Koncept EQT Marco Polo, nová EQT a modul Marco Polo

Tlačové správy
0

 Divízia Mercedes-Benz Vans si v rámci svojej stratégie upevnila svoje ašpirácie na vedúce postavenie v oblasti elektrickej mobility a systematicky elektrifikuje všetky konštrukčné rady. To zahŕňa celý rad riešení elektrickej mobility špecifických pre dané odvetvie – aj pre odvetvie obytných automobilov. Značka s hviezdou ponúka so Konceptom EQT Marco Polo1[1] náhľad na nový plnoelektrický a plnohodnotný mikro obytný automobil založený na modeli EQT, ktorý je vybavený mnohými inováciami pre tento segment. Očakáva sa, že sériová verzia bude predstavená v druhej polovici roku 2023. Vozidlo Mercedes-Benz EQT (kombinovaná spotreba elektriny (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 (WLTP): 0 g/km)[3,4], ktoré je tiež produktovou inováciou a ktoré bude čoskoro možné objednať, je malý van kombinujúci variabilitu a kvalitnú úroveň výbavy Triedy T – jeho súrodenca s konvenčným pohonom – s výhodami plnoelektrického pohonu. V blízkej budúcnosti bude k dispozícii modul Marco Polo[5], prvé praktické kempingové riešenie pre plnoelektrické krátke výlety s vozidlom EQT.

„Pre nás je budúcnosť elektrická – bez ohľadu na veľkosť alebo účel vanu. Najnovším dôkazom tohto strategického smerovania je naša nová EQT s plnoelektrickým pohonom. S modulom Marco Polo budeme mať v blízkej budúcnosti v ponuke aj prvé jednoduché riešenie na plnoelektrický kempingový výlet. V druhej polovici roku 2023 plánujeme náš sortiment ďalej rozšíriť o plnohodnotný a zároveň plnoelektrický mikro obytný automobil. Koncept EQT Marco Polo ponúka náhľad na pripravované produkčné vozidlo už teraz. Ako už názvy napovedajú, rozširujeme našu rodinu Marco Polo o dva produkty, oba založené na EQT,“ hovorí Klaus Rehkugler, vedúci predaja divízie Mercedes-Benz Vans.

Inovatívne novinky: nový plnohodnotný mikro obytný automobil s plnoelektrickým pohonom z výrobného závodu
Koncept EQT Marco Polo[1] je založený na variante EQT s dlhým rázvorom[6]. Koncepčné vozidlo, ktoré je blízke sériovej podobe, poskytuje prvý náhľad na nový plnoelektrický a plnohodnotný mikro obytný automobil s hviezdou, ktorý je momentálne stále vo vývoji. Súčasťou výbavy Konceptu EQT Marco Polo[1] je výsuvná strecha so strešnou posteľou. Vďaka nožnicovému dizajnu možno výsuvnú strechu jednoducho zdvihnúť, pričom strecha vozidla bude pod miernym uhlom naklonená. To znamená, že Koncept EQT Marco Polo[1] ponúka vzadu dostatok miesta na vzpriamené státie. Výsuvná strecha môže byť otvorená kompletne dookola alebo vo forme okna pomocou zipsu na zadnej strane, čo prispieva k pocitu slobody typickému pre kemping. Rozmery plochy na spanie strešnej postele sú 1,97 metra x 0,97 metra. O vysokú úroveň komfortu spánku sa okrem iného stará bodový elastický systém tanierových pružín.

V zadnej časti sa nachádza ďalšie rozkladacie príslušenstvo na spanie s rozmermi 2 x 1,15 metra. Priamo v druhom rade sedadiel za sedadlom vodiča je umiestnený prvok s integrovaným umývadlom a rovnako integrovaným 16-litrovým kompresorovým chladiacim boxom. Priamo k tomuto prvku je pripojená jedna z dvoch lavíc. Ďalšie sedadlo je umiestnené na ľavej strane vozidla v interiéri (pohľad smerom k zadnému kokpitu). Zásuvkový systém zabudovaný na tomto mieste ponúka dostatok odkladacieho priestoru na kempingové príslušenstvo. Nechýba ani indukčná varná doska a zásuvka, ktorú možno spolu s flexibilne odnímateľným plynovým kartušovým varičom vysunúť z interiéru vozidla, takže vo vozidle sú k dispozícii dve možnosti varenia. Na pravej strane vozidla v interiéri (pohľad smerom k zadnému kokpitu ) sa nachádza výklopný stolík, ktorý je tiež elektricky výškovo nastaviteľný. Okrem toho sú súčasťou interiéru aj ďalšie úložné priečinky.

Všetky nábytkové jednotky v interiéri môžu ľahko odstrániť dve osoby za menej ako 5 minút. To znamená, že plnoelektrický mikro obytný automobil možno v prípade potreby používať aj ako vozidlo na každý deň. So svojou výškou necelé dva metre sa v budúcnosti bez problémov dostane aj do všetkých bežných garáží, poschodových parkovísk či autoumyvární.

Nábytok Konceptu EQT Marco Polo[1] je nielen funkčný, ale zároveň plynulo zapadá do kvalitného interiéru novej EQT. Dizajn napríklad preberá koncepciu sedenia elektrického malého vanu: podobne ako sedadlá, aj prvky kuchyne, lavice a spálne sú vyrobené vo vyhotovení Artico Microcut. Obloženie vonkajších častí nábytku je vyhotovené kontrastne v čerešňovom dreve Avola. Náladové osvetlenie v miestach spojov sa stará o tú správnu atmosféru. Nechýba ani tmavé čalúnenie stropu a LED osvetlenie v hornej lôžkovej časti. Vozidlo celkovo ponúka 7 prípojok USB. Z toho sa jedna nachádza v oblasti lôžka vo výsuvnej streche a dva v obytnej časti mikro obytného automobilu.

Budúca verzia EQT s dlhým rázvorom, ktorá bola použitá ako základ koncepčného vozidla, je lakovaná v chromitovej šedej metalíze s kontrastnými prvkami v čiernej lesklej farbe. Medzi ne patrí čierne pochrómované obloženie vpredu a vzadu a špeciálne 19-palcové disky kolies s diamantovým brusom. Béžový farebný odtieň výsuvnej strechy sa objavuje aj v iných prvkoch vozidla – ako je napríklad slnečná plachta. Červené zvýrazňujúce akcenty na veku batožinového priestoru a ráfikoch okrem iného vytvárajú hru farieb.

Ďalší pôsobivý prvok na Koncepte EQT Marco Polo[1]: solárny panel[7] na výsuvnej streche. Tento a ďalší, odnímateľný blok článkov umožňujú kempingovej jednotke, aby bola po určitú dobu energeticky sebestačná a šetrila dojazd. Prídavný akumulátor je počas používania uložený v zásuvke v sedadle – na účely dobíjania ho však možno jednoducho vybrať a nabiť napríklad z elektrickej zásuvky v byte či dome alebo aj v kempe. Medzi ďalšie kľúčové prvky patrí slnečná markíza, ktorá je pripevnená na boku vozidla, a inovatívny systém zatemňovania zadných skiel. Možno ich zafarbiť stlačením tlačidla. Závesy alebo roletové systémy sú v prípade koncepčného vozidla vecou minulosti.

„Klasika po novom“: okamžitý pôžitok z kempovania s modulom Marco Polo
Prostredníctvom modulu Marco Polo, ktorý možno flexibilne nainštalovať a demontovať a ktorý bude k dispozícii pre novú EQT s krátkym rázvorom[5], bude Mercedes-Benz v blízkej budúcnosti ponúkať okrem iného prvé praktické riešenie pre základné požiadavky na kempovanie. S posteľou, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, a voliteľnou kuchynskou jednotkou – oboje klasické riešenia pre segment malých vanov v oblasti kempingu – sa EQT okamžite stane príjemným spoločníkom na cesty.

Posteľná jednotka ponúka plochu na spanie s rozmermi 2 x 1,15 metra. Systém bodovo elastických tanierových pružín a matrac s hrúbkou desať centimetrov zaisťujú ergonomický komfort ležania až po okraje. Rám postele možno v prípade potreby vysunúť dopredu a matrac rozložiť. Počas jazdy sa rám postele so zloženým matracom nachádza v ložnom priestore. Zadné sedadlá v tom prípade možno používať bez akéhokoľvek obmedzenia. K sériovej výbave pre vysoký komfort spánku patria aj ručne pripojiteľné zatemňovacie prvky okenných tabúľ a vetracia mriežka s ochranou proti hmyzu, ktorú možno upnúť medzi sklá a rám. Štandardom sú aj dve okenné vrecká medzi stĺpikom C a stĺpikom D určené na menšie predmety.

Voliteľná kuchynská jednotka je založená na zásuvkovom systéme. Jej súčasťou je drez s 12-litrovou nádržou na vodu, 15-litrový kompresorový chladiaci box a flexibilný odnímateľný varič na plynové kartuše. Ďalšie zásuvky poskytujú priestor pre príbory, riad a potraviny. Okrem toho sú v kombinácii s voliteľnou kuchynskou jednotkou k dispozícii aj dve kempingové stoličky a stôl. Stôl sa dodáva s dvoma rôznymi nohami. To znamená, že ho možno umiestniť vonku, ale aj pripevniť na stredovú konzolu vo vnútri EQT – priekopnícke riešenie v segmente.

 

Ak posteľ alebo kuchynskú jednotku nepotrebujete, vďaka nízkej hmotnosti ju možno nainštalovať a demontovať v niekoľkých jednoduchých krokoch a v krátkom čase. Po nasadení sa upevňuje do upínacích ôk v batožinovom priestore.

Kompletný modul Marco Polo má štýlový a čistý dizajn a je vyhotovený v antracitovej farbe. Vďaka tomu je v dokonalom súlade s kvalitným interiérom plnoelektrického malého vanu. Hviezda a nápis Mercedes navyše odkazujú na jasnú príslušnosť k značke.

Modul Marco Polo si bude v blízkej budúcnosti možné objednať priamo u obchodníkov Mercedes-Benz.

Nová EQT od značky Mercedes-Benz: základ pre inovatívne kempingové riešenia a oveľa viac

Nová EQT nielenže tvorí základ Konceptu EQT Marco Polo[1] a modulu Marco Polo, ale zároveň ponúka rodinám a rekreačne aktívnym ľuďom či fanúšikom kempovania atraktívny vstupný bod do plnoelektrického sveta značky s hviezdou. Elektrický malý van si bude možné objednať už čoskoro. Ceny začínajú približne na úrovni 49 000 eur s DPH pre model EQT s elektrickým motorom s výkonom 90 kW a štandardnou dĺžkou.

Vďaka maske chladiča s čiernym panelom s centrálnou hviezdou a dynamicky navrhnutými odvetrávacími lamelami možno novú EQT na prvý pohľad zaradiť medzi členov rodiny Mercedes-EQ. Elektrický malý transportér kombinuje kompaktné vonkajšie rozmery s dostatkom priestoru. Zároveň, vďaka chránenej zástavbe akumulátora v podlahe vozidla šetriacej priestor, s priaznivým, nízko položeným ťažiskom, ponúka v interiéri takmer rovnakú variabilitu a funkčnosť ako konvenčne poháňaná Trieda T. EQT je 4 498 milimetrov dlhá, 1 859 milimetrov široká a 1 819 milimetrov vysoká[9]. Variant s dlhým rázvorom bude k dispozícii v roku 2023.

Rovnako ako Trieda T, aj nová EQT ponúka množstvo výhod, vďaka ktorým je každodenný život pre rodiny a rekreačne aktívnych ľudí jednoduchý a pohodlný. Medzi ne patrí nízka nakladacia hrana na úrovni iba 561 milimetrov, ktorá uľahčuje nakladanie ťažkých predmetov. Posuvné dvere na oboch stranách vozidla ponúkajú otvor so šírkou 614 milimetrov a výškou 1 059 milimetrov. To umožňuje pohodlný prístup do zadnej časti vozidla a flexibilné nakladanie z troch strán vrátane zadných výklopných dverí. Na zadnej lavici je miesto až pre tri detské sedačky.

Moderný elektromotor

Pri uvedení na trh bude k dispozícii elektromotor s maximálnym výkonom 90 kW (122 k) a maximálnym krútiacim momentom 245 newtonmetrov. Lítium-iónový akumulátor je umiestnený na mieste chránenom pred nárazom v podlahe vozidla pred zadnou nápravou a jeho využiteľná kapacita je 45 kWh. EQT možno pomocou palubnej nabíjačky pohodlne nabíjať v práci, doma alebo na verejných nabíjacích staniciach výkonom 22 kW striedavým prúdom. Na rýchlonabíjacích staniciach je nabíjanie vďaka jednosmernému prúdu ešte rýchlejšie, pričom závisí od stavu nabitia a teploty vysokovoltového akumulátora. EQT je vybavená nabíjačkou s jednosmerným prúdom s výkonom 80 kW, čas nabíjania zo stavu nabitia z 10 na 80 percent potom bude 38 minút[10]. EQT sa nabíja vpredu pod hviezdou Mercedes, čo je praktické a pohodlné najmä pri nabíjaní v meste v úzkych parkovacích situáciách. Zástrčka vozidla CCS, ako aj nabíjací kábel CCS je v prípade EQT taktiež súčasťou sériovej výbavy pre nabíjanie striedavým a jednosmerným prúdom.

 

Trvalo udržateľná obchodná stratégia pokrývajúca celý životný cyklus

Divízia Mercedes-Benz Vans si v rámci svojej stratégie upevnila svoje ašpirácie na vedúce postavenie v oblasti elektrickej mobility a systematicky elektrifikuje všetky konštrukčné rady. Zákazníci, prevádzkovatelia autoparkov a výrobcovia nadstavieb si už dnes môžu vybrať zo štyroch modelov elektrickým pohonom s akumulátorom: skriňové vozidlo eVito, eSprinter, eVito Tourer a EQV. S EQT sa elektrické portfólio v blízkej budúcnosti rozšíri aj do segmentu malých transportérov. Pokiaľ ide o elektrické obytné vozidlá, divízia Mercedes-Benz Vans doteraz spolupracovala najmä s partnermi v rámci klasického obchodu s dvoma faktúrami. V súčasnosti to platí predovšetkým pre stredne veľké vany EQV a eVito. V blízkej budúcnosti sa bude Mercedes-Benz vo zvýšenej miere zaoberať trendom elektrických obytných vozidiel už priamo z výrobného závodu.

Okrem toho v rámci svojej trvalo udržateľnej obchodnej stratégie Ambícia 2039 sa divízia Mercedes-Benz Vans snaží dosiahnuť cieľ, aby bol autopark nových súkromných a komerčných vozidiel CO₂ neutrálny z hľadiska bilancie naprieč celým hodnotovým reťazcom do roku 2039 – od vývoja až po dodávateľskú sieť, vlastnú výrobu, elektrifikáciu produktov, obnoviteľné energie pre fázu používania elektrických vozidiel a recykláciu. Na dosiahnutie tohto ambiciózneho cieľa investuje Mercedes-Benz do roku 2030 ďalších 40 miliárd eur do vývoja akumulátorových elektrických vozidiel. Od polovice dekády budú všetky novo uvedené vozidlá Mercedes-Benz výhradne elektrické. Divízia Mercedes-Benz Vans na tento účel vyvíja zásadne novú, modulárnu a plnoelektrickú architektúru pre vany. Jej názov je VAN.EA. Spoločnosť plánuje primerane investovať do vývoja tejto platformy pre plnoelektrické stredné veľké a veľké vany, ako aj do výrobných závodov.

Zaujímavé čísla, údaje a fakty

Koncept EQT Marco Polo[1]

Koncept EQT Marco Polo[1] ponúka priestor na spanie, varenie a sedenie. Inovatívne kempingové vybavenie zahŕňa: výsuvná strecha so strešnou posteľou, sklopná lavica vzadu, dve lavicové sedadlá vzadu, stolík, ako aj varná, umývacia a chladiaca jednotka.

Sklopná zadná posteľ ponúka plochu na spanie s rozmermi 2 metre x 1,15 metra. Lôžko v strešnej posteli je ďalším priestorom na spanie s rozlohou 1,97 metra x 0,97 metra.

Kompresor chladiaceho boxu s objemom 16 litrov ponúka dostatok priestoru na jedlo a nápoje.

Flexibilne odnímateľný plynový kartušový varič má 1 platňu. Okrem toho sa vo vozidle nachádza indukčná varná doska.

Objem čerstvej vody je 12 litrov a 12-litrový je aj objem nádrže na odpadovú vodu.

Odnímateľný blok článkov možno nabíjať v domácej zásuvke, aby mohol autonómne napájať kempingové prvky energiou v kombinácii so solárnym panelom.

Koncept EQT Marco Polo[1] ponúka 7 prípojok USB na nabíjanie mobilných zariadení.

Možnosť pripevnenia slnečnej markízy na 2 body potrubnej lišty na streche vozidla v niekoľkých jednoduchých krokoch dotvára kempingový zážitok s Konceptom EQT Marco Polo[1]. Rovnako ako aj zadné sklá, ktoré možno zatemniť stlačením tlačidla.

Nábytkové jednotky v interiéri Konceptu EQT Marco Polo[1] môžu z vozidla ľahko odstrániť 2 osoby za menej ako 5 minút.  Po ich odstránení zostáva vo vozidle výsuvná strecha so strešnou posteľou.

Nová EQT s modulom Marco Polo

Novinka v segmente: 2 kempingové stoličky a stolík sú k dispozícii na želanie – stolík ponúka 2 nohy, a tým pádom ho možno postaviť v exteriéri, ako aj upevniť v interiéri EQT (kombinovaná spotreba elektriny (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 (WLTP): 0 g/km)[3,4] za stredovou konzolou.

Kompletný modul Marco Polo s posteľou a kuchynskou jednotkou možno odstrániť za pár minút v niekoľkých jednoduchých krokoch.

Štandardná posteľná jednotka modulu Marco Polo pre zadnú časť ponúka plochu na spanie s rozmermi 2 metre x 1,15 metra. Systém bodovo elastických tanierových pružín a matrac s hrúbkou 10 centimetrov zaisťujú ergonomický komfort ležania.

Integrovaný kompresor chladiaceho boxu má objem 15 litrov.

Flexibilne odnímateľný plynový sporák má 1 platničku.

Objem čerstvej vody je 12 litrov. Umývadlo možno prakticky vybrať a odpadovú vodu vyliať.

3 zásuvky a priehradky ponúkajú dostatočný odkladací priestor. To isté platí pre okenné vrecká, ktoré sú v rámci sériovej výbavy umiestnené na oboch stranách medzi stĺpikom C a stĺpikom D. Tým sa zároveň zabezpečuje aj súkromie.

Nová EQT

Do 5-dverového variantu novej EQT možno umiestniť až 4 detské sedačky (kombinovaná spotreba elektriny (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 (WLTP): 0 g/km)[3,4]. Do druhého radu sedadiel možno umiestniť 3 detské sedačky vedľa seba.

S dojazdom až 282 kilometrov podľa WLTP[3,4] je EQT optimálne vybavená na každodenný aktívny život a ďalšie voľnočasové dobrodružstvá.

Na príslušnej nabíjacej stanici s maximálnym výkonom nabíjačky s jednosmerným prúdom až 80 kW predstavuje čas nabitia novej EQT 38 minút pri nabíjaní z 10 na 80 percent stavu nabitia[10].

Nakladacia hrana s výškou 56 centimetrov je veľmi nízka a umožňuje pohodlné nakladanie a vykladanie.

Za dvoma posuvnými dverami sa skrýva otvor so šírkou 614 milimetrov. Výška je 1 059 milimetrov (obidve čísla sa týkajú svetlej výšky).

Na palube je sériovo namontovaných 7 airbagov: predné airbagy pre vodiča a spolujazdca, okenné airbagy a hrudníkové bočné airbagy plus centrálny airbag medzi vodičom a spolujazdcom.

EQT ponúka až 4 prípojky USB a na želanie aj povrch s indukčným nabíjaním pre mobilné zariadenia.

S hmotnosťou brzdeného prívesu až 1 500 kilogramov je EQT kvalifikovaná ako ťažné vozidlo pre obytné prívesy a prívesy na člny.

Technické údaje

Mercedes-Benz EQT

Pohonný systém

Kombinované emisie CO2

0 g/km

Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP)[3,4]

18,99 kWh/100 km

Dojazd (WLTP)[3,4]

282 km

Nabíjací štandard

CCS

Čas nabíjania na nabíjacej skrinke alebo na verejnej nabíjacej stanici (nabíjanie striedavým prúdom, až do 22 kW)

2,5 h (0 – 100 %)

Čas nabíjania na rýchlonabíjacej stanici
(nabíjane jednosmerným prúdom, až do 80 kW)[10]

38 min (10 – 80 % stavu nabitia)

Nabíjacie napätie

400 V

Pohonný systém

Náhon na predné kolesá

Výkon (špičkový)

90 kW (122 k)

Výkon (trvalý)

51 kW (69 k)

Maximálny krútiaci moment

245 Nm

Maximálna rýchlosť[11]

134 km/h

Vysokovoltový akumulátor

Lítium-iónový

Kapacita akumulátora (využiteľná)

45 kWh

Kapacita akumulátora (inštalovaná)

46 kWh

Podvozok

Predná náprava

Náprava McPherson so spodnými priečnymi ramenami a stabilizátorom

Zadná náprava

Tuhá náprava s panhardskou tyčou

Brzdový systém

Kotúčové brzdy s vnútorným vetraním vpredu, kotúčové brzdy s vnútorným vetraním vzadu, ABS, ESP®

Riadenie

Hrebeňový posilňovač riadenia s elektrickou asistenciou

 

Rozmery a hmotnosti

Rázvor

2 716 mm

Rozchod kolies, vpredu/vzadu

1 585/1 606 mm

Dĺžka/výška[9]/šírka

4 498/1 819/1 859

Priemer otáčania

11,20 metrov

Max. dĺžka ložného priestoru

1 804 mm

Max. objem ložného priestoru

551[11] až 1 979 litrov

Prevádzková hmotnosť podľa do ES

1 874 - 2 015 kg

Užitočné zaťaženie

375 - 516 kg

Povolená celková hmotnosť vozidla

2 390 kg

Max. zaťaženie strechy

80 kilogramov so strešným nosičom batožiny
 

Hmotnosť prívesu, brzdeného/nebrzdeného

1 500/do 750 kg

 

[1] Koncept EQT Marco Polo je koncepčné vozidlo a zatiaľ sa nedá kúpiť.
[2] Koncept EQT Marco Polo a modul Marco Polo vyrába spoločnosť Brabus Automotive GmbH v Bottrope pre spoločnosť Mercedes-Benz AG.
[3] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu WLTP v súlade s čl. 2, bod 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Na tomto základe boli vypočítané hodnoty spotreby paliva. Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ. Špecifikácia dojazdu platí pre päťmiestny variant.
[4] Bez špecifikácie obytného automobilu
[5] Modul Marco Polo si bude možné čoskoro objednať okrem iného aj pre Triedu T s krátkym rázvorom.
[6] Variant s dlhým rázvorom bude k dispozícii v roku 2023.
[7] Solárny panel je určený výhradne na dodávanie energie do akumulátora obytného automobilu.
[9] Bez pozdĺžnych držiakov na strešný nosič
[10] Minimálne časy nabíjania zo stavu nabitia z 10 na 80 % za optimálnych podmienok na nabíjačkách s jednosmerným prúdom s elektrickým napätím na úrovni 400 voltov, prúdom 300 A; čas nabíjania sa môže líšiť v závislosti od rôznych parametrov, ako napr. prostredia, teploty akumulátora a pri použití sekundárnych zdrojov spotreby, napr. kúrenia. 
[11] S druhým radom sedadiel v najzadnejšej polohe

 

Zobrazit Galériu

Mercedes-Benz

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať