Samsung_04 Samsung_04 Samsung_04 Advertisement

Honda predstavila nový hybridný model HR-V e:HEV

0

Spoločnosť Honda vo svojom rade hybridných vozidiel predstavila ďalší prírastok, úplne nový model HR-V e:HEV s pohonom dvojmotorovým hybridným systémom. Subkompaktné SUV po prvý raz prichádza s hybridným pohonom a predstavuje jeden z posledných krokov v záväzku značky na elektrifikáciu všetkých svojich európskych hlavných modelov do roku 2022.

Vďaka svojim dopredu smerujúcim charakterovým líniám a hladkým povrchom stelesňuje nová generácia HR-V e:HEV filozofiu jednoduchého, čistého a moderného dizajnu značky, ktorú už predznamenali predchádzajúce aktuálne modely Hondy. Aerodynamické zlepšenia sú dosiahnuté bez potreby zbytočných dizajnových prvkov, ktoré často narúšajú štýl. Štrbina vo vzduchovej clone v prednom nárazníku, bočné obloženie prahov a elegantný tvar zadného svetla – to všetko pomáha znižovať turbulencie, k čomu prispieva aj zadný bočný spojler, ktorý znižuje turbulencie vzduchu za vozidlom. Výsledný efekt je vyššia stabilita a lepšia úspornosť paliva pri vysokých rýchlostiach, a to bez narušenia dizajnu.

Interiér bol navrhnutý so zameraním na priestor a svetlo.Aj keď sú celkové rozmery vozidla podobné ako pri predchádzajúcom modeli, nový HR-V ponúka väčší priestor na nohy a ramená, čo zvyšuje pocit priestrannosti a pohodlia. Vďaka centrálnemu umiestneniu nádrže a dômyselnému rozloženiu hybridných komponentov má vozidlo aj obľúbené zadné sedadlo Magic Seat, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.

Hybridná technológia spoločnosti Honda e:HEV poskytuje plynulý a príjemný zážitok z jazdy s pohotovým výkonom a pôsobivo úspornou spotrebou paliva. Skladá sa z dvoch kompaktných, výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC so špičkovým výstupným výkonom z pohonného motora 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4500 ot./min. Usporiadanie e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek.

Na maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantnejších otáčkach. Jazdnú dynamiku zlepšujú rôzne výkonové režimy - Sport, Normal a Econ, zatiaľ čo doplnkový jazdný režim B sa dá zvoliť pomocou radiacej páky na silnejšie regeneratívne brzdenie a zážitok podobný elektrickému vozidlu. Úroveň regenerácie energie a sila účinku spomalenia sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali preferenciám vodiča, pomocou voliča spomalenia za volantom.


Vozidlo je vybavené 9" displejom multimediálneho systému a 7" displejom TFT prístrojového panela. Rozhranie, ktoré sa ovláda pomocou známych ovládacích prvkov v štýle smartfónu, umožňuje aj zrkadlenie smartfónu cez Apple CarPlay (cez bluetooth, Wi-Fi alebo kábel) a Android Auto (kábel). Bezdrôtové aktualizácie softvéru umožňujú rozšírenie na najnovšie funkcie a aplikácie.

HR-V je prvýkrát vybavený technológiou Honda SENSING™ a obsahuje komplexný rad špičkových bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča v tejto triede. Systém Honda SENSING™ dostáva v úplne novom modeli HR-V zlepšenie vrátane uplatnenia novej širšej monokulárnej prednej kamery s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostných čipov na spracovanie obrazu, ktoré zdokonaľujú predchádzajúcu kombináciu kamery a radarového snímača. Zahŕňa aj zlepšenú nočnú prevádzku systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému na zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz deteguje prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie. Nový adaptívny tempomat (ACC) zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel.

Uhol riadenia a bočná sila G sa teraz hodnotia v spojení so zlepšenými obrazmi z kamier, aby vozidlo počas manévrov zrýchlilo skôr. Tým sa zaistí bezpečnejšie a plynulejšie predchádzanie. ACC sa môže pochváliť takisto funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca. Vo výbave je aj systém sledovania mŕtveho uhla. Využíva radarovú technológiu a varuje vodiča výstražným symbolom v spätnom zrkadle. Detekčná vzdialenosť sa zlepšila z 3 m na 25 m, takže vodič má vyššiu istotu. Zlepšený bol aj systém sledovania priečnej premávky pri cúvaní, ktorý využíva radarové snímače na zadnej strane, aby pri cúvaní vodiča varovali pred približujúcimi sa vozidlami zľava alebo sprava. Tu je k dispozícii zvukové aj vizuálne varovanie.

Systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control, ktorý je na modeli HR-V k dispozícii v Európe po prvýkrát, funguje už od minimálnej rýchlosti 3 km/h. Táto technológia umožňuje väčšiu a plynulejšiu kontrolu na povrchoch s nízkou priľnavosťou a dole strmým svahom, aby sa zvýšila istota riadenia v širšom rozsahu podmienok – od manévrovania na klzkých vonkajších parkovacích rampách až po jazdy po strmých zasnežených cestách.

Novinka bude v Európe dostupná koncom roka 2021.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať