PEUGEOT_062022 PEUGEOT_062022 PEUGEOT_062022

Honda Civic 11. generácie prichádza s hybridným pohonom

0

Honda predstavila už 11. generáciu svojho obľúbeného globálneho kompaktného automobilu Civic e:HEV. Úplne nový hybridný Civic stavia na 50-ročnej histórii a spája výkon a efektivitu s vyšším vnútorným komfortom aj vizuálnou príťažlivosťou. Civic vybavený osvedčenou hybridnou technológiou e:HEV spoločnosti Honda dokončuje misiu značky elektrifikovať všetky jej hlavné európske modely do konca roka 2022.

Vozidlo má elegantnú a športovú siluetu, ktorá sa dosiahla znížením línie kapoty o 25 mm v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, zatiaľ čo plocha skla bola zväčšená, aby vytvorila svetlý a vzdušný interiér. Nižšia charakteristická línia poskytuje lepší výhľad zo zadných sedadiel. Napriek novému prístupu k dizajnu preslávená praktickosť a ľudské myslenie rodiny Civic zostáva kľúčovou charakteristikou. Napríklad bočné zrkadlá sú teraz pripevnené priamo k predným dverám, čím pomáhajú znižovať zbytočné mŕtve uhly a prispievajú k bezpečnosti vodiča aj cestujúcich. Civic je známy tým, že je to poctivý hatchback, a 11. generácia nie je výnimkou, pretože poskytuje viac priestoru a využiteľnosti ako kedykoľvek predtým.

O 35 mm dlhší rázvor umožnil konštruktérom vytvoriť väčší a pohodlnejší priestor v kabíne, ako aj zlepšiť dynamický výkon a stabilitu v priamom smere. Konštrukcia dverí batožinového priestoru je zo živicového materiálu, čo je pri modeli Civic prvýkrát. Vozidlo bolo vyvinuté s použitím novej výrobnej technológie, v porovnaní s predchádzajúcim modelom Civic bola hmotnosť znížená o 20 %, čo uľahčuje otváranie a zatváranie. Okrem toho boli podporné pánty posunuté smerom von, čím sa dosiahla čistejšia línia strechy, prispelo to však aj k novému uhladenejšiemu dizajnu zadnej časti.

Vnútri zvýrazňuje horizontálny štýl palubnej dosky šírku kabíny, ktorá v kombinácii so širším zorným poľom pôsobí vzdušne a otvorene. Interiér tiež ťaží z nových vysokokvalitných materiálov v celom rozsahu vrátane nápadných detailov vetracích otvorov s kovovým plástovým vzorom, ktoré sa tiahnu po šírke palubnej dosky. Vo vyššej triede Advanced je displej vodiča na lepšiu viditeľnosť vybavený 10,2-palcovým HD farebným LCD panelom. Novinka ponúka aj intuitívny balík infotainmentu. Veľkosť centrálnej dotykovej obrazovky sa zväčšila na deväť palcov a bola posunutá nahor, aby sa minimalizoval pohyb očí nahor a nadol. Systém sa dodáva s bezdrôtovou kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto, aby sa cestujúci mohli pripájať aj na cestách. Vo výbavách Elegance a Sport nájdete multimediálny systém vybavený ôsmimi reproduktormi, zatiaľ čo trieda Advance obsahuje 12 prémiových reproduktorov Bose.

Osvedčená technológia hnacieho ústrojenstva e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) od spoločnosti Honda sa ponúka ako štandard a jej aplikácia v modeli Civic zahŕňa nasadenie novej 72-článkovej lítiovo-iónovej batérie a dvoch kompaktných, ale výkonných elektromotorov spolupracujúcich s novo vyvinutým dvojlitrovým motorom s priamym vstrekovaním s Atkinsonovým cyklom. V kombinácii poskytuje hnacie ústrojenstvo maximálny výkon motora 135 kW a krútiaci moment 315 Nm. Modernizovaný spaľovací motor má vo svojej architektúre niekoľko nových prvkov, ktoré pomáhajú dosiahnuť tepelnú účinnosť 41 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v automobilovom priemysle pre sériový cestný automobil.

Primárnu hnaciu silu úplne novému modelu Civic dodávajú dva výkonné elektromotory, ktoré vzájomne spolupracujú. Motor je riadený novou kompaktnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá sa nachádza pod kapotou spolu so zvyškom hnacieho ústrojenstva. Najnovšia verzia inteligentnej pohonnej jednotky je tentoraz umiestnená pod zadnými sedadlami, je menšia a ľahšia a ťaží zo zvýšenej hustoty energie. Tento systém poskytuje pocit okamžitého krútiaceho momentu a silného zrýchlenia, pričom stále ponúka vynikajúcu účinnosť. Systém dokáže plynule prepínať medzi EV, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča, pričom vodič môže voliť zo štyroch jazdných režimov – Eco, Normal, Sport a nového Individual, ktorý umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja ukazovateľa na prístrojovom paneli, a prispôsobiť tak reakciu vozidla podľa potreby. Ústredný prvok systému e:HEV je pevná prevodovka, ktorá bola navrhnutá tak, aby minimalizovala mechanické trenie, a je riadená inteligentnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá optimalizuje vozidlo na každú jazdnú situáciu. Cieľom úplne nového modelu Civic je dosiahnuť emisie CO2 nižšie ako 110 gramov na km, čo je v testoch WLTP spotreba menej ako 5 l/100 km.

Civic 11. generácie je vybavený o 35 mm dlhším rázvorom kolies a širším rozchodom zadných kolies v porovnaní s jeho predchodcom, čo pomáha poskytovať lepší výkon v priamom smere a v zákrutách, zatiaľ čo nové guľové čapy s nízkym trením a revidovaný predný tlmič zlepšujú dynamický pocit. Nový Civic bude takisto prvý model, ktorý využíva novo navrhnutú štruktúru karosérie stabilizujúcu predné sedadlá, čím poskytuje cestujúcim väčšiu stabilitu a pohodlie.

Novinka obsahuje aj rozšírenú súpravu pokročilých bezpečnostných prvkov a asistentov pre vodiča, systém SENSING od spoločnosti Honda. Nová 100-stupňová predná širokouhlá kamera a zdokonalená technológia rozpoznávania zlepšujú schopnosť modelu Civic identifikovať chodcov, cesty, hranice a iné vozidlá vrátane motocyklov a cyklistov. Prvýkrát je úplne nový Civic vybavený sonarovými senzormi – štyrmi vpredu a štyrmi vzadu. Okrem zlepšeného brzdového systému na zmiernenie následkov kolízie, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a technológie i-ACC Civic disponuje aj novými prírastkami komplexnej ponuky aktívnej bezpečnosti, informáciami o mŕtvom uhle, sledovaním priečnej premávky a asistentom na jazdu v dopravnej zápche.

Okrem nových technológií aktívnej bezpečnosti bola zlepšená aj celková konštrukcia vozidla, spevnili sa jednotlivé konštrukčné prvky a posádka má k dispozícii až 11 airbagov.

Od svojho uvedenia na trh v roku 1972 sa modelov Civic predalo viac ako 27,5 milióna kusov v 170 krajinách. Úplne nový Civic stavia na úspechu predchádzajúcich generácií a sľubuje, že po príchode do Európy od jesene 2022 stanoví nové štandardy triedy.

Zákazníci môžu už teraz zaregistrovať svoj záujem na webovej stránke spoločnosti Honda.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať