
Inovatívna e-trojkolka s dlhým dojazdom do mesta, do terénu, ale len na zábavu
Startup Vook Bike so sídlom v Middletowne posledných pár rokov pracoval na e-trojkolke s dojazdom až 180 km na jedno nabitie a s dvoma 3 kW nábojovými motormi. Na portáli Indiegogo sa teraz spustila finančná kampaň, ktorej cieľom je dostať toto zvláštne nízke vozidlo do výroby. Podľa spoluzakladateľa spoločnosti Henryho Millera na trhu chýbali inovatívne, všestranné a štýlové elektrické trojkolky, ktoré by dokázali uspokojiť široké spektrum používateľov. Ich tím preto spojil svoje odborné znalosti a kreativitu, aby poskytol výkon, spoľahlivosť a pohodlie vo vozidle, ktorého cieľom je priniesť jazdcom čistú radosť a vzrušenie.
Vook naznačuje, že jeho elektrická trojkolka by mala spĺňať požiadavky ľudí, ktorí dochádzajú do práce, jazdia na trojkolkách pre potešenie alebo obľubujú terénnu jazdu. Maximálny rýchlostný limit pre trojkolku je 32 km/h, no pomocou aplikácie Vook možno nastaviť výkon motorov, čo umožní zvýšiť alebo znížiť rýchlosť na splnenie špecifických predpisov v danej oblasti. E-trike Vook je postavený na robustnom ráme z hliníkovej zliatiny, ktorý je k dispozícii v niekoľkých farbách. Sedadlo je vyrobené zo sklolaminátu a ekokože, vpredu je hrubá 20-palcová pneumatika a vzadu dve nábojové kolesá, každé obalené 6,5-palcovou pneumatikou.
Brzdnú silu zabezpečujú hydraulické kotúčové brzdy vpredu aj vzadu. Výsledkom kombinácie optimalizovaného systému batérie a regeneračného brzdenia je dojazd na jedno nabitie až 180 km v prípade verzie s batériou 50 Ah/62 V (3,1 kWh) alebo 128 km s batériou 30 Ah/62 V (1,86 kWh). Lítiovo-iónová batéria sa dá vybrať na nabíjanie v interiéri alebo môže slúžiť ako mobilný powerbank pre rôzne zariadenia na cestách. E-trojkolka Vook nemá pedále, plyn sa pridáva pomocou palcovej páčky.
Spoločnosť sľubuje maximálnu rýchlosť 65 km/h v štyroch režimoch pohonu dvoch nábojových motorov s nominálnym celkovým výkonom 3000 W (alebo 6 kW v špičke). V režime bezpečnej jazdy možno jazdiť rýchlosťou do 17 km/h, ekologická úroveň dosahuje maximálnu rýchlosť 25 km/h, k dispozícii je športová jazda rýchlosťou 32 km/h a nastavenie boost/extreme to rozbalí na maximum (pravdepodobne je k dispozícii len na použitie v teréne). Okrem toho je tu aj funkcia spiatočky a tempomat.
Šikovné kovové rameno je zakončené vodovzdorným LCD displejom, na ktorom môžu jazdci ťuknutím získať kľúčové informácie o e-trojkolke, ako je rýchlosť, vzdialenosť, stav batérie a navigácia, ako aj výber jazdných režimov. Displej možno odpojiť a namiesto neho namontovať smartfón so sprievodnou aplikáciou. E-trojkolka sa odomyká pomocou čítačky odtlačkov prstov na riadidlách alebo prostredníctvom aplikácie a dodáva sa aj s GPS sledovačom v ráme a batérii.
Dostupný je aj LED svetlomet vyrobený na mieru, ktorý môže svietiť bielo alebo žlto, prípadne v iných farbách „na lepšiu viditeľnosť", ako aj zadné brzdové LED svetlo. Vook do špecifikácií zahrnul aj prednú a zadnú kameru s rozlíšením 1080p, pričom tá predná slúži ako akčná kamera na nahrávanie dobrodružstiev, zatiaľ čo zadná spolupracuje s palubnými senzormi na zvýšenie bezpečnosti jazdy. Elektrická trojkolka s dlhým dojazdom má hmotnosť 40 kg a nosnosť až 120 kg. Ponuky pre prispievateľov sa v súčasnosti začínajú na 2300 USD. Ak všetko pôjde podľa plánu, začiatok dodávok sa odhaduje na december.
Zdroj: newatlas.com.
Zobrazit Galériu