SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Prieskum: Slováci stále milujú SMS-ky

Tlačové správy
0
  • Slováci a Slovenky stále najčastejšie komunikujú volaním alebo cez SMS-ky (až 53,7 %).
  • V rámci komunikačných aplikácií vedú tie od spoločnosti Meta, pričom jednoznačným lídrom je Messenger (58,9 %).
  • Takmer 40 % ľudí nad 65 rokov nevyužíva na komunikáciu žiadnu aplikáciu.

Napriek neustálemu nárastu popularity moderných komunikačných aplikácií ostávajú Slováci a Slovenky vo všeobecnosti vo výbere spôsobu komunikácie konzervatívni.

Na Slovensku si totiž stále pomerne vysokú obľubu udržiavajú tradičné formy mobilnej komunikácie, ktorými sú SMS správy a volania. Tie uprednostňuje až 53,7 % opýtaných.

Potvrdil to najnovší prieskum agentúry NEUROPEA, ktorý sa uskutočnil v dňoch 10. až 16. októbra 2023 na vzorke 1000 respondentov prostredníctvom telefonického dopytovania v spolupráci so spoločnosťou CreditCall.

SAMSUNG 042024 Advertisement

CEO agentúry NEUROPEA Peter Papanek vníma tento výsledok ako potvrdenie, že obyvatelia Slovenska stále inklinujú k tradičným formám komunikácie. A práve preto klasické hovory a SMS správy jasne vyhrávajú.

„Klasické hovory a SMS-ky jasne víťazia z pohľadu efektivity a ľahkej dostupnosti. Nikoho neobmedzuje cenová hladina jeho telefónu ani internetového pripojenia a preto klasické SMS a hovory ostávajú najpopulárnejšou možnosťou.“

Až na druhom mieste skončili aplikácie na správy ako Messenger či WhatsApp (41,7 %). Peter Papanek vysvetľuje, že moderné appky robia dialóg vďaka obrázkom, zvukom a multimédiám osobnejším a zábavnejším.

„Aplikácie nám otvorili dvere k zábavnejšej komunikácii. Aj vďaka ním sme schopní prekročiť geografické a časové obmedzenia, čo nám umožňuje komunikovať s ľuďmi z celého sveta – a nielen cez písmená či hlas, ale aj cez obrázky, emotikony, gifká a mnoho ďalšieho multimediálneho obsahu. Virtuálna komunikácia prostredníctvom aplikácií predstavuje nový nástroj, ktorým sa celý svet rozpráva."

Spoločnosť Meta jasným lídrom

V rámci najpoužívanejších mobilných aplikácií jasne vedie spoločnosť Meta. V prvej štvorke sa umiestnili až tri aplikácie, ktoré vlastní - Facebook Messenger (58,9 %), WhatsApp (44, 9 %) a Instagram (19,5 %). Vysokú popularitu si drží ešte aj Viber (20,4 %), Skype (8,1 %) či pôvodne ruský Telegram (6,3 %).

U mladých je populárny Messenger aj Instagram, starší stále obľubujú Skype

Vo vekovej skupine 18-34 rokov je podľa prieskumu jasne najpoužívanejšou komunikačnou aplikáciou Facebook Messenger (84 %). Nasledujú WhatsApp (55,3 %) a Instagram (47,3 %). 

Pre možnosť „nepoužívam žiadnu aplikáciu“ sa v tejto kategórii vyjadrilo iba 2,1 % respondentov. V skupine 35-49 ročných je situácia podobná, Instagram však predbehol populárnejší Viber.

Vo vekových skupinách 50-65 a 65 + rokov Messenger stále vedie, používa ho však výrazne menej ľudí (48,4 a 23,7 %).

Takmer 40 % seniorov vo veku 65 + komunikuje stále bez akejkoľvek mobilnej aplikácie. V týchto vekových skupinách si zároveň stále drží svoju popularitu aj služba Skype, ktorú využíva 11,5 resp. 8,2 % opýtaných.

Videohovory používa podľa prieskumu ako najčastejší typ komunikácie iba 2,4 % respondentov.

Q01: Akými spôsobmi najčastejšie komunikujete prostredníctvom mobilného telefónu?

Odpoveď

%

SMS a volania

53,70%

Aplikácie na správy (Messenger, WhatsApp, atď.)

41,70%

Video hovory (Skype, Zoom, atď.)

2,40%

Neviem / nechcem odpovedať

2,20%

 

Q02: Používate na komunikáciu niektorú z uvedených mobilných aplikácií?

Aplikácia

18-34 rokov

35-49 rokov

50-65 rokov

65+rokov

Facebook Messenger

84,0%

70,3 %

48,4 %

23,7 %

WhatsApp

55,3%

59,1 %

41,0 %

14,4 %

Instagram

47,3%

18,5 %

9,0 %

1,0 %

Viber

19,0%

27,5 %

21,9 %

8,8 %

Telegram

10,1%

7,3 %

5,1 %

1,5 %

Signal

7,6%

5,4 %

3,9 %

1,0 %

LinkedIn

6,3%

5,8 %

2,0 %

1,0 %

Skype

4,6%

7,7 %

11,7 %

8,2 %

Nechcem odpovedať

2,5%

3,5 %

8,6 %

21,6 %

Žiadnu

2,1%

5,8 %

17,2 %

38,7 %

Threema

0,8%

1,0 %

2,3 %

0,5 %

Inú

0,4%

0,6 %

0,0 %

0,0 %

 

NEUROPEA

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať