Budúcnosť cestovania: S umelou inteligenciou bezpečne, efektívne a bez stresu

Tlačové správy
0

Umelá inteligencia už nie je len futuristická vízia, ale aktívny spojenec, ktorý mení cestovanie z neistej logistickej operácie na bezstarostný zážitok. Špecialisti v oblasti cestovateľských technológii predstavili, ako AI bojuje proti trom najväčším obavám cestovateľov: neistote ceny, chaosu z omeškania a panike z dokumentov. Skracuje čas plánovania takmer o polovicu a práve vďaka týmto technológiám je zaistená garancia, ktorá eliminuje stres – aj keď si napokon dovolenku stále chceme plánovať sami.

Svet cestovania sa vďaka technologickej revolúcii mení radikálnejšie ako kedykoľvek predtým. Odborníci Kiwi.com potvrdzujú, že využívanie umelej Inteligencie (AI) nie je len vzdialenou víziou, ale už teraz sa stáva aktívnym partnerom každého cestovateľa. Ústredné posolstvo, ktoré odznelo od špičkových špecialistov, je jasné: AI je katalyzátor, ktorý má za cieľ zaručiť, že budeme cestovať lacnejšie, bezpečnejšie a predovšetkým s minimálnym stresom.


Dalibor Glaich potvrdil, že cesta zákazníka nekončí len predaním lístka, končí až pri šťastnom prílete do destinácie

Vaša záruka na bezproblémové cestovanie

Technologické inovácie v Kiwi.com vychádzajú z troch základných a univerzálnych obáv každého cestovateľa. Michal Šindelář, Vice President of Consumer Product, to zhrnul jasne: „Základné obavy cestovateľa ako 'Mám najlepšiu ponuku?', 'Čo ak mi let zrušia alebo sa oneskorí?' či 'Mám všetky potrebné dokumenty a informácie?' sú hnacou silou našich inovácií, akými je napríklad Kiwi.com Guarantee.“ Prvú obavu z drahej kúpy Kiwi.com rieši transparentnosťou, keď zákazníkovi v rámci slobodnej voľby jasne ukáže, že si môže letenku kúpiť aj priamo u leteckej spoločnosti.

Najsilnejším nástrojom je však služba Kiwi.com Guarantee, ktorá slúži ako automatický krízový manažér. Vďaka nej je akákoľvek zmena itinerára, napríklad meškajúci či zrušený let, vyriešená automaticky do dvoch minút a vybavovanie sa neťahá celé mesiace. Do profilu aplikácie Kiwi.com mu príde kredit na okamžité použitie, dokonca aj s ponukou najlepšej alternatívy. Tento prístup sa osvedčil, o čom hovorí až dva razy vyššia spokojnosť zákazníkov v porovnaní s priemerom európskych aeroliniek. Ponuku čoskoro rozšíri aj služba Guarantee Flexi, ktorá ide nad rámec kríz: umožňuje klientovi zrušiť a prebookovať let kedykoľvek, bez udania dôvodu, s okamžitým použitím kreditu. Súčasťou služby Guarantee je aj praktický LIVE boarding pass - dynamický navigátor, ktorý cestovateľom zabezpečuje informácie o bránach či termináloch v reálnom čase priamo na obrazovke ich smartfónu.


Mario Gavira, špecialista na marketing v ére AI, označil chatboty za najrýchlejší spotrebiteľský produkt v histórii

Rýchlejšia reakcia, komplexnejšia starostlivosť

Riešenie kríz je len časť celého procesu. Rovnako dôležitá je nepretržitá starostlivosť. Dalibor Glaich, Director of Engineering, potvrdil, že cesta zákazníka „nekončí len predaním lístka, končí až pri šťastnom prílete do destinácie.“ Špecialista na systémy zákazníckej podpory tvrdí, že práve AI agent je prvým a často jediným kontaktným bodom pri otázkach ohľadne letov, preto sa ho snažia neustále zdokonaľovať. Už dnes zvládne s plnou spokojnosťou klienta vybaviť až 80 % interakcií a čas vybavenia požiadavky klesol na polovicu v porovnaní s minulým rokom.

Kľúč k tejto efektivite spočíva v schopnosti AI agentov pochopiť kontext. Kým pred rokom AI zvládala iba banálne úkony, dnes dokáže viesť dlhé konverzácie a riešiť zložité, viacúrovňové situácie. „V súčasnosti sa môžeme ponoriť hlbšie do odpovedí pre zákazníkov ako v minulom roku,“ zdôraznil Glaich. V praxi to znamená, že AI dokáže vyhodnotiť aj to, či klient stihne krátky prestup napriek miernemu meškaniu a vyriešiť tak jeho obavy.


Michal Šindelář tvrdí, že základné obavy cestovateľov sú hnacou silou inovácií v Kiwi.com

Bude nám plánovať dovolenku osobný agent?

Revolúcia sa však netýka len aktuálnej cesty a podpory, ale začína sa oveľa skôr – už vo fáze plánovania. V minulosti sa proces plánovania dovolenky spoliehal na klasický prehliadač, kde sme s preklikávaním cez desiatky webov vyhľadávali letenky, ubytovanie či transfery. V poslednom roku sa pridala generatívna AI. Mario Gavira, špecialista na marketing v ére AI, označil chatboty za „najrýchlejší spotrebiteľský produkt v histórii, ohromujúci pre všetkých, a to bez reklamy.“ Ukazuje sa, že ľudia sa naučili AI počas plánovania využívať efektívne, čo potvrdzujú aj čísla: vďaka chatbotom a generatívnym nástrojom dosahujú 42 % úsporu času pri plánovaní a 37 % zákazníkov dostáva vysoko personalizované odporúčania. Celkové používanie chatbotov v čase plánovania zaznamenalo ohromujúci nárast o 124 %. Napriek tomu ľudia stále používajú prehliadač na overenie informácií, ktoré im poskytla umelá inteligencia. Gavira preto predpovedá, že prehliadače časom nebudú nahradené, ale vyhľadávanie sa rozšíri na obe platformy.

Tento trend prirodzene vedie k úvahe o budúcnosti: Budeme mať osobných AI agentov, ktorí budú cestovanie bookovať za nás? Táto vízia je čoraz reálnejšia. Avšak, Gavira pripomína zásadnú pravdu: „Cestovanie je o emóciách, preto osobná ľudská stránka stále pretrvá.“ Znamená to, že AI agenti pravdepodobne prevezmú automatizované úlohy – ako sú pravidelné pracovné cesty alebo návštevy rodiny. No cestovanie za dobrodružstvom, relaxom a spoznávaním nových miest si budeme chcieť plánovať sami. Samotné plánovanie nám totiž prináša radosť a v podstate je to moment, kde sa šťastie z dovolenky začína.

O Kiwi.com

Kiwi.com je popredná spoločnosť v oblasti cestovných technológií so sídlom v Českej republike a zamestnancami taktiež na Slovensku - v Bratislave a v Košiciach. Jej jedinečný algoritmus umožňuje používateľom nájsť lepšie trasy a ceny, ktoré iné vyhľadávače nevidia. Každý deň Kiwi.com vykoná niekoľko miliárd cenových porovnaní, čím pokryje 95 % svetových cestovných ponúk. Denne sa na Kiwi.com vyhľadá viac ako 100 miliónov leteniek a v priemere sa predá viac ako 50 000 miest.

Zobrazit Galériu

Kiwi.com

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať