SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement SAMSUNG_10 FOLD Advertisement

Tento elektromobil za 8 000 eur si nabijete aj doma v obývačke

Technológie
2

KĽÚČOVÉ ZISTENIA:

  • Mikroauto NIUMM od výrobcu skútrov NIU mieri do sériovej výroby.

  • Používa vymeniteľné batérie, rovnaké ako v skútroch NQi.

  • Patrí do triedy L6e s maximálnou rýchlosťou 45 km/h.

Spoločnosť NIU, známa ako globálny líder na trhu elektrických mopedov a skútrov, sa púšťa do nového segmentu. Ich dlhšie očakávaný koncept mestského mikro-elektromobilu NIUMM (alebo Niu MM) už nie je len víziou. Po jeho výraznej prezentácii na prestížnom veľtrhu EICMA 2025 v Miláne spoločnosť potvrdila, že vozidlo oficiálne mieri do výroby.


Zdroj foto: NIU / NIUMM

Riaditeľ medzinárodnej divízie NIU, Sieghart Michielsen, uviedol, že vozidlo momentálne dokončuje proces homologizácie. To je posledná regulačná prekážka pred jeho uvedením na európsky trh. NIUMM nie je navrhnutý ako konkurent plnohodnotných elektromobilov, ale ako riešenie pre preplnené mestské centrá.

Vozidlo spadá do európskej kategórie L6e, čo znamená „ľahká štvorkolka“. Táto trieda má prísne obmedzenia, ktoré definujú jej účel: maximálna rýchlosť je obmedzená na 45 km/h a maximálna hmotnosť nesmie presiahnuť 425 kg (bez batérií). Vďaka tomu je ideálne na krátke presuny, pričom v mnohých krajinách ho môžu šoférovať aj mladí ľudia s vodičským oprávnením na moped.


Zdroj foto: NIU / NIUMM

Skutočná inovácia sa však skrýva v batériovom systéme. NIU využíva svoj existujúci a osvedčený ekosystém: NIUMM zdieľa rovnaký pohon a batériové moduly (NQiX packy), aké sa nachádzajú vo vlajkových lodiach skútrov NIU. Tieto batérie sú plne vymeniteľné, čo rieši najväčší problém mestského nabíjania.

Majiteľ nemusí hľadať nabíjaciu stanicu ani mať prístup k garáži s elektrinou. Batérie jednoducho vyberie z vozidla a odnesie si ich nabiť domov alebo do kancelárie, presne ako pri elektrickom skútri. Štandardná konfigurácia s dvoma batériami poskytuje dojazd približne 70 km, čo je na mestské použitie viac než postačujúce.


Zdroj foto: NIU / NIUMM

Vozidlo je však pripravené aj na dlhšie cesty, keďže má zabudované sloty až pre štyri batérie, čím sa dá dojazd efektívne zdvojnásobiť. Pohon zabezpečuje motor so špičkovým výkonom 10 kW. Dvojmiestne vozidlo je postavené na 12-palcových kolesách a dizajn je maximálne účelný, vrátane malého 26-litrového predného kufra.

Sparťanský kokpit je navrhnutý s ohľadom na cenu a funkčnosť. Namiesto drahého dotykového displeja má vodič pred sebou jednoduchý 5-palcový farebný panel zobrazujúci rýchlosť a stav batérie. Stredová konzola je vybavená USB nabíjaním a držiakom na telefón, keďže sa predpokladá, že navigáciu a multimédiá si vodič zabezpečí cez vlastný smartfón.


Zdroj foto: NIU / NIUMM

Napriek jednoduchosti je NIUMM inteligentné vozidlo. Dá sa spárovať s mobilnou aplikáciou, ktorá ponúka real-time GPS sledovanie a pokročilé funkcie proti krádeži. Hoci je základný model strohý, NIU ponúkne aj voliteľné príplatky, ako je klimatizácia (AC) alebo strešné okno, pričom vozidlo je štandardne vybavené rozmrazovaním okien pre celoročné použitie.

SAMSUNG_10 S25 Advertisement

NIUMM vstupuje na rýchlo rastúci trh, ktorý v Európe vytvorili modely ako Citroen Ami, Renault Twizy či Microlino. Cieľová cena prototypov NIUMM 500 bola ohlásená na približne 8 000 eur, čo z neho robí atraktívnu alternatívu k verejnej doprave či bicyklu, ktorá ponúka ochranu pred počasím bez nákladov a parkovacích problémov spojených s tradičným autom.


Zdroj foto: NIU / NIUMM

PREČO JE TO DÔLEŽITÉ: NIUMM ukazuje budúcnosť mestskej mobility, kde nejde o výkon, ale o efektivitu, nízku cenu a zdieľaný batériový ekosystém. Je to riešenie proti dopravným zápcham a problémom s parkovaním, navrhnuté pre generáciu, ktorej hlavným rozhraním je smartfón.

Foto: electrek.co foto: NIU / NIUMM

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

Perfiš reakcia na: Tento elektromobil za 8 000 eur si nabijete aj doma v obývačke

14.11.2025 15:11
Som rád Že AI sa používa už aj pri rešerši marketingového potenciálu, a podporný archeologický model vymyslel takýto produkt.

Len škoda že podobných produktov už bolo na trhu niekoľko, a neuchytili sa. Napríklad Renault predával model Twizy ktorý sa ale kvôli bezpečnosti a stabilite nemohol definovať ako auto. Cena bola ovšem nižšia keďže batéria sa úrenajímala, a v základnej verzii to nemalo ani dvere.

A Renault sa nepoučil z legendárneho Velorexu, a podobných paradoxov.

Holt, zrecyklovaná novinka určená na vysatie kasy investorov, predaj zopár kusov a následný bankrot.
Reagovať

progresivne neokomunisticke sprostosti reakcia na: Tento elektromobil za 8 000 eur si nabijete aj doma v obývačke

14.11.2025 06:11
progresivne neokomunisticke sprostosti
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať