SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Rozšírená realita funguje na smartfónoch už dnes, populárnejšia má byť do 5 rokov

Tlačové správy
0

Technologický gigant Huawei predstavil na konferencii Better World Summit detailnú prognózu budúcnosti s rozšírenou realitou (AR). Do roku 2026 má trh s AR dosiahnuť objem obratov až 30 miliárd dolárov a prioritou budú najmä bežní používatelia. Firma taktiež plánuje spustiť program Air Photo, ktorý umožní 3D modelovanie z 2D obrázkov. 

Trh s rozšírenou realitou zaznamená prudký rast po príchode bežne dostupných AR headsetov. Podľa Bielej knihy Huawei bude v roku 2026 dodaných viac ako 53 miliónov zariadení za viac ako 30 miliárd dolárov. Zatiaľ čo dnes je za 81% nákupov headsetov zodpovedný podnikateľský sektor, v roku 2026 by 86% týchto zariadení malo poputovať k spotrebiteľom.

,,AR môže skutočne umožniť splynutie fyzického a digitálneho sveta. Vo svojich začiatkoch príde rozmach AR hlavne do herných a vzdelávacích odvetví, do cestovania, navigácie, ale aj do prostredia sociálnych sietí a segmentu nakupovania,“ hovorí Bob Cai, marketingový riaditeľ divízie sieťových riešení Huawei. Rozšírenú realitu však možno potenciálne aplikovať aj v ďalších odvetviach, vrátane priemyselnej výroby, elektronického obchodu, nehnuteľností, bytových dekorácií, kultúry, športu, cestovného ruchu, zdravotníctva a vzdelávania. Na efektívne využitie AR bude však potrebný úplný prechod na internet 5G.

Na podujatí Better World Summit firma Huawei demonštrovala, ako „vytvára“ rozšírenú realitu.  Aplikácia Air Photo od spoločnosti Huawei využíva algoritmy na konverziu 2D fotografie na digitálny 3D model, čo výrazne zjednodušuje AR 3D modelovanie postáv. B. Cai tiež predstavil Huawei AR Engine, platformu pre vývoj AR spoločnosti zameranú na mobilné zariadenia. Vďaka AR Engine musia vývojári na vytvorenie efektov AR napísať iba 10 riadkov kódu, čo výrazne zvyšuje efektivitu vývoja aplikácií AR.

Najpopulárnejším využitím rozšírenej reality sú dnes bezpochyby interaktívne filtre v aplikáciách sociálnych sietí a AR počítačové hry, no do popredia sa začínajú dostávať aj nové uplatnenia. Značky kozmetiky alebo oblečenia napríklad ponúkajú možnosť vyskúšať si produkty prostredníctvom virtuálnej aplikácie cez fotoaparát smartfónu. To isté funguje aj u niektorých dodávateľov nábytku, ktorí zákazníkom umožnia virtuálne umiestnenie konkrétnych produktov na želané miesto v byte alebo dome. V oblasti dopravy budú zase vodičom cez AR zobrazované informácie z jednotlivých pruhov, čím sa zaručí vyššia bezpečnosť na cestách.

Podľa Huawei musí pri rozvoji AR prebiehať úzka spolupráce aj medzi konkurentmi. ,,Ak chcete ísť rýchlo, choďte sami; ak chcete ísť ďaleko, choďte spolu. Vývoj AR vyžaduje, aby celé odvetvie spolupracovalo a vytvorilo reťazec 5G + AR,“ dodal Bob Cai.

 

Huawei

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať