SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Nový elektrický autobus s dojazdom až 575 km môže spôsobiť „revoluciu” v MHD

Technológie
1

Holandská spoločnosť Ebusco dodala svoj prvý model 3.0 vyrobený v sériovej výrobe. Ide o výnimočný ľahký elektrobus s vysokým dojazdom. Ebusco tvrdí, že jeho model autobusu 3.0 s karosériou z kompozitných materiálov, ktorá je o 27 % ľahšia ako bežná karoséria, „mení pravidlá hry“ v odvetví mestskej hromadnej dopravy. Ľahká karoséria modelu 3.0 podľa vyjadrenia firmy predlžuje prevádzkovú životnosť autobusu na 25 rokov. 

Autobus 3.0 sa ponúka v dĺžkach 12 m a 18 m a práve model 12M bol nedávno dodaný medzinárodnej spoločnosti Transdev na prevádzku vo verejnej doprave v holandskom meste Hilversum. Model 12M má pohotovostnú hmotnosť 9500 kg a podľa spoločnosti Ebusco spotrebuje „extrémne málo energie“. Má dojazd až 575 km a maximálny výkon 2 × 125 kW. Model 18M má dojazd až 700 km. V oboch veľkostiach autobusov sa používajú lítiovo-železité fosfátové (LFP) batérie s kapacitou článkov 105 ampérhodín a napätím 3,2 V. Batérie sú integrované do podlahy, čo znamená, že autobus má nízke ťažisko a vynikajúce jazdné vlastnosti.

VEĽKÁ SÚŤAŽ PRE PREDPLATITEĽOV

Pilotný autobus Ebusco 3.0 jazdil viac ako rok a pol v Mníchove, kde sa zistilo, že jeho spotreba energie je o viac ako 30 % nižšia ako v prípade jeho elektrického predchodcu Ebusco 2.2. Verzia 12M modelu 2.2 je ťažšia ako porovnateľne veľký model 3.0 – jeho pohotovostná hmotnosť je 13 580 kg. V priebehu niekoľkých nasledujúcich mesiacov bude Ebusco postupne dodávať autobusy 3.0. Problémy s dodávateľským reťazcom prinútili spoločnosť čakať na finálne diely modelu 3.0 od konca roka 2022. Teraz v strednodobom horizonte plánuje vyrobiť 3000 autobusov ročne.

Zdroj: electrek.co.

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

nakladne auta, autobusy, lietadla reakcia na: Nový elektrický autobus s dojazdom až 575 km môže spôsobiť „revoluciu” v MHD

22.6.2023 00:06
nakladne auta, autobusy, lietadla musia byt stale na ceste aby na seba zarobili. ak niekto nevymysli dobijanie alebo vymienanie baterie radovo v desiatkach minut tak je toto pravdaze sprostost ako takmer vsetko na tejto stranke
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať