Nové batérie Tesly zvyšujú účinnosť a bezpečnosť a znižujú náklady

Technológie
2

Tesla zásadne prepracovala spôsob integrácie svojich batérií do vozidiel – premenila ich na konštrukčné prvky automobilu. Nový štrukturálny spôsob integrácie celého batériového bloku do vozidla Elon Musk prirovnal ku komerčným lietadlám, ktorých krídla najprv obsahovali palivové nádrže priskrutkované k vnútornej štruktúre, no neskôr si konštruktéri uvedomili, že oveľa viac paliva sa dá prevážať, ak sa samotné telá krídel stanú palivovými nádržami.

To isté chce teraz Tesla urobiť s automobilmi. Nová batéria má 5-násobne vyššiu energetickú kapacitu, 6-násobný výkon a vďaka novému dizajnu zvyšuje dojazd o 16 %. Pokiaľ sa batériový článok stane konštrukčným prvkom vozidla, môže to priniesť 10 % úsporu na hmotnosti auta. Umožní to takisto presunúť batériu bližšie k stredu vozidla.

Nové batérie by mali byť menej náchylné na poškodenia, ktoré môžu viesť k požiarom. Napokon sa znížia aj náklady, pretože v novej batérii je o 370 dielov menej ako v súčasnej konštrukcii batériových článkov Tesla. Zníženie priemernej ceny za kWh by malo byť na úrovni 14 %.

Zdroj: techcrunch.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Chyba? reakcia na: Nové batérie Tesly zvyšujú účinnosť a bezpečnosť a znižujú náklady

27.10.2020 20:10
Ak ma 5 nasobnu kapacitu tak ako moze byt dojazd lepsi len o 16% a vaha nizsia o 10%?
Pri 5 nasobnej kapacite by predsa bol aj dojazd cca 5 nasobny ak zachovaju vahu baterie.
Reagovať

RE: Chyba? reakcia na: Chyba?

5.12.2020 12:12
https://electrek.co/2020/09/22/tesla-4680-battery-cell-bigger-power-energy/
Je to skor o nepochopeni anglictiny...
Jeden clanok ma 5x vacsiu kapacitu, umoznuje vsak vdaka svojej konstrukcii 6x vacsie prudove zatazenia(odber, nabijanie). A kedze objem rastie s 3 mocninou a plocha len s druhou, usetri sa na hmotnosti obalu baterie.
Bateria auta je zlozena z mnozstva clankov(baterii), a v pripade pouzitia novsich clankov sa usetri na hmotnosti, zlepsi sa "fill factor" zmeni sa sposob chladenia, vdaka "tabless" technologii sa vyrazne znizi vnutorny odpor clanka, co znizi potrebu chladenia pri sucasnom zlepseni spravania sa pri vysokom zatazeni. Zlepsi to aj zivotnost clankov. Cize, kapacita celej zlozenej baterie sa zlepsi o 16% a usetri sa hmotnost znizenim objemu pasivnych rvkov baterie.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať