SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement SAMSUNG_062022 Advertisement

Bezpilotný eVTOL eHang si pripravuje na ostrú komerčnú prevádzku

Technológie
0

Čínsky eHang hovorí, že čoskoro získa úplnú typovú certifikáciu pre svoje autonómne lietadlo eVTOL EH216. V najbližších mesiacoch by sa teda mohla začať jeho komerčná prevádzka, čím by o niekoľko rokov predbehol amerických a európskych konkurentov. Vedenie spoločnosti eHang dosiahlo dohodu s CAAC (Civil Aviation Administration of China) „na hlavnom princípe, že prevádzkové skúšobné lety možno vykonávať postupne a zároveň napredovať v procese certifikácie“.

Americké a európske spoločnosti pripravujúce eVTOL pokračujú v testovaní bez posádky, no pracujú podľa prísnejšej legislatívy. eHang tvrdí, že už vykonal približne 2800 „prevádzkových skúšobných letov“ v rámci siedmich „skúšobných operácií leteckej mobility“, čo zahŕňa vyhliadkové lety a služby mobility na krátke vzdialenosti. Okrem toho podnikol viac ako 20 000 autonómnych testovacích letov v 11 rôznych krajinách. Po schválení typového certifikátu EHang 216 sa skúšobné lety premenia na komerčné.

Popredná americká spoločnosť Joby Aviation dúfa, že sa stane prvým prevádzkovateľom eVTOL certifikovaného FAA niekedy v roku 2023. Nemecká spoločnosť Lilium sa nazdáva, že jej stroje nebudú pripravené na komerčné uvedenie skôr ako v roku 2024. Čína má navyše obrovskú výhodu v tom, že jej lietadlá budú od začiatku fungovať ako autonómne letecké dopravné prostriedky.

Zvyšok sveta pritom očakáva, že aerotaxíky začnú prevádzku s pilotom na palube a až o niekoľko rokov neskôr sa posunú smerom k autonómnej prevádzke. eHang už prevádzkuje bezpilotné operácie a integruje eVTOL so službami vrtuľníkov a úvahami o miestnej leteckej doprave. Uvoľnenie miesta pilota operátorom ušetrí veľa peňazí a zároveň prinesie ďalšie príjmy za let. eHang pracuje aj na lietadle VT30 s dlhým doletom, ktoré bude môcť preletieť 300 km vďaka svojej schopnosti prejsť po kolmom štarte na efektívny let pomocou krídel.

Je pravdepodobné, že bude výrazne rýchlejšie ako EH216, ktorý dokáže dosiahnuť iba približne 130 km/h a má dolet 35 km. Zdá sa teda celkom možné, že komerčné bezpilotné letecké taxislužby eVTOL budú v Číne spustené do polovice roka 2022, čo je možno aj o viac ako päť rokov skôr ako kdekoľvek inde.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať