SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Až 82 % ľudí sa pri kúpe luxusných značiek cíti šťastne

Tlačové správy
0
  • Tržby 100 najväčších výrobcov luxusného tovaru klesli na 212 mld. USD
  • Rebríčku predajcov luxusného tovaru stále kraľuje skupina LVMH (značky Louis Vuitton, Fendi, Bulgari a ďalšie)
  • Až 44 % zákazníkov očakáva odmeny v podobe darčekov
  • Prieskum ukázal rozdiely pri nákupe luxusného tovaru medzi rôznymi generáciami

Šťastne a sebavedomo sa pri kúpe luxusných tovarov cíti až 82 % respondentov. Zákazníci pritom uprednostňujú ručne vyrábané produkty. Ako vyplýva z globálnej štúdie spoločnosti Deloitte o najväčších výrobcoch luxusného tovaru a luxusných značkách, až 60 % opýtaných nakupuje luxusné značky impulzívne.

„Klienti od luxusných značiek očakávajú osobný prístup. Produkty a služby priamo na mieru požaduje 45 % zákazníkov. Podobné percento (44 %) očakáva odmeny v podobe darčekov a 39 % oslovených by uvítalo doručenie tovaru až domov,“ opisuje želania nakupujúcich Zuzana Letková, partnerka spoločnosti Deloitte.

Luxusné produkty pritom nadpolovičná väčšina zákazníkov stále nakupuje v kamenných obchodoch. V generácii baby boomers (ľudia narodení v rokoch 1946 až 1964) je to 72 %, v Generácii X (ročníky narodenia 1965 až 1979) je to 66 % a medzi mileniálmi (ročníky narodenia 1980 až 1995) iba 58 %. Ostatné nákupy sa uskutočňujú prostredníctvom počítača alebo mobilných zariadení.

Rozdiely v prístupe k nakupovaniu je medzi generáciami zjavný aj z odpovedí na otázku, kde nakupovali luxusné tovary za posledných 12 mesiacov:

Radosť z luxusu
Zaujímavé sú aj dôvody nákupov luxusného tovaru. Pre zákazníkov sú dôležité okrem kvality aj ručná výroba, najnovšie trendy a sebaprezentácia.
Klienti sa vyjadrili aj o tom, nakoľko (ne)/súhlasia s nasledujúcimi tvrdeniami:

Tržby najväčších firiem poklesli
Sto najväčších svetových výrobcov luxusného tovaru dosiahlo vo fiškálnom roku 2015 (júl 2015 – júl 2016) celkové tržby vo výške 212 mld. USD. Tento výsledok predstavuje medziročný pokles o 4,5 %. Dôvodom bola najmä nestabilita menových kurzov. Tržby iba z predaja luxusných výrobkov týchto spoločností však medziročne vzrástli o viac ako tri percentuálne body.

Desať najväčších výrobcov luxusného tovaru

Poradie

Spoločnosť

Vybrané luxusné značky

Krajina pôvodu

1

LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton SA

Louis Vuitton, Fendi, Bulgari, Loro Piana, Emilio

Pucci, Acqua di Parma, Donna Karan, Loewe,

Marc Jacobs, TAG Heuer, Benefit Cosmetics

Francúzsko

2

Compagnie Financiere Richemont

SA

Cartier, Van Cleef & Arpels, Montblanc, Jaeger-

LeCoultre, Vacheron Constantin, IWC, Piaget,

Chloé, Officine Panerai

Švajčiarsko

3

The Estée Lauder Companies Inc.

Estée Lauder, M.A.C., Aramis, Clinique, Aveda, Jo

Malone; licencované značky parfumov

USA

4

Luxottica Group SpA

Ray-Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver

Peoples; licencované značky okuliarov

Taliansko

5

Kering SA

Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga,

Brioni, Pomellato, Girard-Perregaux,

Ulysse Nardin

Francúzsko

6

The Swatch Group Ltd.

Omega, Longines, Breguet, Harry Winston, Rado, Blancpain, licencované značky hodiniek

Švajčiarsko

7

L'Oréal Luxe

Lancôme, Biotherm, Helena Rubinstein, Urban

Decay, Kiehl's; licencované značky

Francúzsko

8

Ralph Lauren Corporation

Ralph Lauren, Polo Ralph Lauren, Purple Label,

Double RL, Club Monaco

USA

9

Chow Tai Fook Jewellery

Group Limited

Chow Tai Fook, Hearts on Fire

Hong Kong

10

PVH Corp.

Calvin Klein, Tommy Hilfiger

USA

Zdroj: Deloitte

Najväčšie tržby zaznamenala skupina LVMH, ktorá združuje značky Louis Vuitton, Fendi, Bulgari a ďalšie. Poradie firiem na čele rebríčka pritom ostalo nezmenené.

„Ak by sme ceny vyjadrili v amerických dolároch, luxusný tovar stojí v Číne o 50 % viac, ako napríklad vo Francúzsku alebo Taliansku. Najväčší medziročný nárast tržieb v tomto sektore zaznamenali francúzske firmy a najviac značiek v prvej stovke je z Talianska,“ uviedla partnerka spoločnosti Deloitte Zuzana Letková.

Ako dodáva, výdavky na luxusný tovar sa najviac zvýšili na rozvíjajúcich sa trhoch ako je Čína, Rusko a Spojené arabské emiráty, a to až o 70 %. Na vyspelých trhoch (Japonsko, USA, EÚ) uviedlo zvýšenie výdavkov iba 53 % respondentov.

Zobrazit Galériu

Deloitte Audit s.r.o.

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať