SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Slováci kupujú online hlavne módu a kozmetiku, platia v hotovosti a tovar vracajú málokedy

Tlačové správy
0

Európania nakupujú online najčastejšie módu, elektroniku a knihy. Slováci okrem módy preferujú hlavne kozmetiku či knihy a tovar vracajú zriedka. Čoraz častejšie pritom zákazníci objednávajú tovar cez smartfóny, čomu sa prispôsobujú aj technologické inovácie dopravcov pri doručovaní. Ukazuje to prieskum E-shopper barometer*, ktorý realizovala spoločnosť DPD.

Rebríček najaktívnejších online zákazníkov vedú Briti s takmer 11 nákupmi ročne, nasledujú Poliaci a Taliani. Naopak, Estónci absolvujú ročne necelé dva online nákupy napriek tomu, že majú tretie najvyššie pokrytie internetom v Európe. Módu, ktorá je najčastejšou online kupovanou komoditou, vyhľadávajú najčastejšie zákazníci v Holandsku, Nemecku a Rakúsku. Elektronika kraľuje online nákupom v Rumunsku a Estónsku.

Slováci najčastejšie nakupujú cez internet módu, kozmetiku a knihy. Priemerne minú na módu 56 eur, na kozmetiku 59 eur  a na knihy 35 eur. Tovar pritom nevracajú často, posledný nákup vrátili 4 % zákazníkov. Aj nákupy zo zahraničia sa stávajú populárnejšie. Slovenskí zákazníci preferujú obchody z Číny, Českej republiky a z Veľkej Británie. Dôvodom sú hlavne lepšia ponuka alebo výber z produktov nedostupných na Slovensku. Pri českých zákazníkoch rovnako vedie móda, na ktorú minuli pri poslednom nákupe priemerne 37 eur. Preferované spôsoby platby sú u nich bankový prevod a platba kartou.

"Na Slovensku stále vedie platba v hotovosti pri doručení tovaru. Podľa prieskumu preferujú zákazníci aj platbu kartou, čo môžu u kuriéra absolvovať i bezkontaktne. Rovnako je u nás možné platiť cez Viamo, kedy príjemca do mobilného telefónu naskenuje QR kód poskytnutý kuriérom, zadá sumu a svoj pin kód. Je to jeden z krokov k vyššiemu zákazníckemu komfortu v oblasti doručovania," uviedol Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD na Slovensku. 

Technologické inovácie umožňujú aj to, že čoraz viac zákazníkov objednáva a platí prostredníctvom smartfónu. Takmer 40 % Európanov nakupuje online cez telefón, rebríček vedie Rumunsko. Vďaka tomu majú zelenú aj aplikácie ako live tracking, s ktorou je možné sledovať poslednú hodinu doručovania balíka online na mape. Príjemca tak presne vie, kde sa kuriér nachádza a koľko má ešte zastávok, kým príde na jeho adresu. Tomu môže flexibilne prispôsobiť svoj program. 

Podľa prieskumu si zákazníci väčšinou online nákupy plánujú vopred. Impulzívne nákupy robia najčastejšie Slovinci, Briti a Slováci. Naopak, najrozvážnejší sú Holanďania.

Aj napriek rastúcemu trendu online nákupov, tretina Európanov plánuje obmedziť nákupy pretože chcú šetriť. Okrem toho ich odrádza ak netrafia nákup v oblasti módy a topánok či komplikovaný proces vrátenia pri elektronike alebo domácom vybavení.


* Prieskum E-shopper barometer 2017 bol realizovaný od 1. júna do 3. júla 2017 na vzorke 24 871 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov.
 
Zobrazit Galériu

PR Clinic s.r.o.

Všetky autorove články
online internet banking peniaze web e-shop Slovensko smartfon notebook pocitac

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať