PANASONIC PANASONIC PANASONIC

Facebook využívajú dve tretiny slovenských manažérov

Tlačové správy
0

Najobľúbenejšou sociálnou sieťou medzi slovenskými manažérmi je Facebook. Podľa zistení aktuálneho prieskumu KPMG – Pulse of Economy 2016 ho využívajú takmer dve tretiny najvyšších predstaviteľov našich firiem. Slovenskí top manažéri však sociálnym sieťam príliš neholdujú. V priemere sú aktívni na jednej, maximálne dvoch.

Minuloročnou jednotkou medzi sociálnymi sieťami bol v prieskume KPMG LinkedIn, ktorý však svoju pozíciu neobhájil a klesol na druhé miesto. LinkedIn má aktuálne vo svete viac ako 106 miliónov aktívnych užívateľov a v súčasnosti ho využíva 44 % manažérov slovenských firiem. Je to pomerne výrazný, viac ako 20 %-ný pokles oproti minuloročnému prieskumu. Jedným z dôvodov môže byť nové rozhranie a pozmenená funkcionalita, ktorá je výsledkom akvizície LinkedIn-u spoločnosťou Microsoft v roku 2016.

Zatiaľ čo Facebook je u nás stále vnímaný skôr ako voľnočasová sociálna sieť, aktivita na LinkedIne, i keď je v menšom rozsahu, naberá v kruhoch odbornej verejnosti na dôležitosti. Blogy alebo názory top manažérov sú často zdieľané a vzniká pri nich aktívna diskusia, ktorá môže byť inšpiráciou aj do praxe,“ konštatuje Beata Dubeňová, marketingová manažérka, KPMG na Slovensku. 

V prieskume KPMG sa na treťom mieste obľúbenosti medzi manažérmi umiestnila sociálna sieť Google+. Jej využívanosť sa pohybuje okolo 20 %. V susednej Českej republike obľúbená mikroblogovacia sieť Twitter, ktorá má po celom svete viac ako 315 miliónov aktívnych používateľov, sa u nás zatiaľ veľmi nepresadila. Aktuálne ju využíva iba 14 % respondentov, čo stačilo v rebrícku na štvrtú priečku.

Manažéri na Slovensku tiež ešte stále naplno neobjavili potenciál Instagramu, Túto platformu na zdieľanie obrázkov a videí zatiaľ aktívne využíva iba 6 % opýtaných.

V roku 2016 sprístupnil Instagram biznis funkcie, ktoré umožňujú promovať značku cez firemný profil.  Keďže cieľová skupina je tu veľmi rozmanitá a na výraznejší úspech a zvyšovanie počtu sledujúcich je potrebné sa venovať svojmu profilu aktívne a na dennej báze, manažéri, možno okrem maloobchodníkov, skôr uprednostňujú iné sociálne siete,” dopĺňa B. Dubeňová.

Podľa prieskumu KPMG sú slovenskí manažéri celkovo pri využívaní sociálnych sietí skôr menej aktívni. V priemere vrcholový predstaviteľ firmy u nás využíva 1,57 sociálnej siete. Manažéri, ktorí majú aktívny profil na viac ako dvoch sociálnych sieťach, sú skôr výnimkou.

Facebook KPMG

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať