SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Inovatívne riešenie AAS zvýši prítlak, zníži odpor a zlepší dojazd elektromobilov

Technológie
0

Hyundai vyvinul nový systém aktívnej aerodynamiky pre elektrické vozidlá vo forme „aktívnych vzduchových lemov“ (Active Air Skirts – AAS) pred prednými kolesami, ktoré môžu zvýšiť prítlak a stabilitu a zároveň znížiť odpor a zlepšiť dojazd na diaľnici. Systém AAS, ktorý je umiestnený medzi nárazníkom a prednými kolesami, vyzerá celkom jednoducho: ide o pár špeciálne tvarovaných aerodynamických dielov, ktoré sa rozvinú zo spodnej časti vozidla, keď to dosiahne rýchlosť 80 km/h, aby nasmerovali vzduch okolo predných kolies. Keď auto spomalí pod 70 km/h, zasunú sa späť nahor.

Je to systém špecifický pre elektromobily, ktoré sú najúčinnejšie v pomalej premávke s brzdením, kde môžu rekuperáciou získať dostatok energie. Na diaľnici však zápasia s odporom vzduchu. Platí to najmä pre obľúbenú kategóriu e-SUV s vyšším profilom a vyšším odporom. Systém AAS testovaný na e-SUV Hyundai GV60 znížil koeficient odporu vzduchu o 0,008, čo je podľa spoločnosti zlepšenie o 2,8 %.

Podľa Hyundai to však znamená zvýšenie dojazdu len o 6 km. Možno predpokladať, že ide o bežný jazdný profil s odhadom dojazdu, rozdelený na jazdu v meste a na diaľnici, a keby GV60 na diaľnici jazdil konštantnou rýchlosťou, dosiahli by ste zlepšenie bližšie k 2,8 % dojazdu vozidla – približne 13 km. Hyundai tvrdí, že vďaka pogumovanej spodnej časti bude systém fungovať až do rýchlosti 200 km/h a viac a prispeje k dodatočnému prítlaku, trakcii a stabilite.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať