SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Nákladná loď s nulovými emisiami používa vymeniteľné kontajnery ako batérie

Technológie
3

Veľké kontajnerové lode, ktoré prepravujú tovar po celom svete, sú obrovskými zdrojmi znečistenia ale videli sme už niekoľko zaujímavých nápadov na riešenie tohto problému. Patria medzi ne masívne plachty či vodíkové pohonné jednotky. Holandská spoločnosť teraz nasadzuje na vnútrozemských lodných trasách inovatívnu kontajnerovú loď s vymeniteľnými batériami. V Holandskú sú tisíce kilometrov splavných vodných ciest a je tu aj najväčší európsky nákladný prístav v meste Rotterdam, a tak vnútrozemská lodná doprava hrá veľkú úlohu v emisiách oxidu uhličitého.

Podľa spoločnosti Zero Emission Services (ZES) predstavuje spolu päť percent. Cieľom spoločnosti je urobiť tieto operácie udržateľnejšími tým, že ponúkne ku kontajnerovým lodiam poháňaným naftou alternatívny energetický systém ZES. Základom sú štandardné 6-metrové prepravné kontajnery, ktoré sú repasované ako energetické zásobníky. Každý je vybavený 45 modulmi lítiovo-iónových batérií, s kapacitou 2 MWh.

SME konferencia_092021

Je to približne rovnaká kapacita ako 36 elektromobilov. Takzvané ZESpacky slúžia ako vymeniteľné batérie, ktoré možno naložiť do kontajnerových lodí. Za úplne nabité sa dajú vymeniť na výmennej stanici už za 15 minút. Vízia bola nedávno prvýkrát uvedená do praxe, riešenie sa použilo na prepravu piva Heineken na prispôsobenej lodi s názvom Alphenaar. 

Plavidlo bolo upravené na tento účel, čo zahŕňalo pridanie štandardných konektorov, ktoré umožňujú pripojiť sa k ZESpackom a čerpať z nich energiu. Alphenaar vyrazil 6. septembra z mesta Alphen aan den Rijn do dediny Moerdijk, vzdialenej asi 60 km. ZES tvrdí, že technológia sa osvedčila a jedného dňa budú jeho batérie pracovať s inými zdrojmi energie, ako je vodík alebo dokonca amoniak. V tejto fáze má za cieľ prevádzkovať flotilu 400 plavidiel, ktoré by vymieňali až 650 ZESpackov na 20 dokovacích staniciach rozmiestnených po celej krajine.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

3 komentáre

To je reakcia na: Nákladná loď s nulovými emisiami používa vymeniteľné kontajnery ako batérie

17.9.2021 07:09
Takže na vodnej ceste sú emisie nulové. Tie boli presunuté k výrobe batérií a elektriny.
Mimochodom v článku je krásne naznačená cesta k ekológii. Namiesto rozvozu globálneho produktu podpora lokálnej produkcie.
Reagovať

neviem reakcia na: Nákladná loď s nulovými emisiami používa vymeniteľné kontajnery ako batérie

16.9.2021 08:09
Stále mi batérie nepripadajú ako vhodé riešenie, pre ťažkú, alebo diaľkovú dopravu ... ešte tak po meste ... ale aj tak mi to pripadá trochu ako "náplasť na zlomeninu" ... vyťažme kvantum lítia, s použitím hektolitrov chemikálií, aby sme získali megabatérie, ktoré budú mať životnosť 5 rokov prinajlepšom, hlavne že tu bude čistejší vzduch ...
Mimochodomviete že njajvačšie oceánske kontajnerové lode majú 2-taktné motory a spaľujú všetko od starých farieb, cez mazut, až po staré oleje?? - jasné, že to nie je najekologickejšie - ale máme nejakú lepšiu alternatívu ako sa zbaviť týchto (pre prírodu) toxických a (pre nás) odpadových a nevyužiteľných produktov?
Reagovať

Luboslav Lacko klamar reakcia na: Nákladná loď s nulovými emisiami používa vymeniteľné kontajnery ako batérie

16.9.2021 01:09
Ma vela emisii!
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať