
Lietajú v oblakoch. Výrobca leteckých motorov stavil na cloud
Už ste niekedy leteli v lietadle so širokým trupom, v ktorom sú medzi sedadlami dve uličky? Ak áno, tak je slušná šanca, že jeho motory pochádzali od španielskej spoločnosti ITP Aero. Vlastní sieť pobočiek na troch kontinentoch a do celého sveta dodáva aj svoje produkty. Súčiastky na ne odoberá od viac ako 150 dodávateľov. V období globálneho narušenia dodávateľských reťazcov však bolo náročnou výzvou zabezpečiť, aby všetky objednávky prišli načas.
„Riešenie SAP Ariba Supply Chain Collaboration for Buyers zjednodušilo spôsob, akým pracujeme s dodávateľmi a vnieslo doň prehľadnosť,“ vysvetľuje Carlos Perez Barriocanal, ktorý má v španielskej spoločnosti na starosti manažérske informačné systémy.
Počas svojej 30-ročnej histórie sa ITP Aero prepracovalo medzi najväčších výrobcov leteckých motorov a ďalších komponentov na svete. Produkty firmy možno nájsť vo viac ako polovici prevádzkovaných lietadiel so širokým trupom a stará sa aj o motory všetkých lietadiel španielskych ozbrojených síl.
Nahradiť telefonáty a e-maily
Vzhľadom na zložité dodávateľské reťazce siahajúce do všetkých kútov sveta bolo pre spoločnosť stále namáhavejšie zabezpečiť vysokú kvalitu. Komplikovaná logistika kládla vysoké nároky na komunikáciu a ovplyvňovala rýchlosť a presnosť dodávok.
ITP Aero sa preto rozhodla svoje dodávateľské procesy štandardizovať, digitalizovať ich a nahradiť všetku telefonickú a e-mailovú komunikáciu cloudovou dodávateľskou sieťou. Voľba padla na cloudové riešenia SAP, integrované so SAP S/4HANA a obchodnou sieťou SAP Business Network. Tá zjednodušuje spoluprácu nákupcov i predajcov na transakciách, posilňuje ich vzájomné vzťahy a pomáha im objavovať nové obchodné príležitosti. Aj vďaka tomu má dnes spoločnosť ITP Aero potrebné materiály v správny čas a mohla tak navýšiť svoje výrobné kapacity.
Digitálne a v reálnom čase
„V momente, keď v našom SAP ERP systéme vytvoríme objednávku, naši dodávatelia to vďaka obchodnej sieti hneď vidia. Vyhneme sa tak manuálnemu narábaniu s dátami,“ hovorí José Luis Herrero, šéf plánovania prevádzky v ITP Aero. „Potvrdenie dátumu dodávky v Aribe sa automaticky integruje s našim ERP. Môžeme si tak nastaviť upozornenia, pripraviť sa na nedostatky, alebo vieme prehodnotiť svoje potreby,“ vysvetľuje.
Keď má dodávateľ tovar pripravený, vygeneruje v Aribe kód. Systém ho automaticky zdieľa s ERP systémom spoločnosti, ako aj s operátormi logistiky. Po doručení sa status objednávky zmení a automaticky sa vystaví potvrdenie pre dodávateľa. Ten následne môže zaslať faktúru, ktorú ERP systém spracuje. Dodávateľ zároveň vidí, kedy bola faktúra prijatá a uhradená.
„Koordinácia všetkých týchto krokov sa deje digitálne a prakticky v reálnom čase, hovorí Herrero. Španielskej spoločnosti sa vďaka digitalizácii a štandardizácii podarilo konsolidovať všetky operácie priamych výdavkov do jedinej platformy. Výsledkom je vyššia prehľadnosť a jednoduchšia správa nákupných objednávok, potvrdení pri odoslaní i dodaní, ako aj pohodlnejšia fakturácia a platby.
Lepšia logistika
Firme so 4 000 zamestnancami a príjmami vo výške 900 miliónov eur sa takmer úplne podarilo v tejto oblasti odbúrať telefonickú a e-mailovú komunikáciu. Zamestnancom to uvoľnilo ruky a môžu sa venovať strategickejším aktivitám. Štandardizácia obstarávacích procesov pre všetkých dodávateľov zase zvýšila efektivitu logistiky.
Výsledkom je nielen nižší počet chýb v komunikácii s dodávateľmi, nové riešenie zároveň nákupcom poskytuje presné a sledovateľné informácie o dodávateľských procesoch online. Zlepšilo sa aj celkové plánovanie logistiky, čo viedlo k optimalizácii dodacích rozvrhov a znížilo potrebu nadbytočného skladovania zásob.
Systém je navyše škálovateľný, takže ITP Aero v budúcnosti môže bez problémov fungovať s viac ako tisíckou nepriamych dodávateľov. „Vďaka riešeniu SAP Ariba Supply Chain Collaboration for Buyers je pre nás všetkých jednoduchšie riešiť naše obchody,“ dodáva Carlos Perez Barriocanal.
Zobrazit Galériu