SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Prvý dotyk s novým Hyundai SANTA FE

Elektromobilita
0

V rámci prvých jázd v novej KONA Electric sme mali príležitosť po prvýkrát vidieť, aj keď zatiaľ len staticky, novú generáciu Hyundai SANTA FE. Piata generácia prináša stredne veľké SUV, ktoré kombinuje príťažlivosť mestskej jazdy s prísľubom dobrodružstva. Vývojári sa sústredili na zvýšenie vnútorného priestoru, čo sa im podarilo vďaka dlhšiemu rázvoru a rozšírenému otvoru batožinového priestoru. To umožňuje ponúknuť viac priestoru aj cestujúcim v treťom rade sedadiel.

Nový model SANTA FE zaujme už na prvý pohľad svojou mohutnou prednou časťou, ktorej súčasťou je vyvýšená kapota, výrazné svetlomety v tvare písmena H a ostro ohraničené blatníky. Dizajnové prvky prednej časti vrátane svetlometov a spodnej časti predného nárazníka čerpajú inšpiráciu zo znaku Hyundai. Zboku vyniknú veľkorysé blatníky s robustným dizajnom a 21-palcovými kolesami aj krátky predný previs. Vzadu zaujmú široké, nahor výklopné dvere batožinového priestoru a svetlá v tvare písmena H, ktoré ladia s prednými svetlami a dotvárajú charakteristický vzhľad nového SANTA FE.

Vnútorný priestor modelu Santa Fe zvýrazňuje horizontálne a vertikálne línie, ktoré vytvárajú kontrast k exteriéru. Dizajn v tvare písmena H na palubnej doske a otvoroch klimatizácie zdôrazňuje pocit jedinečnosti. Výrobca ponúka až 5 farieb interiéru a deklaruje široké využitie ekologických materiálov. Po sklopení oboch radov zadných sedadiel vznikne obrovská rovná plocha, na ktorej bez problémov prespíte, prípadne tu môžete zorganizovať posedenie ako na terase. Palubnej doske dominuje veľká zakrivená sklenená plocha, ktorá ukrýva dvojicu 12,3" displejov. Väčšina ovládacích prvkov je mechanická, iba panel ovládania klimatizácie obsahuje dotykové tlačidlá.

V priehradke pod ním sú rovno dve miesta na smartfóny s bezdrôtovým nabíjaním s nastaviteľným výkonom, pričom ľavé obsahuje aj snímač NFC na využívanie digitálneho kľúča. Ten je však pri SANTA FE k dispozícii aj cez bluetooth, takže auto môžete odomknúť aj naštartovať bez vyberania smartfónu z vrecka. K dispozícii sú aj konektory USB-C, pričom ľavý umožňuje prepínať medzi funkciou nabíjania a zrkadlenia smartfónu. Podľa najnovších informácií by v krátkom čase mali dostávať všetky aktuálne modely Hyundai update softvéru, ktorý doplní funkcie bezdrôtového pripojenia Android Auto a Apple CarPlay, čo sa, samozrejme, bude týkať aj SANTA FE. Zaujímavá vychytávka je priečinok spolujazdca, ktorý obsahuje zapínateľný UV sterilizátor, takže si tu môžete sterilizovať napríklad mobil alebo ďalšie veci.  

Vozidlo vo vnútornom aj vonkajšom dizajne vo veľkej miere využíva ekologické materiály, čo znižuje dosah na životné prostredie a zároveň zvyšuje komfort pasažierov. Lesklá čierna farba vonkajších líšt je vyrobená z recyklovaných karbónových materiálov. Model SANTA FE je navrhnutý tak, aby sa maximalizovala praktickosť či už v mestskom prostredí, alebo pri outdoorových aktivitách. Výrazné sklopné sedadlá v druhom a treťom rade, digitálne stredové zrkadlo a vysokorýchlostný duálny systém bezdrôtového nabíjania sú len niektoré z funkcionalít, ktoré ponúka. Samozrejmosť je široká technologická výbava, ktorá zahŕňa aj systém automatického parkovania na diaľku. Vozidlo sa bude dodávať v 5, 6 alebo 7-miestnej verzii. Dostupnosť 6-miestnej verzie na našom trhu zatiaľ nie je potvrdená. Pokiaľ ide o bezpečnosť, radarová výstraha na obsadenie zadných sedadiel, aktualizácie softvéru cez OTA a digitálny kľúč sú len niektoré z technológií, ktoré boli implementované s cieľom ochrániť pasažierov a vozidlo pred rôznymi hrozbami.

Nový SANTA FE sa bude dodávať v dvoch verziách. Gamma III 1.6 T-GDI HEV s hybridným pohonom s motorom T-GDI a 6-stupňovou automatickou prevodovkou s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 265 Nm dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h so zrýchlením 9,5 s. Druhá verzia je plug-in hybrid Gamma III 1.6 T-GDI PHEV s maximálnym výkonom 117 kW, rovnakým krútiacim momentom a maximálnou rýchlosťou a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9,1 s. Oproti predošlej generácii vozidlo narástlo vo všetkých smeroch o 3,5 až 5 cm. Kapacitu batérie ani rýchlosť nabíjania výrobca zatiaľ neuvádza, ale podľa predbežných informácií by mal byť SANTA FE ako jeden z prvých plug-in hybridov kórejskej značky vybavený AC aj DC nabíjaním.

Nový model SANTA FE vyzerá naživo naozaj skvele a po usadnutí do kabíny na vás dýchne pocit luxusu. V bledej farbe interiéru vozidlo atakuje interiéri prémiových značiek, a to aj vynikajúcim dizajnom, výbavou a spracovaním.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať