PEUGEOT_062022 PEUGEOT_062022 PEUGEOT_062022

Možno už čoskoro nebudete potrebovať Xbox

Technológie
0

Herný priemysel sa pomaly, ale isto uberá smerom k všadeprítomným streamovacím službám ako Netflix, Hulu a Disney+. Zdá sa, že praktické streamovanie hier je obmedzené iba rýchlosťou internetu a že smerujeme k budúcnosti, v ktorej bude zastaraná predstava o krabicovom hardvéri pre konzoly minulosťou. Za posledných pár rokov Xbox Game Pass a Xbox Cloud Gaming ohlásili novú éru hier na požiadanie, založenú na predplatnom. Zmenili sa tradičné spôsoby, ako k herným titulom pristupujeme a hráme ich.

PlayStation sa teraz postupne posúva podobným smerom, pretože Sony v súčasnosti zlepšuje PS Plus, aby vyzeralo oveľa viac ako Game Pass. PlayStation Now, staršia služba streamovania hier od Sony, sa spája s PlayStation Plus Premium, aby hráči mohli streamovať tituly pre PS3 a PS4. Dokonca aj Nintendo Switch poskytuje cloudové streamovanie pre niekoľko vydaní Capcom, Remedy a Square Enix.

Okrem toho ponúka prostredníctvom členstva sťahovateľný retro obsah, ako sú tituly SNES a N64, hoci na tejto platforme zatiaľ nie je k dispozícii streamovanie okrem niekoľkých titulov „Cloud Version“, ako napríklad Resident Evil 7 a Control Ultimate Edition. Všetky tieto novinky poukazujú na zásadný vývoj, ktorý aktívne prebieha: Jedného dňa (možno už čoskoro) už nebudete potrebovať Xbox, možno ani PlayStation alebo Switch, pretože hry sa budú streamovať z cloudu. 

Podľa webu Windows Central Microsoft takmer potvrdil HDMI streaming dongle, o ktorom sa dlho špekulovalo a ktorého cieľom je „znížiť hranice k obsahu pre Xbox prostredníctvom lacného hardvéru“. Údajné zásuvné zariadenie pre TV/monitor je v súčasnosti zahalené rúškom tajomstva, označuje sa ako Keystone a pravdepodobne nebude disponovať terabajtmi vstavaného úložiska ani špecializovaným grafickým výpočtovým výkonom.

Možno bude obsahovať iba holý operačný systém, ktorý sa dokáže pripojiť k službe Xbox Cloud Gaming a vybraným aplikáciám. Víziou Microsoftu pre Xbox Cloud Gaming je „umožniť ľuďom hrať hry, ktoré chcú, na zariadeniach, ktoré chcú, kdekoľvek chcú“. Windows Central podotýka, že projekt Keystone sa pravdepodobne nedostane na pulty obchodov v najbližších mesiacoch alebo dokonca ani v budúcom roku, ale nebolo by veľmi prekvapujúce, keby sme sa nejakého oznámenia dočkali do konca roka 2022.

Pohodlie a praktickosť uvedenia hardvérového kľúča Xbox v štýle Chromecastu je, zdá sa, pre Microsoft samozrejmosť, keďže Xbox Cloud Gaming už funguje mimoriadne dobre na počítačoch a smartfónoch.  Ďalšia výzva pre veľkú časť sveta, najmä vo vidieckych oblastiach, je prístup k rýchlemu internetu. No pre hráčov, ktorí majú to šťastie, že majú rýchly širokopásmový internet a ešte nenaskočili do vlaku konzoly Xbox z dôvodu ceny alebo dostupnosti, by Keystone mohol poskytnúť (hypoteticky) oveľa lacnejšiu možnosť zábavy.

Zdroj: forbes.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať