PANASONIC PANASONIC PANASONIC

Firmy ukazujú na svojich weboch falošné obrázky „zamestnancov“, ktorí v skutočnosti neexistujú

Technológie
0

Vyšetrovanie Evana Ratliffa pre web Business Insider zistilo, že niektoré spoločnosti používajú na svojich stránkach v sekcii O nás falošné obrázky „zamestnancov“, generované umelou inteligenciou, aby spoločnosť vyzerala väčšia. Ratliff hovoril s Lukasom, mužom stojacim za rakúskou testovacou spoločnosťou s názvom takeIELTS, ktorý potvrdil, že na jej stránke sa použilo niekoľko falošných obrázkov.

Ratliff si u „zamestnancov“ všimol niekoľko anomálií, jeden mal len jednu náušnicu a druhý mal oholenú len jednu stranu tváre. Lukas povedal, že spoločnosť má napriek tomu veľa pozitívnych recenzií od legitímnych zákazníkov a dojem veľkého počtu pracovníkov zlepšil dôveryhodnosť takeIELTS. No keď sa Ratliff o niekoľko mesiacov neskôr prihlásil na web takeIELTS, zistil, že Lukas odstránil všetky falošné obrázky a zmenil názov spoločnosti.

Používanie generatívnych kontradiktórnych sietí (Generative Adversarial Network – GAN) na vytváranie „neexistujúcich ľudí“ online sa v posledných rokoch vďaka rastúcim schopnostiam umelej inteligencie rozšírilo, ale zvyčajne sa používajú ako súčasť podvodu alebo v snahe ovplyvniť voľby. Aj webová stránka inej spoločnosti s názvom Informa Systems, ktorá predávala školiace materiály policajnému oddeleniu mesta Austin, bola plná falošných obrázkov.

Ratliff zistil, že obrázok údajného hlavného marketingového riaditeľa spoločnosti „Rogera Tendula“ sa objavil na 30 ďalších stránkach. Len jeden zamestnanec Informa Systems, Mark Connolly, sa zdal skutočný.  Ratliff uviedol, že v súčasnosti existujú spoločnosti, ktoré vyvíjajú softvér zameraný na odhaľovanie falošných obrázkov na webových stránkach firiem aj inde na internete.

Zdroj: businessinsider.com.

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať