SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Lode s Flettnerovými rotormi umožnia radikálne znížiť emisie uhlíka

Technológie
0

Pri zmienke o spoločnosti Airbus sa nám zvyčajne vybaví skôr obraz lietadiel, no tento letecký gigant oznámil, že od roku 2026 plánuje nahradiť svoju flotilu, ktorá prepravuje komponenty cez oceán, ekologickejšími a efektívnejšími loďami. V záujme dosiahnutia náležitej úrovne efektívnosti je bežné, že firmy rozmiestňujú svoje továrne na rôznych kontinentoch. Čiastočne z tohto dôvodu si Airbus udržiava vlastnú flotilu troch prenajatých plavidiel, ktoré prevážajú podzostavy lietadiel cez Atlantický oceán zo Saint-Nazaire vo Francúzsku na finálnu montážnu linku spoločnosti pre úzkotrupové lietadlá v Mobile v Alabame.

Keďže sa očakáva, že do roku 2026 sa výroba A320 zvýši na 75 lietadiel mesačne, predstavuje to veľkú uhlíkovú stopu. Preto spoločnosť poverila vlastníka lodí Louis Dreyfus Armateurs, aby postavil tri nové nízkoemisné lode typu roll-on/roll-off, ktoré si Airbus prenajme, ale Louis Dreyfus Armateurs ich bude vlastniť a prevádzkovať. Nové lode so zjednodušenou konštrukciou budú vybavené šiestimi Flettnerovými rotormi, čo sú veľké vertikálne rotujúce valce, ktoré sa správajú ako aerodynamické krídla a využívajú vietor na generovanie ťahu na pohon plavidla.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Okrem toho budú lode disponovať dvoma dvojpalivovými motormi na námornú naftu a e-metanol. Na určenie najefektívnejšieho kurzu, ktorý by čo najviac využíval prevládajúce vetry a prúdy, sa bude používať aj softvér na určovanie trasy. Každá loď bude môcť prepravovať sedemdesiat kontajnerov s dĺžkou 12 m a šesť montážnych podzostáv úzkotrupových lietadiel (súčasné lode flotily mohli prepravovať štyri podzostavy). Podľa spoločnosti Airbus sa vďaka novej technológii znížia emisie uhlíka do roku 2030 zo 68 000 na 33 000 ton.

Zdroj: newatlas.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať