SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement

Nová batéria s pevným elektrolytom sľubuje elektromobilom dojazd 1 000 kilometrov

Technológie
1

Čínsky automobilový gigant Dongfeng oznámil plány na nasadenie batérie s pevným elektrolytom do svojich elektrických vozidiel už v septembri 2026. Tento krok predstavuje významný míľnik v automobilovom priemysle, pretože ide o jeden z najskorších termínov hromadnej výroby batérií považovaných za „svätý grál“ technológie EV, ktorú sľubuje Toyota a ďalší.

Očakávaný termín príchodu na trh by tak mohol predbehnúť plánované termíny iných globálnych hráčov. Nová technológia s pevným elektrolytom je navrhnutá tak, aby prekonala tri hlavné prekážky prijatia elektromobilov: obmedzený dojazd, dlhé časy nabíjania a problémy s prevádzkou v extrémnych teplotách.


Zdroj foto: Dongfeng

Batéria sa môže pochváliť energetickou hustotou 350 Wh/kg, čo je kľúčový parameter pre maximalizáciu výkonu. Práve táto hustota energie umožňuje automobilke deklarovať dojazd presahujúci takmer 1 000 kilometrov na jedno nabitie.   

Dojazd spojený s rýchlosťou nabíjania má ambíciu definitívne odstrániť takzvanú úzkosť z dojazdu. Batéria je integrovaná do špičkovej Mach Super-kV Pure-Electric Platform, ktorá využíva 1 200 V architektúru, čo je nevyhnutné pre extrémne rýchle nabíjanie.

Systém podporuje nabíjanie pri mimoriadne vysokom výkone 2 000 kW (2 MW), ktoré v reálnych podmienkach dokáže vozidlu dodať energiu potrebnú na prekonanie 450 kilometrov už za neuveriteľných päť minút. Kľúčovým prínosom je spoľahlivosť pevného elektrolytu v extrémnych prevádzkových podmienkach.

Batéria prešla prísnymi bezpečnostnými testami v termálnej komore, kde úspešne zvládla teploty dosahujúce až 130 °C, čo je výrazne nad štandardmi. Ešte zásadnejšie je zistenie, že pri extrémne nízkej teplote –30 °C si batéria stále dokázala udržať 72 percent svojej celkovej kapacity.   

SAMSUNG_10 S25 Advertisement

Vynikajúce udržanie kapacity pri nízkych teplotách poskytuje Dongfengu obrovskú výhodu na medzinárodných trhoch s chladnejším podnebím. Táto vlastnosť rieši kľúčový spotrebiteľský problém, ktorým je pokles výkonu a dojazdu v zime. Integrácia vysokej energetickej hustoty s 1 200 V architektúrou demonštruje komplexný ekosystém navrhnutý pre masové globálne prijatie elektromobilov.   

Zdroj: supercarblondie.com foto: Dongfeng-Nissan

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

progresivne neokomunisticke sprostosti reakcia na: Nová batéria s pevným elektrolytom sľubuje elektromobilom dojazd 1 000 kilometrov

21.11.2025 06:11
Neokomunistické Progresívne Slovenko je len nový SMER-SD 3.0.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať