
IONIQ 6 na prvý dotyk
Automobilka Hyundai prináša na Slovensko už druhý elektromobil novej generácie IONIQ 6, postavený na modulárnej platforme Electric Global Modular Platform (E-GMP), vyhradenej pre batériové elektrické vozidlá. Mali sme možnosť vyskúšať si novinku na pár hodín a oboznámiť sa s ňou na prvý dotyk. V rámci prvých jázd sme si ho mohli porovnať priamo na mieste s jeho bračekom IONIQ 5 vo verzii na rok 2023.
Pochopiteľne, vzhľadom na to, že novinka je postavená na rovnakej platforme ako IONIQ 5, nedá sa očakávať, že by šlo o diametrálne odlišné vozidlá, teda minimálne technikou. Tá je daná práve použitou platformou. Na druhej strane sa rozhodne nedá povedať, že by šlo o rovnaké autá. IONIQ 6 prichádza predovšetkým s novým dizajnom, zacieleným na optimalizáciu aerodynamického odporu, s karosériou, ktorú výrobca nazýva Streamliner. Tento názov nie je nový a v minulosti sa ním označovali dopravné prostriedky s mimoriadne prepracovanou aerodynamikou. To na novinku, ktorá sa chváli koeficientom odporu na úrovni 0,21, dokonale sedí.
IONIQ 6 zo svojho bračeka preberá predovšetkým grandiózny priestor v kabíne, ktorý aj napriek rázvoru kratšiemu o 50 mm bude vo svojej kategórii stále iba ťažko hľadať konkurenciu. Dlhý rázvor a krátke previsy karosérie vytvárajú jedinečný vonkajší profil. Dizajn z bočného profilu umocňujú kontrastné obklady spodnej časti karosérie. K zníženiu aerodynamického odporu prispievajú zapustené, elektricky vysúvané kľučky dverí, ale aj nové príplatkové digitálne spätné zrkadlá, ktoré sme po prvýkrát mohli vidieť na IONIQ 5. V prednej časti veľmi športovo tvarovanej kapoty dominuje po prvýkrát použité nové ploché logo výrobcu a nové LED svetlomety, ktoré sú v najvyššej výbave inteligentné (IFS) s automatickým tienením ostatných účastníkov premávky.
Počas prvého testu, žiaľ, nebola príležitosť vyskúšať ich, a tak si to necháme na redakčný test. V spodnej časti sú elektricky ovládané dvierka chladenia, ktoré sa otvárajú iba v prípade potreby a významne tak znižujú odpor vozidla. Zadnej časti dominuje eliptický zadný spojler v tvare prítlačného krídla s wingletmi. Zadné svetlá sú tvorené z parametrických pixelov v dvoch súvislých pásoch, ktoré rozsvecujú jednotlivé segmenty podľa potreby. Charakteristická znížená zadná časť karosérie spolu s univerzálnym spojlerom (odtrhovou hranou) vzadu dodáva dynamickejší charakter.
Pomerne veľa zmien sa koná v interiéri, aj keď základné črty si zachováva. Palubná doska je osadená osvedčenou dvojicou displejov, ktoré sú teraz v rámiku. Palubná doska je na krajoch pred A stĺpikmi ukončená „ušami“, v ktorých sú vo verzii s digitálnymi zrkadlami umiestnené displeje. To je dosť veľký rozdiel oproti IONIQ 5, kde sa displeje digitálnych zrkadiel nachádzajú na dverách v podobe akýchsi tabletov. Nový stredový panel tvorí most s rovnými bočnými lištami, umožňujúcimi napríklad položenie notebooku.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
V jeho strednej časti sa nachádzajú všetky tlačidlá ovládania okien, zamykania a Auto Hold, ktoré sem boli presunuté z oboch dverí. Na dverách teraz nájdete iba kľučky a na ľavých navyše aj dvojicu tlačidiel na uloženie polohy sedadla. Ovládanie zrkadiel sa presunulo vľavo pod volant. Novinkou je dvojfarebné ambientné podsvietenie, ktoré si možno individuálne nastaviť a môže sa takisto meniť dynamicky so zrýchľovaním. Úplne nový je aj volant, na ktorom si vymenili strany ovládania tempomatu a multimédií. Štvorica LED v jeho strede signalizuje rôzne stavy vozidla vrátane nabíjania.
IONIQ 6 je rovnako ako predchodca vybavený sofistikovaným pohonom pracujúcim s 800 V systémom, čo je v tejto kategórii dosiaľ stále unikát. Vďaka tomu dokážete aj výkonnejšiu batériu s kapacitou 77,4 kWh nabíjať výkonom až 239 kW, takže nabitie z 10 na 80 % zaberie iba 18 minút. V domácich podmienkach zase výborne poslúži štandardne dodávaná 11 kW trojfázová AC nabíjačka. Vozidlo podporuje aj inovatívnu funkciu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje z batérie vozidla napájať ľubovoľné elektrické zariadenia napätím 230 V s výkonom až 3,6 kW.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Infotainment vychádza z modelu IONIQ 5, prináša však viacero zlepšení. IONIQ 6 je prvý model Hyundai, ktorý poskytuje aktualizáciu softvéru vozidla na diaľku Over The Air (OTA) pomocou mobilného prenosu dát. Táto funkcia zabezpečuje, že vozidlo má vždy najnovší softvér. K dispozícii sú dva druhy aktualizácií OTA: aktualizácie máp a softvéru infotainmentu a aktualizácie softvéru vozidla. Samozrejmosť sú služby BlueLink na vzdialené ovládanie a monitorovanie vozidla. IONIQ 6 je však aj prvý model Hyundai podporujúci novú praktickú funkciu Plug & Charge. Používateľ môže jednoducho pripojiť vozidlo k nabíjacej stanici a nabíjanie sa spustí automaticky bez autentifikácie prostredníctvom aplikácie alebo nabíjacej karty, čo šetrí čas a zvyšuje komfort.
Tradične je k dispozícii bohatá technologická výbava. Infotainment dopĺňa HUD, tentoraz však, žiaľ, už bez rozšírenej reality.
A teraz sa venujme poznatkom z jazdy. Jazdné vlastnosti sú veľmi príjemné a napriek tomu, že som jazdil v „zadokolke“, na rodinné jazdenie je výkonu na rozdávanie. Vozidlo výborne drží v zákrutách. Samozrejme, aj tu nájdete obľúbený systém ovládania rekuperácie pomocou pádiel pod volantom. Ak vás to nebaví, stačí prepnúť do inteligentnej automatiky alebo pri jazde serpentínami a kľukatými okreskami zvoliť režim i-pedal. Takéto možnosti má iba málo konkurentov. V súvislosti s vynoveným infotainmentom prichádza aj jedna menej príjemná vec. Systémy už sú totiž prednastavené podľa nových pravidiel EÚ, a tak sa vždy po štarte zapne akustické upozornenie na prekročenie rýchlosti, jazdný režim sa prednastaví do eko módu a zopár ďalších drobností. Toto však nemožno vyčítať výrobcovi, to nás čaká postupne vo všetkých nových autách. Tu sa to dá všetko prestaviť, aspoň zatiaľ. Príjemne prekvapila spotreba, aj keď tú nechcem hodnotiť. Tri hodiny jazdy sú predsa len málo na vynášanie záverov. Aj takáto trasa však naznačuje, že IONIQ 6 bude v tomto ohľade veľmi zaujímavý model. Po okreskách sa mi po prejdení z Jura pri Bratislave cez Pezinskú Babu spotreba ustálila na 14,6 kWh/100 km. Potom som dokončil okruh cez Bratislavu po diaľnici cez Čiernu Vodu späť do Jura pri Bratislave. Celková spotreba skončila na 15,6 kWh/100 km. Už z tohto krátkeho testu vidieť, že IONIQ 6 má dobré predpoklady na úspornú jazdu. Navyše musím priznať, že rozhodne som nepoužil úsporný štýl jazdy. Pri prvých jazdách človek viac rieši jazdnú dynamiku a vlastnosti ako spotrebu.
Aerodynamika a optimalizácia pohonu urobili svoje a už sa teším na redakčný test. Po prvýkrát som si takisto mohol vyskúšať digitálne zrkadlá. Tak ako na iných autách, ktoré som predtým testoval, aj tu to vyžaduje trocha cviku. Displeje sú skrátka na inom mieste, ako sme zvyknutí z klasických zrkadiel, a treba si zvyknúť aj na dvojrozmerný obraz, ktorý neposkytuje takú predstavu o vzdialenosti ako klasické zrkadlo. Na druhej strane majú tieto zrkadlá výhodu v noci a za zníženej viditeľnosti, keď dokážu úpravou obrazu zobraziť viac, ako by ste videli cez klasické zrkadlo. Umiestnenie displejov je na IONIQ 6 vcelku dobré a veľmi dobrá je aj ich viditeľnosť. Veľmi oceňujem, že výrobca sa ani pri IONIQ 6 nedal strhnúť módou čiernych lesklých plôch a dotykového ovládania. Väčšina ovládačov je mechanická a vďaka tomu presne viete, čo ovládate. Na umiestnenie ovládania okien v strede som si tiež musel zvykať, pre majiteľa to však taký problém nebude.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Musím povedať, že IONIQ 6 ma veľmi príjemne prekvapil. Aj keď osobne sa mi dizajnovo viac páči IONIQ 5, novinke sa nedá uprieť, že zlepšená aerodynamika je veľký prínos, a teda rozhodne má význam. Na druhej strane zákazník má na výber a môže vyberať podľa svojich preferencií a sympatií. Isté je, že ani v jednom prípade nešliapne vedľa.
Maximálny dojazd modelu IONIQ 6 s úplne nabitou batériou uvádza výrobca na úrovni 614 km podľa WLTP. Myslím, že tento dojazd je reálne dosiahnuteľný, uvidíme pri redakčnom teste.
Špecifikácie testovaného modelu
Kapacita batérie 77,4 kWh, pohon zadných kolies, systémový výkon max. 168 kW, krútiaci moment 350 Nm, nabíjanie DC 239 kW, AC 10,5 kW 3f, zásuvka CCS2, zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,4 s, max. rýchlosť 185 km/h, dojazd WLTP 614 km