PMI_092022 PMI_092022 PMI_092022

AOC CQ32G2SE / 32-palcový zakrivený herný monitor

0

Kľúčový parameter pri výbere tohto herného monitora bude pravdepodobne veľkosť obrazovky. Zobrazovací panel má uhlopriečku 31,5 palca pri klasickom pomere strán 16:9. Polomer zakrivenia 1500 mm je z hľadiska ergonómie pozorovania optimálny a navyše vás motivuje sedieť trochu ďalej od monitora, aby ste celý obraz mali v zornom uhle.

SAMSUNG_092022 M Advertisement

Ďalšími parametrami, ktoré hráča zaujmú už na obale, je obnovovacia frekvencia 165 Hz a podpora technológie Adaptive Sync. Smerovanie na hráčov podčiarkuje decentný pásik na spodnom okraji, tenký krúžok na stojane, pásik v strede nohy a dve veľké šípky, ktoré oživujú dizajn zadnej steny – všetko v jasnočervenej farbe a bez podsvietenia. Noha umožňuje len naklápanie displeja v rozsahu od -5 do +23 stupňov, výškové nastavenie nie je možné. Napájací zdroj je externý a monitor má jeden DisplayPort a dva konektory HDMI. USB hub nemá, ale ruku na srdce: kto túto funkciu na bežných monitoroch využíva? Ovládacie tlačidlá sú na spodnej hrane a majiteľ monitora si na ovládanie rýchlo zvykne.

SWAN_TITULKA_0722

Pri zakrivenom displeji je dôležitá antireflexná úprava zobrazovacieho panela. Monitor AOC CQ32G2SE účinne eliminuje odlesky od okien či svetelných zdrojov. Kolorimetrickou sondou som nameral 99 % pokrytie farebného gamutu sRGB a 88 % pokrytie Adobe RGB. Výrobca udáva 90 % pokrytie Adobe RGB a jas podsvietenia 250 nitov, ja som nameral 235 nitov. Nie je to hodnota, ktorá by oslnila – tak v technických parametroch, ako aj doslova. Hráči však preferujú zatemnené priestory, kde takýto jas bohato stačí. Výrobca udáva latenciu 1 ms MPRT. Skratka znamená Moving Picture Response Time a špecifikuje, aký súvislý sa bude javiť obraz a či divák postrehne artefakty typu rozmazania alebo duchov. Latencia podľa metodiky MPRT udáva, ako dlho je pixel viditeľný na obrazovke. Čím dlhšie je pixel viditeľný, tým viac sa prejaví rozmazanie obrazu v dynamických scénach.

Hodnota 1 ms je veľmi dobrá, ale závisí od snímkovej rýchlosti. Inak povedané, 165 Hz monitor má minimálnu natívnu MPRT 6 ms (1/165 sekundy). Túto hodnotu však možno zlepšiť pomocou vhodnej technológie. Preto latencia udávaná výrobcom platí len režime Low Input Lag a len do obnovovacej frekvencie 75 Hz pri vypnutom Adaptive Sync. Monitor som testoval s hernými notebookmi s grafickými kartami AMD aj NVIDIA. S grafikou AMD Radeon perfektne fungovala synchronizácia AMD FreeSync Premium a s grafikou NVIDIA GeForce aj režim kompatibilný s G-Sync, takže máte istotu, že frekvencia obnovovania obrazu grafickej karty a monitora bude vždy synchronizovaná. Po­užívateľ si podľa žánru hry môže vybrať jeden z preddefinovaných zobrazovacích režimov FPS, Racing, RTS, prípadne si nadefinovať vlastné režimy. Podrobnejšie a komfortnejšie si môžete parametre nastaviť v aplikácii G-MENU.

Monitor som testoval s niekoľkými typmi hier a musím konštatovať, že veľká obrazovka umožňuje zobraziť hernú scenériu s podrobnými detailmi. Je pravda, že 32-palcovej obrazovke by pristalo aj rozlíšenie 4K, no je otázne, či by to grafická karta vášho počítača a hlavne herného notebooku zvládla. Preto rozlíšenie QHD považujem za dobrý kompromis medzi rozlíšením a nárokmi na výkon grafiky.

PLUSY, MÍNUSY:

+ Podpora FreeSync, obnovovacia frekvencia 165 Hz
- Nižší jas, potešil by USB hub

PARAMETRE:

Obrazovka: VA, zakrivená 31,5"; rozlíšenie: 2560 × 1440 (16:9), pokrytie 121 % sRGB, obnovovacia frekvencia 165 Hz; latencia:1 ms (MPRT); jas: 250 cd/m2; kontrast: 3000:1 (natívny), 80M:1 (dynamický); pozorovací uhol: 178°/178°; počet farieb: 16,7 milióna; konektory: DisplayPort 1.4, 2× HDMI 2.0, reproduktory 2 × 5 W, spotreba 49 W, stand-by 0,3 W; rozmery: 81,3 × 60,7 × 22, 5 cm; hmotnosť: 7,4 kg

Cena: 376 EUR

HODNOTENIE: 8/10

Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať