Zenbook S14 Zenbook S14 Zenbook S14

Ako si zlepšiť e-shop / 7. časť: Detail produktu

0

Tento článok je súčasťou ročnej série ­článkov Ako si zlepšiť e-shop, zameraných na budovanie, zlepšenie a pretvorenie e-shopu. V seriáli sa dotkneme filozofických, technických, ale aj dizajnových zlepšení.

ZEBRA_10/2024

Dvivá väčšina nákupov na vašom e-sho­pe sa začína práve na produktovej stránke. Produktová stránka je v podstate detailné zobrazenie informácií o produkte, kde chceme návštevníkovi poskytnúť všetky informácie o produkte tak, aby nemusel tápať a získal ich jednoducho a prehľadne. Okrem informácií o produkte chcete návštevníkovi komunikovať hlavné hodnoty vášho e-shopu a prízvukovať, že nákup je bezpečný a môže vášmu e-shopu dôverovať.

Rozoberme si teda, ako koncipujeme detail produktu my, čo považujeme za ­dôležité a čo nesmie na detaile produktu chýbať.

Pripomeňme si, že pre e-shop je bytostne dôležité, aby bol viditeľný a čitateľný pre vyhľadávače ako Google. Toto určuje a definuje techniku, ako sa má produkt prehliadaču zobraziť. Hlavné časti produktu musia byť dostupné v čo najkratšom čase a prístupné naraz na strane servera. To znamená, že keď sa Google dopytuje na konkrétnu stránku z vášho e-shopu, dostáva také informácie, na základe ktorých dokáže robiť rozhodnutia na správne indexovanie vášho webu. Dodatočné informácie a menej podstatné časti produktu môžu byť nahraté aj následne s prípadným menším oneskorením. My to robíme tak, že zo servera nám ide množina dát, ktorá je potrebná na reprezentáciu skoro celého produktu. Tieto dáta sa potom oživujú a obohacujú o interaktívne a menej dôležité prvky. Ako príklad môže poslúžiť crossale. Toto je prvok, ktorý primárne neovplyvňuje rozhodovací proces o konkrétnom produkte, zároveň je úplne zbytočný pre SEO a môže v závislosti od systému spôsobiť určité spomalenie.

Horná časť detailu produktu, ktorá poskytuje základné informácie, má zaujať návštevníka a umožniť pridanie produktu do košíka. My dávame do tejto hornej časti konkrétne názov produktu, dva, maximálne tri hlavné parametre definujúce produkt, štítky a informácie o prípadnej zľave, varianty produktu (ak má produkt možné obmeny, ako napríklad farebné varianty), titulnú fotografiu a galériu. Nesmie chýbať skladová dostupnosť, cena, výber veľkosti v prípade e-shopu s módou, zjednodušené prvky dôveryhodnosti a najdôležitejšie tlačidlo Do košíka. V závislosti od implementácie a zákazníka zvykneme tieto údaje mierne upravovať, prípadne pridať niečo, čo má priamy vplyv na rozhodovanie a predaj, ako dodatkové služby a poistenia, informácie o kreditoch, porovnanie a wishlist alebo presné dátumy doručenia.

Tip: Existuje super trik, ktorý rád využívam. Keď sa pozriete na detail produktu, prižmúrite oči tak, aby sa vám všetko rozmazalo, potom si zodpovedajte otázku, či dokážete vložiť produkt do košíka. Ak sa strácate a akcia nie je jednoznačná, treba upraviť túto časť, máte tam toho buď príliš veľa, alebo je nešťastne zvolená farebná kombinácia detailu.

Detail produktu z veľmi veľkej časti ovplyvňujú aj atraktívne a dobre spracované opisy a parametre. Nám sa osvedčilo zobrazovať oba elementy vedľa seba naraz a neskrývať obsah pod akési tlačidlá. Je ideálne, ak produktový opis obsahuje aj vaše fotografie, nielen fotografie priamo od výrobcu. Google totiž v nadchádzajúcich aktualizáciách bude posúvať do popredia stránky, ktoré majú aj vlastné fotografie. Preto odporúčame klientom, aby si tam, kde je to možné, vytvorili aj vizuálne, aj obsahovo bohaté opisy, aby tak získali aj na generický produkt možnú výhodu.

My na produkty pridávame ešte informácie o značke, dodatočné informácie, ktoré môže zdieľať viacero produktov, pokročilý a inteligentný crossale, hodnotenia, ak existujú a sú pozitívne, a v neposlednom rade prvky dôveryhodnosti. Ako som spomínal v predošlých častiach, budovanie e-shopu, to sú neustále preteky v získavaní dôvery vášho návštevníka. Tieto prvky musíme a chceme opakovať nielen na detaile produktu, ale na viacerých miestach. My ich dokonca dávame ako súčasť pätičky stránky a vypíname len na určitých podstránkach.

Na záver dodám zhrnutie, že detail produktu musí byť čitateľný a viditeľný pre vyhľadávače, produkt rozdeľujeme na dve časti. Do tej viditeľnej bez rolovania dávame prvky, ktoré majú zaujať návštevníka alebo mu umožniť ľahký nákup.

Úvodný obr. zdroj: sentavio on Freepik

 

Ivan Kopčík, For Best Clients, s. r. o.

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať