Chceš založiť vlastný digital biznis? Zaujímaš sa o smart cities? Nauč sa ako na to s novým praktickým vzdelávaním.
Ako sú mladí Slováci pripravení na kariéru v digitálnej budúcnosti? Úspešné globálne spoločnosti PixelFederation, Sygic, HubHub a nezisková organizácia Leaf sa rozhodli, že talentom pomôžu na ich ceste ku kariére aj hodnotám. Butterfly Effect program spúšťa druhý ročník a dá sa v ňom naučiť celý proces tvorby mobilnej aplikácie či hry od nápadu až po launch. Otvára dve laboratória - AppsLab a GamesLab. Práve v AppsLabe sa môžeš prihlásiť na tému smart cities a pracovať na riešení pre Parking či Public Transport. Prihlásiť sa dá do 15.mája a program ponúka aj talentové štipendium.
Hackni dopravu
V pilotnom ročníku, v ktorom je momentálne dvadsiatka účastníkov, riešia 4-6 členné tímy programátorov, dizajnérov a biznis ľudí výzvu dopravy. Pasujú sa s riešeniami pre parkovanieči mestskú hromadnú dopravu. Organizátori sa rozhodli témy zopakovať aj pre druhý ročník. Pod dohľadom mentorov zo Sygicu a ďalších expertov v oblasti si prejdú cez 6 fáz programu: Hackathon, Market Research, Conception, Development, Market Entry, Run a dovedú svoje idey až po launch mobilných aplikácií. V druhom ročníku je možnosť prihlásiť sa aj s vlastným nápadom v oblasti dopravy.
Program je unikátny kvôli svojej intenzite a aj vďaka množstvu skúsených mentorov z digitálnych firiem. Každodenná práca, mentoringy, workshopy a tímové a osobné stretnutia s koučami ponúkajú účastníkom komplexný rozvojový program - osobný akcelerátor.
Medzi mentormi môžeme nájsť špičky v oblasti monetizácie, developmentu mobilných aplikácií aj dizajnu.
„Najdôležitejšou hodnotou spoločnosti je vzdelanie. Vzdelaná spoločnosť sa nemusí báť o svoju budúcnosť. Čím ďalej, tým viac budeme potrebovať pracovať hlavou a menej rukami a ja verím, že svojou malou štipkou pomôže aj Sygic tomuto rozvoju a lepšej budúcnosti pre Slovensko,“ hovorí Michal Štencl, zakladateľ spoločnosti Sygic.
Účastníci pilotného ročníku AppsLab
Talent, férovosť a podnikavosť
Do programu sa môže zapojiť študent či človek s praxou v jednej z troch hlavných disciplín: grafický dizajn, programovanie a biznis.
Berú len 45 najlepších. To je maximálny počet ľudí, ktorí získajú šancu. O prijatí rozhoduje motivácia, tvoje hodnoty a vypracovanie zadania. Nestačí byť však len talentovaný. Treba mať aj rešpekt voči ostatným a dôraz dávajú tvorcovia programu aj na etiku a férovosť. Takých mladých ľudí totiž chcú vidieť vo vedúcich pozíciách.
Účastníci pilotného ročníku GamesLab
Študenti aj špecialisti
Z časového hľadiska program zvládne študent s individuálnym študijným plánom, freelancer alebo parttime-ista. Povinnosti ako škola či freelance práca sa pri každom zohľadňujú individuálne. Organizátori však varujú, že je to náročné.
“Ide o osobný akcelerátor pre tvoj talent. Učíš sa priamo live na produkte a prehlbuješ svoju expertízu - dizajn, programovanie či biznis stránku procesu. Na druhej strane sa ti venujeme individuálne a chceme vedieť ako ti vieme pomôcť v kariére či tvojom vlastnom startupe,” hovorí Baška Klimek, ktorá program vedie.
V aktuálnom ročníku práve začína časť self-developmentu, kedy účastníkov spájajú s mentormi z danej oblasti, v ktorej chcú pôsobiť a ktorá ich do budúcna zaujíma. Predmetom mentoringu nie je klasicky pokrok pri produkte, ale osobné smerovanie jednotlivcov. Mentori otvorene zdieľajú svoje životné cesty, úspechy, neúspechy a rady. V praxi to znamená možnosť porozprávať sa osobne s Art Directormi, zakladateľmi úspešných štúdií a biznisov aj s technickými inžiniermi a budovať si network.
“Hoci sa venujem podpore start-upov a viedla som vlastný biznis inkubátor, ešte som nezažila nič tak intenzívne ako tento program. Za 5 mesiacov si prejdeš tým, čo by si po vlastnej línii skúšal 1-2 roky, možno aj viac,” doplňuje Baška Klimek.
Prihlásiť sa dá do 15.mája a pred letom sa dozvieme, kto uspel. Nový ročník štartuje od septembra a potrvá do konca januára. Tí najtalentovanejší môžu získať talentové štipendium na pokrytie školného.
Zobrazit Galériu