SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Novinky Volkswagenu na prvý dotyk

Elektromobilita
0

Spoločnosť Volkswagen v rámci svojej prezentácie Volkswagen Experience predstavila slovenským novinárom v statických ukážkach trojicu noviniek: nový Tiguan, Passat Variant a nový Touareg.

Touareg 2023

Veľkou modernizáciou prešla vlajková loď Touareg v tretej generácii. Ako prvý model značky Volkswagen prichádza s novo vyvinutými svetlometmi s vysokým rozlíšením IQ.Light – HD-LED-Matrix. Zatiaľ čo doterajšie systémy využívali najviac 24 LED, teraz je každý svetlomet HD zložený až z 19 200 mikro LED. Každú z nich možno ovládať samostatne, vďaka čomu sú svetlomety schopné veľmi  presne regulovať rozloženie svetelných lúčov na cestu. V každom svetlomete je modul interaktívneho osvetlenia HD-LED umiestnený v strede, okrem neho je na vonkajšej strane modul Bi-Matrix so 16 LED na osvetlenie blízkej oblasti pred vozidlom a prídavné diaľkové svetlo. Na vnútornej strane je tretí osvetľovací modul pre statické a dynamické zákrutové svetlo, odbočovacie svetlo a svetlo do zlého počasia. Veľký počet mikro LED umožňuje nielen ešte presnejšie vykrývať iných účastníkov premávky, ale aj napríklad zobraziť stopu na vedenie vozidla v zúženom jazdnom pruhu na cestných staveniskách.

Touareg je vybavený aj novým senzorom zaťaženia strechy, ktorý je prepojený s reguláciou podvozka na zvýšenie agility vozidla. Medzi novými asistenčnými systémami modelu Touareg nájdete napríklad Travel Assist, Area View, čo je kamerový systém zobrazujúci celé okolie vozidla, Park Assist Plus s diaľkovým ovládaním, Trailer Assist na asistované manévrovanie s prívesom a Nightvision, termovíznu kameru s nočným videním. 

Inovovaný Touareg má sériovo digitálny prístrojový panel Innovision Cockpit, ktorý integruje digitálny združený prístroj s uhlopriečkou a centrálny dotykový displej infotainmentu pod spoločným sklom.  Umožňuje zobrazovanie máp vo vysokom rozlíšení, zdokonalené hlasové ovládanie aj bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je niekoľko zásuviek USB-C s výkonom až 45 W. Voliteľne možno objednať zvukový systém Dynaudio s výkonom 730 W a head-up displej.

Rozličné verzie pohonu ponúkajú obľúbený naftový motor 3.0 V6 TDI v dvoch verziách s výkonom 170 kW  alebo 210 kW. Verzia plug-in hybrid s označením eHybrid využíva benzínový motor 3.0 V6 TSI a elektromotor so systémovým výkonom 280 kW. Všetky motory sa sériovo montujú s 8-stupňovým automatom a permanentným pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Nový Touareg sa bude na všetky trhy vyrábať v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave.

Tiguan

Úplne nanovo vyvinutý Tiguan patrí v súčasnosti k celosvetovo najúspešnejším modelom značky – od premiéry prvej generácie v roku 2007 si kompaktné SUV kúpilo vyše 7,6 milióna zákazníkov. Nová generácia sa začne predávať v prvom štvrťroku 2024.

Novinka je postavená na platforme MQB evo a k zlepšeniam došlo takmer v každej oblasti. Nové plug-in hybridné pohony (eHybrid), umožňujúce dojazd s elektrickým pohonom asi 100 km, robia toto obľúbené SUV ešte efektívnejším. Výrazným zlepšením prešlo nabíjanie. Vstavaná AC nabíjačka je trojfázová s výkonom 11 kW a po novom je po prvý raz k dispozícii aj DC nabíjanie s výkonom 50 kW, a to pri všetkých verziách.  

Úplne nový dizajn charakterizuje markantná predná časť karosérie s veľmi úzkymi LED svetlometmi, prepojenými presklenou lištou uzatvorenej masky chladiča. Prístrojový panel sa skladá z niekoľkých modulov. Nový digitálny prístrojový panel Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25"  dopĺňa veľký centrálny displej infotainmentu s uhlopriečkou až 15" a s úplne novou grafikou, nový head-up displej s projekciou na predné sklo a nový multifunkčný ovládač na stredovej konzole. Otočný ovládač s integrovaným miniatúrnym displejom OLED umožňuje nastaviť jazdný režim, hlasitosť audiosystému alebo farby ambientného osvetlenia v kabíne. Nový je aj hlasový asistent IDA s hlasovými povelmi vydávanými prirodzenou rečou.  

Vďaka platforme MQB evo môže Tiguan využiť rôzne druhy pohonu. Na výber budú iba štvorvalcové motory prepĺňané turbodúchadlom – naftové TDI s objemom 2 litre, benzínové TSI s objemom 2 litre, 48-voltový mild hybrid (eTSI) s objemom 1,5 litra a dva plug-in hybridy (eHybrid)3 na báze benzínového motora 1.5 TSI. Všetky motory sa budú štandardne kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Rovnako ako v nových elektromobiloch radu ID a v Passate novej generácie sa jazdný režim nastavuje pravou páčkou na stĺpiku riadenia. Všetky vozidlá majú štandardne na volante aj páčky na manuálne radenie prevodovky DSG.

Vozidlo môže byť voliteľne vybavené adaptívnym podvozkom DCC Pro s dvojventilovými tlmičmi pruženia. V sériovej výbave je manažér jazdnej dynamiky, ktorý mal premiéru v aktuálnom Golfe GTI. Ku komfortnému charakteru nového Tiguanu prispievajú nové komfortné sedadlá ergoActive Plus s elektrickým nastavením a masážnou funkciou.

Po prvý raz v tejto kategórii je Tiguan vybavený adaptívnymi svetlometmi IQ.LIGHT – HD-Matrix s 19 200 mikro LED v každom svetlomete.

V sériovej výbave nájdete napríklad protikolízny asistent s funkciou automatického brzdenia Front Assist, asistent udržiavania jazdného pruhu Lane Assist, asistent na bezpečnú zmenu jazdného pruhu Side Assist, spätnú kameru Rear View a systém rozpoznávania dopravných značiek. Voliteľne je k dispozícii osvedčený asistent Trailer Assist či nový parkovací asistent Park Assist Pro s ovládaním z mobilu.

Passat Variant

Po prvýkrát sme si naživo mohli pozrieť aj nový Passat Variant. Ponuku efektívnych pohonných jednotiek tvorí 7 motorov - plug-in-hybrid, mild hybrid, turbodiesel TDI a benzínové motory TSI.

Nový Passat Variant má úplne novú karosériu, ktorá je oproti predchádzajúcej generácii o 14,4 cm dlhšia a aj rázvor má predĺžený o 5 cm. Passat využíva dva úplne nové plug-in hybridné pohony (eHybrid) so systémovým výkonom 150 kW a 200 kW. S novou batériou s kapacitou 19,7 kWh (netto) umožňujú dojazd s elektrickým pohonom asi 100 km. Vozidlo dostalo rovnako ako nový Tiguan AC nabíjanie s výkonom 11 kW a DC nabíjanie s výkonom 50 kW. Výrobca udáva dojazd s úplne nabitou batériou a plnou 45-litrovou palivovou nádržou až asi 1000 km.

Novinkou v rade Passat je aj 48-voltový mild hybridný pohon 1.5 eTSI s výkonom 110 kW, ktorý pri spomaľovaní premieňa kinetickú energiu na elektrickú a ňou vo fázach potreby zvýšeného výkonu podporuje spaľovací motor. Spotrebu znižuje aj funkcia vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení. V ponuke pohonov nájdete aj dva turbodiesely 2.0 TDI s výkonmi 110 kW  a 142 kW a dva turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory 2.0 TSI s výkonom 150 kW a 195 kW. Všetky motory sa štandardne montujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, resp. 6-stupňovou eDSG pri pohonoch plug-in hybrid. Najvýkonnejší benzínový motor TSI a najvýkonnejší turbodiesel TDI sa kombinujú s pohonom všetkých kolies 4MOTION.

V kabíne zaujme 12,9" alebo voliteľne až 15" centrálny displej s digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 10,25", ktorý možno doplniť head-up displejom. Multifunkčný volant je po novom vybavený fyzickými tlačidlami. Radenie je tak ako pri modeloch ID.Buzz zverené páčke na pravej strane stĺpika riadenia. V rozšírenej ponuke asistenčných systémov nájdete aj voliteľné systémy automatického parkovania Park Assist Plus a  Park Assist Pro s funkciou pamäte. Park Assist Pro umožňuje automatické parkovanie pomocou mobilnej aplikácie aj naučené parkovanie s dĺžkou až 50 metrov.

Ku komfortu jazdy prispieva voliteľné adaptívne tlmenie DCC Pro aj nové sedadlá ergoActive-Plus s pneumatickým 10-komorovým masážnym systémom a elektrickým nastavovaním až do 14 smerov.

Nový Passat sa bude na všetky trhy vyrábať v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať