SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement

Právne okienko: Panika okolo WhatsApp sa Slovenska netýka

0

Používatelia populárnej aplikácie WhatsApp vo svete húfne migrujú ku konkurentom. Dôvodom je obava zo zdieľania osobných dát z aplikácie s jej materskou firmou Facebook. Začiatkom roka totiž aplikácia oznámila zmenu obchodných podmienok, ktorá umožňuje technologickému gigantu získavať vaše osobné údaje aj z aplikácie WhatsApp.

Slováci však môžu zostať pokojní, hlavné zmeny v ochrane údajov sa nás totiž netýkajú. V tomto prípade zapracovalo európske kladivo na osobné údaje GDPR. Z opatrnosti pred hroziacimi pokutami Facebook zmenu podmienok vo WhatsAppe v rámci EÚ zatiaľ neuplatnil. Používatelia v iných krajinách však stoja pred drastickou voľbou – buď schváliť zdieľanie svojich údajov s Facebookom, alebo prestať aplikáciu používať úplne. WhatsApp im totiž nedá na výber. Pri nesúhlase so zmenou podmienok umožní používateľom jediný krok – odinštalovať aplikáciu. Pre celosvetovú kritiku Facebook preložil začiatok platnosti nových podmienok z tohto mesiaca na máj. Imidžu aplikácie to však, zdá sa, príliš neprospelo. Mnohí používatelia sa obávajú, že nové podmienky prelomia veľké tabu a Facebook bude mať prístup k súkromným správam, ktoré si cez WhatsApp posielame. Firma však tieto obavy razantne poprela a potvrdila, že správy budú naďalej dvojito šifrované a k ich obsahu sa WhatsApp ani Facebook nedostanú. O aké informácie teda presne pri zmene podmienok ide?

Facebook sa po novom dostane k údajom, ktoré vypĺňate pri registrácii na WhatsApp, najmä k vášmu telefónnemu číslu, IP adrese, k dátam o transakciách a k ďalším údajom, ktoré máte v zariadení zosynchronizované s aplikáciou, napr. k zoznamu kontaktov alebo informáciám o polohe.

Dôvod zmeny je celkom prozaický. Facebook síce deklaruje, že mu ide o podporu bezpečnosti, zlepšovanie softvérovej infra­štruktúry, boj proti spamu či o zlepšenie po­užívateľského komfortu, no faktom zostáva, že zmeny pomôžu aj lepšie cieliť reklamu naprieč platformami sociálnych sietí, ktoré pod Facebook spadajú. Jej dosah sa rozšíri aj na po­užívateľov WhatsAppu a informácie z aplikácie vie firma použiť na zobrazenie relevantnej reklamy na Instagrame či Facebooku a vydolovať tak vyšší zisk.

 

 

 

Zobrazit Galériu

Oliver Majdúch, IT & Biznis advokát SCHIN & MAJDÚCH legal, s. r. o.

Všetky autorove články

Pridať komentár