
Elektromobily by paradoxne mohli zachrániť elektrickú sieť pri výpadkoch prúdu
Súčasné problémy s elektrickou energiou vyvolávajú otázku, ako budeme napájať elektromobily, keď je málo energie. Masívna sieť V2G (Vehicle-to-Grid) by však mohla elektrickým sieťam poskytnúť neočakávanú podporu pomocou elektrických vozidiel (EV). Technológia V2G využíva obojstranné nabíjanie a mohla by poslúžiť na posilnenie siete. Rovnako ako umožňuje elektrinu odoberať zo siete a ukladať do batérie EV, elektrina môže byť dodávaná aj späť, aby pomohla sieť stabilizovať.
Podobné programy už fungujú v celej Európe a Japonsku, ale zatiaľ len v malých obciach, ako keby sa táto technológia nedala škálovať. Je síce ťažké predstaviť si, že by nejaké EV urobilo veľa pre posilnenie preťaženej elektrickej siete, ale milióny EV naraz by mohli znamenať veľký rozdiel. Napríklad v Kalifornii do roku 2035 budú postupne vyraďovať spaľovacie autá a dovtedy by tento štát mohol mať v prevádzke 14 miliónov EV. Keby energetické spoločnosti využili batérie týchto EV, mohli by napájať každý dom v štáte celé tri dni. Najťažšou časťou pri vytváraní spoločného V2G však bude štandardizácia.
Existuje veľa odlišností medzi nabíjacími spoločnosťami a výrobcami elektrických vozidiel. Ďalší problém bude presvedčiť majiteľov EV, aby vrátili energiu uloženú v ich autobatériách. Niektorí však tvrdia, že to nie je také ťažké, ako sa zdá; ľudia potrebujú len trochu postrčiť. Pomôcť by mohli lacnejšie sadzby za elektrinu alebo platby za spätne zaslanú energiu. Zákazníci by sa dokonca mohli rozhodnúť, že najprv budú napájať svoje vlastné domy, aby mohli bezproblémovo prekonať výpadky. Je to celkom výhodné pre obe strany a oveľa životaschopnejšie, ako si ľudia myslia.
Zdroj: jalopnik.com
Zobrazit Galériu