Daimler: Budúca nákladná doprava bude elektrická a autonómna. Nové kamióny majú dojazd až 400 km

Technológie
0

Diskusie o budúcnosti automobilov sa väčšinou sústreďujú na osobné vozidlá. No premenou nepochybne prejdú aj nákladné autá a jedna zo spoločností, ktoré sa o to pričinia, je aj Daimler.

Nedávno automobilka predstavila v Portlande (Oregon, USA) dva elektrické nákladné automobily. Väčší z nich patrí do triedy 8, volá sa eCascadia a vychádza z radu dieselových modelov Freightliner Casadia. Menší s označením eM2 je určený na dopravu tovaru na kratšie vzdialenosti a vychádza z radu Freightliner M2.

Obe vozidlá majú dojazd vyše 320 km – eCascadia dosiahne 400 km, zatiaľ čo eM2 má maximum 370 km na jedno plné nabitie. Daimler však ešte nespúšťa výrobu týchto vozidiel, najprv ich rozdá na testovanie 30 zákazníkom.

„Odskúšame ich s reálnymi zákazníkmi, v skutočnej nákladnej doprave na skutočných amerických diaľniciach, čo nám prinesie poznatky, ktoré potrebujeme na overenie výdrže batérií,“ povedal Rogad Nielsen, generálny riaditeľ spoločnosti Daimler Trucks North America.

Zatiaľ nevedno, ako sa bude batériám dariť vo veľkom nákladnom vozidle po najazdení 800 000 km. Môžu prežiť takýto druh nepretržitej záťaže? Práve to chce Daimler zistiť počas svojich testov s partnermi.

Prvé elektrické kamióny budú mať len  prvky poloautonómneho riadenia, ktoré možno nájsť aj v iných vozidlách Daimler. „Neveríme v nákladné vozidlá úrovne 5. Nemyslím si, že sme na to pripravení,“ povedal Nielsen.

Jedného dňa sa zrejme dočkáme vysoko automatizovaného elektrického kamióna, ale to nejaký čas ešte potrvá. Zatiaľ je cieľom spoločnosti dostať na cesty veľké množstvo nákladných automobilov, ktoré nebudú vypúšťať obrovské oblaky smogu.

Zdroj: engadget.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
auto doprava buducnost technológie energia bateria

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať