a držiteľ titulu World Urban Car of the Year v ankete World Car of the Year Awards. Mestský elektromobil meria 3 990 × 1 720 × 1 590 mm, má rázvor 2 500 mm, pohon predných kolies a vďaka platforme e-Platform 3.0 ponúka priestor pre štyroch cestujúcich a batožinový priestor 308 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1 037 litrov. V kabíne je dvadsať úložných miest, vrátane držiakov nápojov medzi prednými sedadlami a schránky pod podlahou kufra.

Technickým základom je architektúra BYD e-Platform 3.0 a batéria BYD Blade Battery s lítium-železo-fosfátovou (LFP) chémiou bez kobaltu, ktorá prešla náročným Nail Penetration Testom. K dispozícii sú dve kapacity: 30 kWh (Active) a 43,2 kWh (Boost, Comfort) s dojazdom až 322 km WLTP v kombinovanom cykle a až 507 km v mestskom režime. BYD používa prvý sériovo vyrábaný 8-v-1 elektrický pohonný systém, ktorý integruje elektromotor, prevodovku, nabíjačku, DC menič, vysokonapäťovú rozvodnú jednotku, riadiacu jednotku batérie, hlavnú riadiacu jednotku vozidla a riadiacu jednotku motora do jedného kompaktného celku. Verzia Active spája 30 kWh batériu s elektromotorom 65 kW (0–100 km/h za 11,1 s), Boost používa rovnaký 65 kW motor a 43,2 kWh batériu (0–100 km/h za 12,1 s) s najdlhším dojazdom,
Comfort kombinuje 43,2 kWh batériu s motorom 115 kW a krútiacim momentom 220 Nm (0–100 km/h za 9,1 s). DC nabíjanie dosahuje 65 kW pri verzii Active a 85 kW pri Boost a Comfort, pričom nabitie z 10 na 80 % trvá približne 30 minút; trojfázové AC nabíjanie 11 kW zabezpečí plné nabitie z 0 na 100 % za asi 3,5 hodiny (Active) alebo 5 hodín (Boost, Comfort). Funkcia Vehicle-to-Load (V2L) umožňuje napájať externé zariadenia výkonom až 3,3 kW.

Interiér DOLPHIN SURF ponúka 10,1-palcový otočný dotykový displej infotainmentu s najnovším rozhraním BYD, trvalou lištou skratiek, ovládaním klimatizácie gestami troch prstov a podporou Apple CarPlay aj Android Auto. Technológia NFC umožňuje bezkľúčové odomykanie priložením smartfónu k senzoru na spätnom zrkadle a mobilná aplikácia dokáže interiér vyhriať alebo vychladiť ešte pred jazdou. Všetky verzie majú tri úchyty ISOFIX (dva vzadu a jeden vpredu), predné športové sedadlá (podľa výbavy elektricky nastaviteľné a vyhrievané) a vzadu veľkorysý priestor pre hlavu aj nohy. Bezpečnosť zvyšuje karoséria s 68,2 % podielom vysokopevnostnej ocele, čelné, bočné a hlavové airbagy po celej dĺžke kabíny, ako aj ADAS so systémami adaptívneho tempomatu, automatického núdzového brzdenia, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a automatického prepínania diaľkových svetiel. Nechýba systém sledovania tlaku v pneumatikách, automatické tiesňové volanie a detské poistky na zadných dverách.

BYD ATTO 2 Comfort rozširuje elektrický rad ATTO 2 Active a Boost, ktoré od prvého štvrťroka tohto roka ponúkajú batériu 45,1 kWh, elektromotor 130 kW, kombinovaný dojazd 412 km WLTP, zrýchlenie 0–100 km/h za 7,9 s, batožinový priestor 400 litrov, tepelné čerpadlo, NFC prístup, funkciu V2L a infotainment so zabudovanou navigáciou (10,1-palcový displej vo verzii Active a 12,8-palcový vo verzii Boost). Nová verzia Comfort stavia na platforme e-Platform 3.0 a batérii Blade Battery s využiteľnou kapacitou 64,8 kWh, teda takmer o 20 kWh viac než pri ostatných elektrických verziách ATTO 2, čo prináša kombinovaný dojazd 430 km WLTP a viac ako 600 km v mestskom cykle. Pohotovostná hmotnosť je vyššia približne o 150 kg, no výkonnejší elektromotor 150 kW a 310 Nm zabezpečuje rovnakú dynamiku ako pri ostatných verziách: 0–100 km/h za 7,9 s a maximálnu rýchlosť 160 km/h. Batéria Blade Battery s LFP chémiou bez kobaltu využíva priame uloženie článkov Cell to Pack bez tradičných modulov, je priestorovo efektívna, odolná voči extrémnym teplotám, má dlhú životnosť a rovnako prekonáva Nail Penetration Test.

ATTO 2 Comfort výrazne zrýchľuje DC nabíjanie: maximálny výkon stúpol na 155 kW (oproti 65 kW pri ostatných verziách), nabitie z 10 na 80 % trvá 25 minút a z 30 na 80 % len 19 minút. Trojfázová palubná AC nabíjačka s výkonom 11 kW umožňuje plné nabitie z 0 na 100 % za niečo viac než sedem hodín. Funkcia V2L umožňuje napájať externé zariadenia výkonom až 3,3 kW. Rovnako ako ostatné elektrické verzie, aj Comfort využíva konštrukciu Cell-to-Body, kde je batéria integrovaná do karosérie a jej vrchný plášť tvorí podlahu interiéru; vo verzii Comfort je kvôli väčšiemu akumulátoru použitá viacprvková zadná náprava namiesto torznej priečky.
Exteriér tvorí predná časť s full-LED svetlometmi a úzkym denným svietením, ostrejšie tvarovaným nárazníkom a vertikálnymi vzduchovými kanálmi, bočný profil so spodným ochranným opláštením a „plávajúcou“ líniou strechy a zadná časť so strešným spojlerom a svetelnou lištou v celej šírke. Zadné svetlá sú inšpirované tradičným čínskym uzlom pripomínajúcim číslo osem a Möbiovu slučku. Verzia Comfort prináša 17-palcové zliatinové disky, metalický lak, LED svetlá, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, dažďový senzor, tónované zadné okná a v detailoch sa líši od verzií Active a Boost (chýbajú bočné ventilačné otvory na predných dverách, na zadnom veku je odlišné označenie a centrálne logo BYD). Batožinový priestor má kapacitu 450 litrov a po sklopení delených zadných sedadiel poskytuje rovnú ložnú plochu s objemom až 1 370 litrov.

Interiér charakterizuje palubná doska s čistými horizontálnymi líniami, mäkké povrchy vo všetkých kľúčových oblastiach a integrované kľučky vo dverách aj v spodnej časti stredovej konzoly. Platforma e-Platform 3.0 umožňuje úplne rovnú podlahu a panoramatická presklená strecha presvetľuje kabínu. Predné sedadlá ponúkajú elektrické nastavenie v šiestich smeroch a vyhrievanie sedadiel aj volantu, majú nový dizajn s nastaviteľnými opierkami hlavy. Volič jazdných režimov sa presunul zo stredovej konzoly na stĺpik riadenia, pribudol držiak na okuliare pre vodiča. Stredová konzola obsahuje dvojicu držiakov nápojov, lakťovú opierku s úložným priestorom a panel s fyzickými tlačidlami základných funkcií; k dispozícii sú jazdné režimy Eco, Normal, Sport a Snow. Technológie zastupuje 8,8-palcový digitálny prístrojový panel a 12,8-palcový dotykový displej infotainmentu s podporou aplikácií Spotify, YouTube, Zoom a Amazon Music a aktualizáciami OTA. Zariadenia možno nabíjať cez dva USB Type-C porty vpredu (60 W a 18 W) a dva vzadu (18 W), dopĺňa ich 50 W bezdrôtová nabíjačka. Hlasové ovládanie „Hi BYD“ a viacdotykové gestá umožňujú aj pri použití Apple CarPlay alebo Android Auto meniť teplotu a rýchlosť ventilátora posunom troch prstov. K dispozícii sú ISOFIX úchyty na krajných zadných sedadlách aj na sedadle spolujazdca vpredu.
Rozsiahle asistenčné systémy zahŕňajú monitorovanie vodiča (DMS), adaptívny a inteligentný tempomat (ACC/ICC), inteligentné informácie o rýchlostných limitoch, asistenta udržiavania a zmeny jazdného pruhu (LKA, LCA), detekciu mŕtveho uhla (BSD), varovanie pri otvorení dverí (DOW), rozpoznávanie dopravných značiek (TSR), automatické núdzové brzdenie (AEB), protipreklzový systém (TCS), asistenta pre zjazd z kopca, varovanie pred čelným aj zadným nárazom (FCW, RCW) a sledovanie premávky za vozidlom s automatickým brzdením pri cúvaní (RCTA s RTCB).
