
Ako môže fungovať takmer 4000 zamestnancov jednej firmy z domu?
Ako dnes funguje T-Systems Slovakia?
Takmer 100 % kolegov pracuje z domu. Sú však pozície, pre ktoré je dôležité pracovať z priestorov kancelárie. Ide o malé percento kolegov a ich profesionalitu v týchto zmenených podmienkach si nesmierne vážime.
Ako ste postupovali pri prechode na home office pri takmer 4 000 zamestnancoch?
Postupne. Pomáhali nám inštrukcie z materskej Deutsche Telekom a nasledovali sme inštrukcie vládnych orgánov SR. Celý tento proces bol koordinovaný a riadený.
Funguje firma počas home office štandardne?
Áno, T-Systems Slovakia nezaznamenala presunom na home office žiadny pokles výkonu. Samozrejme, prioritou je zdravie zamestnancov, ale to, ako disciplinovane a prirodzene kolegovia pracujú z domu, je skvelé. Je to dôkaz toho, že vieme fungovať v zmenených podmienkach. Z externého pohľadu – z hľadiska našich klientov – podáva firma úplne rovnakú kvalitu a výkon, potvrdzujú to merateľné ukazovatele.
Čomu to pripisujete?
Spolupráci celého kolektívu, komisii, ktorá denne rieši súčasnú situáciu, budúcnosť aj prípadné problémy. Jedna z prvých vecí v komunikácii s kolegami, ktorá vznikla, bola intranetová stránka o pandémii s informáciami, zdrojmi aj radami, ako zvládať home office. Veľká vďaka patrí internému IT oddeleniu, ktoré zabezpečuje infraštruktúru na plynulé fungovanie bez chýb. Momentálne celá firma funguje na virtuálnych komunikačných nástrojoch, čo je v podstate nezmenené oproti predchádzajúcemu fungovaniu, ale ich miera využívania sa rapídne zvýšila.
Obmedzil sa život firmy len na udržanie doterajšieho biznisu?
Všetky interné firemné aktivity sme preplánovali alebo pretransformovali do digitálnej podoby. Vďaka pripravenosti nášho HR oddelenia nám fungujú všetky dôležite procesy na plynulý chod biznisu. Nástroj HireVue nám umožňuje vykonávať plnohodnotné pohovory s uchádzačmi o zamestnanie. A aj nástup nových kolegov či odchod kolegov sa vykonávajú virtuálne.
Ako sa snažíte uľahčiť kolegom prácu z domu v zmenených podmienkach?
V prípade potreby sa môžu kolegovia obrátiť na psychológa, môžu využívať online vzdelávacie kurzy a denne sa s nimi snažíme komunikovať prostredníctvom sociálnych sietí. Na firemných účtoch sme pripravili program, prostredníctvom ktorého chceme pripomínať našu firemnú kultúru a podporiť sa v týchto časoch v tom, že sme stále jeden tím, aj keď sme doma. Ide o rôzne aktivity, do ktorých sa môžu kolegovia zapájať – online súťaže, kvízy, výzvy. Každý týždeň ponúkame aj niečo pre deti, v piatky tvoríme uvoľnený večerný obsah – koncert či standup. Nezabúdame ani na zdravý životný štýl. Aj týmito aktivitami chceme podporiť work-life balance.
Prečo?
Pretože je nesmierne dôležité, aby si naši zamestnanci počas práce z domu vedeli aj oddýchnuť - to, že má človek poruke stále notebook s prácou, môže niekedy spôsobiť, že bude pracovať omnoho viac ako v kancelárii. Vekový priemer v našej spoločnosti je 32 - 33 rokov a kolegovia pracujú v zmenených podmienkach oproti tým, aké mali v kancelárii. Takmer 50 % kolegov má deti do 10 rokov, a tak domáce prostredie môže byť rušivé a náročnejšie na prácu. O to väčšia vďaka im patrí za to, ako zvládajú situáciu. Myslím, že sa ukázalo, že ako firma vieme fungovať v zmenených podmienkach, a to vďaka profesionalite a disciplíne všetkých kolegov.