
SAS Roadshow 2018: Využitie umelej inteligencie v biznise
Nosnou témou konferencie softvérovej a poradenskej spoločnosti SAS bolo využitie umelej inteligencie a pokročilých analýz na báze strojového učenia na praktických scenároch reálneho biznisu vo firmách.
Vo videu sú zhrnuté témy konferencie vrátane možnosti rozpoznávania reči.
Dáta sú dnes jedným z hlavných hnacích motorov inovácií a pre mnohé firmy predstavujú nevyhnutný predpoklad úspechu. Údaje sú však len surovina. Aby sa pretavili na kvalitné informácie, ktoré sú nevyhnutné na podporu rozhodovania je potrebné ich analyzovať. Je to náročný proces, pretože v súčasnosti je väčšina údajov v neštruktúrovanej podobe, a okrem textových údajov sa cenné informácie skrývajú aj v hlasových záznamoch napríklad z call centier pri komunikácii so zákazníkmi a obchodnými partnermi.
Prezentácie spíkrov z viacerých krajín sa venovali možnostiam využitia dát na zlepšenie zákazníckej skúsenosti a získavaniu biznis prínosov z nových technológií ako sú umelá inteligencia, strojové učenie či rozpoznávanie reči a obrázkov. Významnú časť programu však tvorili aj praktické skúsenosti a ukážky analytiky v reálnom čase, vrátane analýzy neštruktúrovaných dátach.
Napríklad Ireneusz Kurzak z ING Bank sa podelil so skúsenosťami s holistickým marketingom vo viackanálovom prostredí. Analytika v reálnom čase od firmy SAS umožňuje banke v Poľsku komunikovať s klientmi uceleným spôsobom cez viaceré kanály, čo ING Bank využíva nielen pri komerčných ponukách, ale tiež pri poskytovaní poradenstva.
V demo centre si účastníci pozreli ukážky, ako sa napríklad z dát telekomunikačného operátora dajú získať pomocou techník dolovania dát a strojového učenia cenné poznatky na zlepšenie príjmov cez krížový predaj alebo cez takzvaný up-selling.
V tejto ukážke SAS komunikoval aj s open source aplikáciami cez jednotnú platformu SAS Viya. Iná demonštrácia ukázala, ako sa dá využiť analytika nad tokom neštruktúrovaných dát v podobe zákazníckej spätnej väzby pre identifikovanie klienta nespokojného s výškou faktúry a jeho oslovenie relevantnou, personalizovanou komunikáciou.
Veľký záujem bol aj o workshopy, kde mohli účastníci konzultovať so špecialistami
Práve v neštruktúrovaných dátach ako sú text či audio súbory sa ukrýva veľký potenciál na lepšie spoznanie zákazníkov. Hoci v súvislosti s kontaktnými centrami sa čoraz viac hovorí o chatbotoch, najviac spotrebiteľov naďalej uprednostňuje kontaktovať firmy telefonicky.
Zástupcovia spoločností Datapac a Phonexia ukázali, aké prekvapivé zistenia sa ukrývajú v neštruktúrovaných dátach v podobe zákazníckych hovorov na call centrum.
Vďaka schopnosti českej technológie Phonexia transformovať audio záznamy do textovej podoby a nástroju SAS Text Miner, ktorý dokáže pracovať aj so slovenskými textami, vedia firmy analyzovať namiesto zlomku percenta všetky hovory z call centra. To im umožňuje získavať detailnejšie informácie o zákazníkoch, napríklad o predmete ich záujmu či o sentimente, ale tiež efektívnejšie zlepšovať kvalitu agentov call centra.
Zobrazit Galériu