PANASONIC PANASONIC PANASONIC

Websupport buduje platformu pre celoeurópsky hosting

0

Špeciálny projekt

V Bratislave vyrastá robustná platforma pre celoeurópsky hosting, ktorá vytvorí priestor pre kvalitnejší a bezpečnejší internet. Websupport vďaka materskej Loopia Group naberá európsky až svetový rozmer.

Globálne ambície tu boli vždy  

Najväčší slovenský registrátor a poskytovateľ domén pracuje aktuálne na komplexnej migrácii systémov v rámci skupiny, ktorej výsledkom bude veľká platforma, kde zákazníci nájdu všetky služby na jednom mieste. Integrácia služieb do prehľadnej platformy zlepší zákaznícku skúsenosť a ešte viac zjednoduší fungovanie firiem aj jednotlivcov v online svete. Websupport tak upevní svoju pozíciu nielen v regióne, ale vďaka spojeniu s Loopia Group sa ich riešenia presadia aj v severských krajinách.

V posledných rokoch sme investovali veľa energie a času do vylepšenia systémov a procesov. Jedným z našich hlavných princípov je 10x. Systémy musia vydržať 10x viac zákazníkov, služieb, domén atď. Tento princíp sme naplno implementovali pri tvorbe platformy pre Loopia Group,“ hovorí Tomáš Srnka, Chief Technology Officer spoločnosti Websupport, ktorý je zároveň aj technologickým šéfom celej skupiny.

Prečo platforma vzniká na Slovensku a nie v inej krajine, kde Loopia Group pôsobí? Websupport má v rukáve niekoľko tromfov. Prvým je náskok v oblasti migrácie, s ktorou má bohaté skúsenosti, druhým sú kompetencie v oblasti technológií. „Websupport má už viac ako 10 rokov ambície rásť za hranicami Slovenska. Vďaka tomu máme, ako jedna z pôvodných firiem v skupine, bohaté skúsenosti s prevádzkou veľkých infraštruktúr aj na medzinárodnom poli. S tým súvisí rozvoj tímu v Bratislave a rozšírenie pôvodnej Websupport platformy a systémov aj do ďalších krajín vrátane Česka alebo Švédska. Dnes tento tím primárne pracuje z Bratislavy, ale spolupracujeme s kolegami vo všetkých pobočkách v rámci Loopia Group,“ vysvetľuje Tomáš Srnka.  

 
Foto zdroj: Websupport

Nadšenie pre technológie je tu už 20 rokov  

Svoje zahraničné ambície začal Websupport napĺňať pred jedenástimi rokmi, keď postupne vstúpili do Česka, Maďarska a Rakúska. Niekoľkoročná snaha priniesla tisícky nových zákazníkov a jedinečné príležitosti inovovať európsky online priestor. „Expanzia by nebola možná bez expertov a nádejných talentov, ktorým Websupport dáva príležitosť zažiariť. Za všetko čo sme dosiahli, vďačíme dôvere ľudí, ktorí tvoria Websupport. Bez nich by sme sa nestali firmou, ktorá sa stará o najväčšiu časť slovenského internetu a je úspešná aj v zahraničí. Potrpíme si na kvalitu a chceme držať krok s tými najlepšími na svete. Máme špičkový tím, ktorý je zložený z expertov a nastupujúcich talentov. Je pre nás dôležité vytvárať príležitosti pre ľudí, ktorí majú odhodlanie sa neustále rozvíjať a učiť,“ hovorí Tomáš Klempai, ktorý vedie aktivity firmy na Slovensku.

Pred dvadsiatimi rokmi vyzeral IT trh úplne inak. Firmy sa sústreďovali najmä na modernizáciu technológií, tie prezieravejšie šípili nástup globálneho internetu a vycítili, že ponúkne takmer neobmedzené možnosti podnikania. S veľkým rastom sa zvyšoval aj tlak verejnosti na udržateľnosť IT infraštruktúr. „Veľa sa učíme od našich severských kolegov, kde je štandard znižovať dopad technológií na životné prostredie. Príkladom je životný cyklus fyzickej infraštruktúry, kde vieme staršie servery nahrádzať oveľa efektívnejšími a úspornejšími strojmi. Rovnako nás zaujíma, či naši dodávatelia používajú zelenú energiu alebo ako a či vôbec využívajú odpadové teplo,“ hovorí Tomáš Srnka.

Bezpečnosť je dnes kľúčová

Vojna na Ukrajine zasiahla aj IT priestor. Globálne dáta hovoria o takmer tretinovom medziročnom navýšení kybernetických útokov, s ktorými sa museli organizácie v predposlednom štvrťroku tohto roka vysporiadať. Problémy tak riešia aj poskytovatelia hostingu, ktorí svoje systémy musia neustále zlepšovať, aby zabezpečili chod spravovaných webov. „Evidujeme pomerne vysoký nárast DDoS útokov. Stúpla nielen ich periodicita, ale aj intenzita. Snažíme sa blokovať útoky na všetky známe zraniteľnosti a odtieniť klientov od starostí vďaka nášmu firewallu. V tomto prípade je veľkou výhodou, ak spravujete iba jednu platformu, pretože všetky aktualizácie a vylepšenia dokážete spustiť naraz na všetkých trhoch,“ objasňuje Tomáš Srnka.

Viete, kde máte hosting?

Vo Websupporte s úsmevom hovoria, že najlepšou vizitkou kvality ich služby je, že ju klienti používajú, ale v podstate nevedia, kde a ako beží. „Našou prvoradou snahou je, aby celé prostredie bolo intuitívne pre všetky typy zákazníkov bez toho, aby museli kontaktovať podporu. Niežeby sme neradi hovorili so zákazníkmi, ale to, že si vedia poradiť sami, je ukážkou, že sme veci nastavili správne. Na to je potrebné myslieť aj pri migrácii,“ hovorí Filip Benčo, ktorý vedie vývoj platformy.

Vo výsledku migrácia na jedno miesto zákazníkom prinesie zaujímavú synergiu z hľadiska úspory nákladov a urýchli nasadzovanie nových produktov, ktoré budú hneď po implementácii dostupné na všetkých trhoch pre všetkých zákazníkov. V praxi to znamená, že nové e-mailové riešenie bude hneď k dispozícii pre všetkých klientov na spoločnej platforme, či už ide o klienta zo Švédska, Českej republiky alebo Slovenska. Znie to pomerne jednoducho, avšak z technického hľadiska ide o pomerne náročný proces, ktorý musel Websupport vyriešiť. „Momentálne sme v stave upratovania platforiem a vylepšovania aktuálnych produktov. Chceme, aby na zjednotenej platforme boli dostupné všetky služby, na ktoré sú zákazníci zvyknutí naprieč trhmi, ako napríklad SEO optimalizácia, jednoduchá tvorba webu na vlastnej doméne, e-shop a e-commerce riešenia. Jednoducho sa snažíme robiť komplikované technológie zrozumiteľnými pre každého,“ uzatvára Filip Benčo.

Dve dekády ukázali životaschopnosť prístupu, ktorý Websupport presadzuje: poskytovať bezpečné a kvalitné miesto pre online nápady a uľahčiť fungovanie v online priestore stále väčšiemu množstvu ľudí.

Úvodné foto zdroj: Stanči Markovičová

Zobrazit Galériu

Websupport

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať