SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Na prvom mieste neboli peniaze, ale „love brand“. Čarovné miesta, ktoré pohladia dušu

Tlačové správy
0

Projekt, ktorý prvé tri roky netúžil zarábať. Znie to až neuveriteľne, ale skutočne existujú také, ktoré vznikajú z túžby urobiť niečo pre ostatných, ponúknuť niečo nové a nezvyčajné, čo sa zapíše do sŕdc ľudí. V susednom Česku vznikol unikátny „love brand“ pred siedmimi rokmi. Prvé tri roky fungoval bez toho, aby sa zameral na zisk a prežil, dokonca sa mu darí. Dnes  pomáha prevádzkam pozdvihnúť štandard služieb a potrieb zákazníka. Je to tak, súčasný zákazník má už vysoké požiadavky a je ochotný si za zážitok zaplatiť aj viac.

Ľudia túžia objavovať nové destinácie a nemusí ísť výlučne len o exotické miesta, luxusné dovolenky pri mori či niekde ďaleko za oceánom. Ukazuje sa, že práve domáce lokality skrývajú veľa nepoznaného a že postupne pribúda čoraz viac ubytovacích zariadení, ktoré sú niečím výnimočným.

V Česku sa projekt teší obrovskej popularite, najmä na sociálnych sieťach je mimoriadne úspešný. Na Slovensku si postupne nachádza tiež svojich fanúšikov. Pre porovnanie facebookovú stránku Amazing Places v ČR sleduje viac ako 250-tisíc ľudí, na Instagrame má podobné čísla (vyše 200-tisíc), slovenská verzia FB stránky prekonala 53-tisíc sledovateľov a rastie ďalej. A to je len malý odvar toho, že záujem ľudí o netradičné, zážitkové a čarovné miesta je čoraz väčší.

Poďme na začiatok, keď vôbec vznikol spomínaný projekt. Pred siedmimi rokmi prevádzkovateľ dvoch pražských hotelov Petr Kotík založil start-up. O tom, že by mal na tom zarábať, nerozmýšľal. V podstate sníval iba o tom, že sa z jeho projektu stane „love brand“ a nástroj, ktorý zmení pohľad na ubytovanie nielen v očiach hostí, ale i samotných majiteľov týchto zariadení. A v neposlednom rade to bude nástroj pre všetkých, ktorí si na jednej platforme môžu nájsť neobyčajné miesta, miesta s dušou, príbehom, dávkou netradičnosti, občas možno i zdravej drzosti, miesta, ktoré inde takto „pokope“ nenájdu – jednoducho ako z názvu vyplýva „amazing“ miesta.

A tak neboli to peniaze či zisk, čo ho posúvalo dopredu. Naopak, bola to myšlienka prinášať inšpirácie. S reakciami ľudí, ktorí nechápali, prečo by nemal projekte zarábať, sa stretával neustále. „Je priam neskutočné, čo sa nám za ten čas podarilo. Od začiatku si ideme svojou vlastnou cestou, a aj keď nám nikto veľmi neveril, ukazuje sa, že to bola správna voľba. Prvé tri roky sme nemali absolútne žiadne ašpirácie zarábať peniaze. Čo vyvolávalo nechápavé reakcie prakticky od všetkých vrátane našich priateľov a kolegov, ktorí sa na projekte podieľali. Typická otázka tej doby bola: Máte to krásne, ale nechápeme, na čom ten projekt zarába,“ vysvetľuje Petr Kotík, zakladateľ projektu Amazing Places Dnes však vie, že to tak bolo správne.

Na prvom mieste spokojnosť ľudí

Aby sa tejto myšlienke darilo viac ako pár týždňov či mesiacov a prežila toľko rokov, bolo treba dávku nielen odvahy, ale aj vytrvalosti. Prvoradým cieľom bolo uspokojiť partnerov projektov a teda hotely, penzióny a všetky ostatné ubytovacie zariadenia, ktoré sa zapojili. Rovnako dôležití však zostali aj ľudia, ktorí sledovali sociálne siete a webovú stránku. Bez ich záujmu by sa predsa nedalo pokračovať ďalej. A udržať stály záujem ľudí si vyžaduje aj obrovskú mieru kreativity. S postupom času si však uvedomili, že  čistý altruizmus nestačí a treba začať myslieť aj na finančnú stránku projektu. Projekt rástol a zvyšovala sa nielen ponuka miest, ale i náklady na prevádzku celého projektu.

Jednoducho povedané, bolo treba začať zarábať peniaze, ktoré by sa investovali do ďalšieho rozvoja firmy, nových služieb a inovácií a čo je veľmi dôležité, investovali by sa do kvalitných zamestnancov. „Každý rok je pre nás novým míľnikom s celým radom noviniek. Tou najdôležitejšou z posledného roku je rozhodne nový web s vlastným rezervačným systémom, ktorý má hlavne za cieľ ľuďom ponúknuť nielen výber toho najzaujímavejšieho miesta priamo pre nich, ale hlavne dostupnosť, ktorá nám dlho chýbala,“ hovorí ďalej Petr Kotík.

Prečo je projekt jedinečný?

Podľa Kotíka ide od samého začiatku najmä o dôveryhodnosť a autenticitu. A čím ju dosiahnuť? Jedine tým, že si každé miesto na vlastnej koži vyskúšate a teda sa presvedčíte, či je naozaj unikátne, jedinečné a také, aby si zaslúžilo patriť pod označenie Amazing Places. A preto musíte mať dostatok ľudí, aby ste zvládli manažovať veľký počet zariadení.

Ak má prevádzka záujem sa stať členom Amazing Places, musí sa pripraviť na „zážitkový a pocitový audit“ svojho zariadenia. Nestačí len záujem, parametre sú dôležité a tie dôkladne preverujú. „Je to kombinácia niekoľkých aspektov, ale ide predovšetkým o prístup majiteľa alebo prevádzkovateľa. Takéto čarovné miesto musí byť krásne, funkčné, prespať v ňom musí byť zážitok. Kladieme aj dôraz na to, kde sa nachádza. Každého nového partnera osobne navštevujeme, chceme miesto zažiť na vlastnej koži, pretože veríme, že iba tak o ňom dokážeme nielen písať, ale predovšetkým ho vedieť odporučiť,“ vysvetľuje Vašek Vítek, výkonný riaditeľ Amazing Places.

Ako to funguje v praxi? Navštíviť počas roka toľko prevádzok nie je jednoduché a aj keď sa to na prvý pohľad môže zdať len ako zábava či výlet, je to náročné na čas a zároveň to so sebou prináša aj obrovskú zodpovednosť. Ide o serióznu prácu, ktorá však má príjemný benefit – ľudia sa na rozdiel od niektorých iných profesií do tej svojej práce neskutočne tešia.

Niekto z tímu sa na dané miesto osobne vyberie, aby všetko vyskúšal, ochutnal, aby sa hodiny rozprával s majiteľmi a nasal atmosféru. Práve tu atmosféru potom sprostredkúvajú svojim fanúšikom na sociálnych sieťach a na webe. „Naše tipy na čarovné miesta fungujú na princípe osobného odporúčania. Na druhej strane je to pre nás ohromný záväzok si túto dôveru nielen udržať, ale aj zaslúžiť. S tým súvisí aj to, že značka Amazing Places pre mnoho ľudí predstavuje love brand. Princíp výberových kolekcií, ako napr. Kam s deťmi, Plavky so sebou, Na samote pri lese alebo Celý deň v župane, ktoré nájdete na webe, prináša praktické rady a tipy, ale aj prvky nadsadenia a zábavy, čo nás rovnako vystihuje,“ približuje Kotík.

Takéto „testovanie“ a overovanie má aj pozitívny dopad na samotný sektor hotelierstva. Tým, že odborníci na zážitkové a čarovné miesta, dávajú aj spätnú väzbu a robia takýto výber, tak počas svojej existencie pomohli pozdvihnúť aj český štandard ubytovania. Súčasný zákazník je totiž už dnes oveľa náročnejší. Už mu nebude stačiť umakartová napodobenina vidieckeho nábytku, slabé raňajky alebo neochotný personál. Dnešný zákazník chápe, že za dobré služby a krásne miesta nemôžu byť v rovnakej cenovej kategórii, a tak si rád za nadštandard priplatí. Ale za to očakáva aj niečo navyše. „To, čo robí z ordinárneho extraordinérneho, je to malé „extra“ a bez neho dnes žiadny prevádzkovateľ ubytovania neuspeje,“ prízvukuje Amazing Places často svojim partnerom.

Prevádzky môžu odborne rásť a inšpirovať sa

Projekt však slúži aj na vzdelávanie a tým aj možné zlepšovanie služieb samotných prevádzok. Platforma totiž ponúka partnerom odborné semináre, diskusie a užitočné informácie v pravidelných newsletteroch. A preto už dlhodobo spolupracujú aj s mnohými známymi tvárami. Na sociálnych sieťach potom okrem členov tímu predstavujú čarovné miesta  ambasádori, osobnosti a influenceri a to prostredníctvom fotografií, videí, článkov a rôznych príspevkov, ktoré sa potom šíria medzi ostatných.

Pýtate sa, koľko tipov môžete nájsť na webe projektu? Môžete si vybrať z ponuky 350 čarovných miest od glampingových domčekov v korunách stromov, plávajúcich chatiek na vode, rozprávkových chalúp, cez rodinné penzióny a statky, až po luxusné hotely a rezorty.

Projekt však nehľadá krásne miesta len v Česku, vybral sa aj za hranice. „Už druhým rokom môžete nachádzať úžasné miesta na Slovensku, najnovšie i v Rakúsku, pretože tamojšie zariadenia dokážu ponúknuť ešte o stupeň lepšie zážitky a iné možnosti,“ tvrdí ďalej zakladateľ projektu. A aké sú plány do budúcna? “V budúcnosti sú v hre aj Nemecko a chceme sa tiež zamerať na poľský trh,“ uzatvára Petr Kotík.

Amazing tím a kopec driny

Aby projekt mohol ísť dopredu, je dôležitá tímová práca. A teda často až dlho do večera sa  v pražských kanceláriách Amazing Places ešte svieti. Pretože, čo sa môže zdať ako práca snov a báječné cestovanie po úžasných miestach, je v skutočnosti rehoľa a drina. Chcú totiž tvoriť niečo výnimočné, čo prináša ostatným unikátnu skúsenosť a čistú radosť zo zážitku. A sú to zážitky, ktoré nenahradí žiadna vec...nie nadarmo sa riadi  v tíme heslom: „Darujte zážitky, nie veci!“

 

 

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať