SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Honda Civic e:HEV / Auto, ktoré si zamilujete

0

Honda Civic je jeden z najdlhšie vyrábaných modelov v globálnom automobilovom priemysle. Jej 11. generácia prichádza po prvýkrát s hybridným pohonom, pričom ide o hlavný pohon tohto modelu. Novinka tak dokončuje prechod celého modelového radu spoločnosti Honda na hybridnú technológiu e:HEV. Presnejšie povedané, takmer celého radu, pretože Honda sa našťastie nedokázala úplne vzdať modelu Civic Type-R, ktorý pokračuje so zlepšenou verziou dvojlitrového turbomotora s výkonom 232 kW. My sme, samozrejme, testovali Civic e:HEV s hybridným pohonom.

SAMSUNG 042024 Advertisement

Honda používa systém e:HEV už vo viacerých modeloch, ale Civic je vybavený jeho najvýkonnejšou verziou. Tento sériovo-paralelný full hybrid sa skladá z dvojlitrového atmosférického benzínového štvorvalca pracujúceho v Atkinsonovom cykle, ktorého hlavnou úlohou je generovať energiu na nabíjanie 1,05 kWh lítiovo-iónovej batérie a napájanie elektromotora. Honda na rozdiel od paralelných full hybridov značiek Toyota alebo Hyundai nepoužíva žiadnu prevodovku medzi pohonnou jednotkou a kolesami. Systém e:HEV vo väčšine režimov pracuje ako sériový hybrid, takže o pohon kolies sa stará iba elektromotor s výkonom 135 kW a krútiacim momentom veľmi slušných 315 Nm. V určitých režimoch, pokiaľ redukované otáčky motora zodpovedajú otáčkam kolies, pripája sa pomocou spojky k pohonu kolies aj spaľovací motor. Vďaka tomu sa využíva oblasť najvyššej účinnosti spaľovacieho motora. Systém ponúka slušnú dynamiku a v režime šport tak zrýchlite z 0 na 100 km/h za 8,1 s. Vozidlo svižne reaguje na plyn, a tak ponúka už tradične dobrý pocit z jazdy. Má na tom zásluhu aj tuhšie naladenie podvozka a upravený systém vektorovania krútiaceho momentu Agile Handling Assist. Trocha kontraproduktívne, ba až komicky pôsobí imitácia radenia rýchlostných stupňov pri prudkom zrýchľovaní. To si výrobca mohol odpustiť, ale ktovie, možno to niekomu bude imponovať.

Nový Civic prichádza s umiernenejším dizajnom na rozdiel od rôznych dizajnových úletov predchodcov. Osobne sa mi to páči viac a auto tak vyzerá serióznejšie, aj keď nestratilo nič zo svojej hravosti a dynamického vzhľadu. A stĺpiky sú posunuté o niečo dozadu, čím otvárajú vodičovi lepší výhľad. Rázvor je o 35 mm dlhší ako u predchodcu, čo sa priaznivo prejavuje na priestore v kabíne. Interiér má minimalistický dizajn, ktorý Honda prvýkrát použila pri svojich súčasných modeloch HR-V a Jazz e:HEV. Palubná doska obsahuje panel so štýlom medových plástov a integrovanými vzduchovými otvormi, ktorý je cez celú šírku palubnej dosky. Veľký krok vpred je nový infotainment, ktorý sa zobrazuje na 9" stredovom displeji s otočným ovládačom a dvojicou hardvérových tlačidiel. Systém podporuje pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. Digitálny prístrojový panel sa zobrazuje na 10,2" displeji, ktorý má aj zopár možností zmeny vzhľadu. Infotainment dizajnovo vychádza z toho, čo poznáme z elektrickej Honda-e, aj keď s obmedzenejšími možnosťami. Vcelku je však ovládanie vozidla veľmi jednoduché a in­tuitívne. Veľmi oceňujem, že všetky podstatné ovládače sú mechanické, a to tak ovládanie na volante, ako aj ovládanie klimatizácie s trojicou otočných ovládačov. Veľmi oceňujem aj minimum „zababrateľných“ lesklých plôch v kabíne. V rámci najvyššej výbavy Advance sme si mohli po prvýkrát vyskúšať aj adaptívne LED svetlomety. Tie svietia slušne, ale aj vzhľadom na cenu vozidla ide o nižšiu verziu tohto systému, ktorá má iba niekoľko segmentov. Preto nie je tienenie také precízne a v podstate sa obmedzuje na tri zóny – pravú, strednú a ľavú. Systém však fungoval spoľahlivo, takže mu nie je čo vytknúť. Súčasťou výbavy je aj 12-reproduktorový audiosystém Bose, ktorý hrá presne tak, ako by ste od tejto značky očakávali, skrátka božsky. Kvalita zvuku tak v tejto výbave bude hľadať konkurenciu až v prémiovej triede.

Všetky varianty Civicu sú vybavené najnovšou verziou bezpečnostného balíčka Honda SENSING. Medzi jeho súčasti patrí kamera so širokým zorným uhlom 100 stupňov, zlepšená technológia rozpoznávania, informácie o mŕtvom uhle, asistent brzdenia pri nízkych rýchlostiach a asistent udržania v jazdnom pruhu. Asistenčné systémy fungovali výborne a bez zbytočného otravovania. Honda ponúka aj najnovšiu verziu aplikácie Honda+ pre smartfóny, ktorá zahŕňa diaľkové zamykanie a odomykanie vozidla, inteligentný geofencing, ktorý upozorní majiteľa, ak vozidlo prekročí prednastavenú zónu geofence, a možnosť odosielať informácie o ceste z aplikácie do navigačného systému vozidla.

Príjemne prekvapila spotreba vozidla. V rámci okresiek sa mi na 152-kilometrovej trase podarilo normálnou jazdou dosiahnuť spotrebu 3,6 l/100 km. Bežne však nie je problém jazdiť na hodnotách okolo 4,5 – 4,7 l/100 km. To svedčí o dobrom poten­ciáli systému. Pri kombinovanej prevádzke a v zimnom období sa budete pohybovať medzi 5,6 – 6,1 l/100 km. To sú však stále hodnoty, ktoré sú zaujímavé.

Jazdné vlastnosti auta sú vynikajúce a veľmi dobre je riešený aj interiér. To všetko vám dáva príjemný pocit z jazdy a vedie k tomu, že sa vám z auta ani nechce vystupovať. Musím priznať, že za týždeň testovania aj mne tento Civic prirástol k srdcu a nerád som sa s ním lúčil. Hoci sa to nemusí zdať, v jeho prospech hovorí aj cena 35 290 eur pri testovanom kuse. V pomere ceny a hodnoty toho, čo auto ponúka, bude pomerne ťažké hľadať konkurenta. To je však aj dôvod, prečo je v rámci Európy vozidlo ťažko dostupné a sú naň pomerne dlhé čakacie časy. Treba teda iba skúsiť šťastie, ale môžem vás uistiť, že sa to fakt oplatí.

Technické údaje:

• Spaľovací motor: benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním 1993 cm3, 105 kW, 186 Nm, elektromotor: výkon 135 kW, max. krútiaci moment: 315 Nm, poháňaná ná­prava: predná, batéria 1,905 kWh, objem ­palivovej nádrže 40 l, max. rýchlosť: 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,1 s, ­spotreba podľa výrobcu 5,0 l/100 km

• Spotreba v teste 5,6 – 6,1 l/100 km

PLUSY, MÍNUSY:

+ Dizajn, spracovanie, výbava, jazdné vlastnosti, podvozok, spotreba
- Nič podstatné

• Cena modelu od (s DPH): 29 890 EUR
• Testované vozidlo (s DPH): 35 290 EUR

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať