SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement SAMSUNG_092021 Advertisement

Elektrický Rimac Nevera je s výkonom 1.4 MW rýchlejší ako monopost F1

Technológie
2

Nové elektrické hyperauto spoločnosti Rimac vás dostane z nuly na 100 km/h za menej ako dve sekundy, čím sa pripája do skupiny tvorenej Porsche 911 Turbo S a Roadsterom spoločnosti Tesla. No aj ďalšie čísla v jeho parametroch sú ohromujúce. Rimac Nevera, predtým známa ako C_Two, obsahuje 6960-článkovú lítiovo-mangánovo-niklovú batériu v tvare písmena H a s výkonom 120 kWh (vlastný produkt Rimacu), ktorá napája štyri motory s permanentným magnetom poháňajúce každé koleso osobitne.

Batéria je konštrukčným prvkom podvozka, čo dodáva podvozku z uhlíkových vlákien o 37 percent vyššiu tuhosť. Dojazd WLTP je bezmála 550 km a batériu možno doplniť z nuly na 80 percent za 19 minút, ak ju pripojíte k 500 kW nabíjačke. Toto nastavenie nielenže poskytuje Nevere najpokročilejšie vektorovanie krútiaceho momentu, aké sa kedy dosiahlo, ale znamená to, že automobil má ohromujúci výkon 1,4 megawattu (1914 k) a krútiaci moment 2360 Nm.

Najvyššia teoretická rýchlosť je 415 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne za 1,85 sekundy a na 160 km/h za 4,3 sekundy. Mimochodom, Nevera dosiahne 300 km/h za 9,3 sekundy. Prečo to stojí za zmienku? Pretože to znamená, že je rýchlejšia ako auto F1, hoci má hmotnosť 2150 kg. Na porovnanie, minimálna hmotnosť auta F1 je podľa predpisov 752 kg.

SME konferencia_092021

Inteligentný elektrohydraulický posilňovač bŕzd so simulátorom pocitu pedálov rozdeľuje brzdnú silu medzi karbónovo-keramické brzdy a elektrický pohon v závislosti od toho, ktorá možnosť je v danom čase tepelne optimálna. Elektrický posilňovač riadenia umožňuje adaptívnu spätnú väzbu pre vodiča v závislosti od jazdného režimu. Tento systém funguje aj ako systém typu drive-by-wire v režime Driver Coach s podporou AI, ktorý vodičovi demonštruje optimálnu pretekársku jazdu a ovládanie vozidla.

Pomocou 12 ultrazvukových senzorov, 13 kamier, šiestich radarov a operačného systému NVIDIA Pegasus Nevera pomáha svojim majiteľom rozvíjať ich jazdné schopnosti. Driver Coach s využitím umelej inteligencie trénuje vodiča zvukovým a vizuálnym navádzaním po konkrétnych pretekárskych dráhach a poskytuje mu rady, kde treba skôr zabrzdiť, prudšie akcelerovať alebo nájsť optimálnu jazdnú dráhu.

Rimac tvrdí, že funkcia Driver Coach bude k dispozícii budúci rok prostredníctvom bezdrôtovej aktualizácie pre už predané vozidlá Nevera. Aj vnútri je Nevera luxusná. Rukoväti dverí, spínací mechanizmus a vetracie otvory sú vyrobené z hliníkového predvalku. Veľké kruhové voliče s obrazovkami v strede na výber jazdných režimov a nastavenie krútiaceho momentu museli byť špeciálne vyrobené za cenu 500 000 eur, pretože Rimac požadoval určitú veľkosť.

Na centrálnej obrazovke je zobrazená detailná telemetria Nevery, ktorú si môžete aj stiahnuť do svojho laptopu alebo smartfónu na neskoršiu kontrolu. Hyperauto však nebude dostupné pre každého, kto si môže dovoliť zaplatiť zaň 2 milióny eur (americkí záujemcovia o kúpu takmer 2,5 milióna dolárov). Háčik je v tom, že vyrobiť sa má iba 150 vozidiel Nevera.

Zdroj: wired.co.uk.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

2 komentáre

EM emisie reakcia na: Elektrický Rimac Nevera je s výkonom 1.4 MW rýchlejší ako monopost F1

19.6.2021 09:06
To musi mat vyzarovanie ked vykon je viac ako 1MW,..!!!
Reagovať

RE: EM nie je to tak, ako tvrdíš reakcia na: EM emisie

19.6.2021 17:06
to je výkon prerátaný na ťah kolies.. aké vyžarovanie? si si to splietla
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať