
Dôvera Genio - pomocník pri riešení zdravotných problémov
Zdravotná poisťovňa Dôvera predstavila prvú službu pre svojich poistencov s využitím umelej inteligencie. Ide o pomocníka pri hľadaní informácií o chorobách, ktorý vyhodnotí zdravotné príznaky poskytnuté samotným používateľom a podľa ich naliehavosti a závažnosti odporučí, ako postupovať pri ich riešení.
Zároveň zobrazí prehľad pravdepodobných diagnóz, ktoré môžu súvisieť s ťažkosťami používateľa a ponúkne aj možnosť telefonickej konzultácie s lekárom. Po ukončení testovacej prevádzky tak získa každý poistenec Dôvery kdekoľvek a kedykoľvek rýchlu a dôveryhodnú radu. Služba bude dostupná na webe Dôvery aj v mobilnej aplikácii.
![]() |
![]() |
Slovenskú verziu samodiagnostického nástroja vyskúšalo a preverovalo približne 70 slovenských lekárov z rôznych lekárskych odborností. Obsahuje viac ako 600 bežných diagnóz a dokáže vyhodnotiť viac ako 1300 príznakov. Unikátnosť aplikácie spočíva v jej schopnosti zdokonaľovať sa prostredníctvom postupného zberu dát od pacientov, ktoré dopĺňa k najčerstvejším medicínskym informáciám.
Benefity:
- aplikácia ponúka inovatívny komunikačný kanál, atraktívny predovšetkým pre mladších poistencov, ktorí preferujú chatovanie pred inou formou komunikácie
- na základe dialógu so zvážením reálnych príznakov poskytuje overenú a dôveryhodnú radu kedykoľvek a kdekoľvek
- šetrí čas potrebný na vyhľadanie informácií na internete, odpovede na otázky spojené so zdravotnými príznakmi získava používateľ okamžite
- pomôcť môže nielen pri rozhodovaní o potrebe návštevy pohotovosti či urgentu, ale v prípade dlhodobých nešpecifických príznakov môže upozorniť aj na vážne chronické ochorenie
- dopĺňa komplexnosť poradenstva Dôvery ohľadom zdravia (DôveraLinka24)
- vďaka rýchlej dostupnosti v mobilnej aplikácii má služba predpoklady stať sa prvou voľbou pri riešení zdravotných príznakov pre všetkých poistencov Dôvery
Dôvera plánuje svoje služby na báze umelej inteligencie postupne rozširovať a zastrešovať ich bude názov Dôvera Genio.
MUDr. Miroslav Halecký: „Službu sme úspešne implementovali a požiadali sme 100-tisíc našich poistencov, aby ju vyskúšali. Toto prvé testovanie nám ukázalo, že záujem o novinku prejavili hlavne ženy, prevažovala veková skupina 20- až 30-ročných. Mnohí z nich nám poskytli aj spätnú väzbu a odporúčania na zlepšenie užívateľskej prívetivosti aplikácie, ktoré do nej postupne zapracujeme.“
Zobrazit Galériu