SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement SAMSUNG_032023 Advertisement

Autá so spaľovacím motorom ešte nekončia. Nová technológia mikrovlnného zážihu zníži spotrebu paliva a emisie oxidov dusíka

Technológie
2

Nemecký startup vyvíja potenciálnu náhradu zapaľovacích sviečok: zapaľovanie mikrovlnným impulzom. Spoločnosť MWI Micro Wave Ignition AG so sídlom v Empfingene v Nemecku tvrdí, že jej systém zapaľovania môže byť použitý v benzínových aj naftových motoroch, čím sa zníži spotreba paliva až o 30 percent. Navyše nižšie teploty spaľovania znižujú aj emisie oxidov dusíka, ktoré sú spôsobené vysokými teplotami spaľovania, a to až o 80 percent. MWI dokonca tvrdí, že motory nemusia byť prepracované, aby vyhovovali novej technológii, možno ňou dodatočne vybaviť aj existujúce motory.

Medzi podporovateľov spoločnosti patrí skupina akcionárov vedená Wendelinom Wiedekingom, bývalým generálnym riaditeľom Porsche, ktorému sa pripisuje záchrana automobilky v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. Táto skupina vlastní približne 20 percent MWI. Rozhodujúci podiel však patrí zakladateľom spoločnosti Arminovi a Volkerovi Gallatzovcom.

Som presvedčený, že MWI je prelomová inovácia s obrovským trhovým potenciálom,“ hovorí Wiedeking o technológii.

Startup podľa správy agentúry Bloomberg požiadal spoločnosť Macquarie Capital, aby hľadala kupca a medzinárodného partnera, ktorý pomôže propagovať nový systém, a začala rokovať o používaní svojho systému zapaľovania v masovo vyrábaných vozidlách s čínskymi a kórejskými automobilkami. Jednou z týchto spoločností by mohol byť Hyundai, ktorý sa usiluje o dosiahnutie vysokého 50-percentného cieľa tepelnej účinnosti svojich spaľovacích motorov v rámci programu nazvaného SmartStream.

Efektívnejšia technológia motorov by mohla dlhodobo udržať na cestách tradičné autá so spaľovacími motormi. Hoci automobilky plánujú v nasledujúcich rokoch investície najmä do výroby elektrických vozidiel, niekoľko výrobcov stále investuje do zlepšovania spaľovacích motorov. Najmä Mazda je známa pohrávaním sa s vyspelými zapaľovacími systémami, ako je iskrou ovládaný systém vznetového zapaľovania v nadchádzajúcom motore Skyactiv-X.

Nová technológia MWI sa objaví najprv v pretekárskom vozidle Porsche 911 GT3 v pretekoch Porsche Supercup v roku 2019. Keďže MWI je stále nezrelá technológia, prv než sa stane komerčne dostupnou, bude treba získať ďalšie údaje o tom, ako sa technológia správa.

Zdroj: thedrive.com, bloomberg.com

redakcia

Všetky autorove články
spaľovací motor technologia palivo spotreba emisie

2 komentáre

imulz sily pôsobiaci na hmotný bod sa rovná zmene jeho hybnosti reakcia na: Autá so spaľovacím motorom ešte nekončia. Nová technológia mikrovlnného zážihu zníži spotrebu paliva a emisie oxidov dusíka

21.12.2018 22:12
áno, vlastne zapaľovacia sviečka pre motor mikrovlnou je rádovo gigahertze a zapaľovacia sviečka klasická je rádovo kilohertze, teda mikrovlnou zapaľujem akoby kratším impulzom a z fyziky je známe, že keď dodám veľmi krátky impulz, tak mám odpich obrovskou silou, čo mi zdvihne určite účinnosť vo valci, lebo sila zážihu bude iste väčšia ako pri klasickej sviečke motora, lenže si musím uvedomiť, že aj nedohodím ten mikrovlnný impulz tak ďaleko ako je kilohertzový impulz klasickej sviečky auta, teda atmosférický motor môže sa stať bude účinnejší ako turbodúchadlo vháňajúce vzduch, lebo si to predstavujem tak, že ten vzduch mi akoby odtlačil palivovú zmes ďalej vo valci a mikrovlna tam už nemusí doletieť tak ďaleko gigahertzovo oproti klasike kilohertz, ktorý pošle iskru ďalej, aj keď na taký krátky valec ako majú autá je to asi takmer jedno
Reagovať

RE: imulz sily pôsobiaci na hmotný bod sa rovná zmene jeho hybnosti reakcia na: imulz sily pôsobiaci na hmotný bod sa rovná zmene jeho hybnosti

28.12.2018 08:12
Zaujimave myslienkove pochody ale iskra tu nereprezentuje silu, silu reprezentuje vybuch zmesy a nesedi ani to s casom. Veľkosť impulzu sily závisí na veľkosti sily a na čase, po ktorý táto sila pôsobila. Čím dlhší čas sila pôsobí, tým väčší je jej účinok, cize tvrdit ze tym ze sa skrati cas posobenia sily dostanesv vacsi odpich je nezmysel. Ak chces mat vacsi odpich za kratsi cas tak musis mat zakonite nasobne vacsiu silu a naopak ak skratis cas pobonenia sily a ponechas velkost sily tak mas mensi impulz sily. Jak funguje to ich zapalovanie a cim sa ziska ta 30% uspora netusim ale urcite to co pises hore nema hlavy ani paty aj ked z pisomky si dostal jednicku :)
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať