SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Najvyššie umenie: Audi RS 3 performance edition

Tlačové správy
1
  • Rýchlejšie: maximálna rýchlosť zvýšená na 300 km/h
  • Výkonnejšie: turbodúchadlom prepĺňaný päťvalec 2.5 TFSI s výkonom 299 kW (407 k)
  • Športovejšie: škrupinové športové sedadlá, keramické brzdy a adaptívny podvozok sériovo 
  • Špeciálne: séria limitovaná na 300 kusov s exkluzívnym vybavením

Ingolstadt, 18. októbra 2022 – Je rýchle a skutočný virtuóz zákrut: Audi RS 3 performance edition* – najšportovejší kompaktný model zo stajne Audi Sport. Zvláštna edícia, ktorá bola vyvinutá pre najvyššiu výkonnosť, má výkon 299 kW (407 k) a dosahuje maximálnu rýchlosť 300 km/h. K tomu pristupujú okrem známych špičkových technológií ako RS Torque Splitter aj keramické brzdy, škrupinové športové sedadlá RS a množstvo exkluzívnych dizajnových prvkov.R8 GT predstavuje rozlúčku s motorom V10

SAMSUNG 042024 Advertisement  

S treťou generáciou modelu Audi RS 3 Sportback* a druhou generáciou modelu  RS 3 Limuzína* dosiahla vysoká výkonnosť v kompaktnom segmente novú úroveň. Teraz ju Audi Sport GmbH ešte ďalej zvyšuje: RS 3 performance edition* je zvláštny model limitovaný na 300 exemplárov, ktorý po technickej stránke, ako aj vizuálne predstavuje špičku modelového radu Audi A3. Bude sa vyrábať ako päťdverový Sportback so splývajúcou zadnou časťou karosérie aj ako štvordverová Limuzína so stupňovitou zadnou časťou karosérie.

Päťvalcový turbodúchadlom prepĺňaný motor so zvýšeným výkonom

Audi RS 3 performance edition je výkonnejšie a rýchlejšie ako akékoľvek sériové Audi RS 3 doteraz. Ako prvé vozidlo vo svojom segmente dosahuje maximálnu rýchlosť 300 km/h, čím

je o 10 km/h rýchlejšie ako sériová verzia s príplatkovým kompletom vybavenia RS Dynamikpaket plus. Okrem toho jeho mnohokrát ocenený benzínový radový päťvalec s objemom 2,5 litra a charakteristickým zvukom, prepĺňaný turbodúchadlom, teraz dosahuje najvyšší výkon 299 kW (407 k), ktorý je k dispozícii v rozpätí  od 5700 do 7000 otáčok za minútu. Aj priebeh krútiaceho momentu motora je zmenený, maximálnu hodnotu 500 Nm poskytuje v širokom pásme od 2250 do 5700 otáčok za minútu. Tieto zmeny sa konštruktérom podarilo dosiahnuť zvýšením prepĺňacieho tlaku. Veľké turbodúchadlo teraz dosahuje relatívny prepĺňací tlak 1,6 baru, čo predstavuje plus 0,1 baru. Ako prevodové ústrojenstvo pre posilnený motor 2.5 TFSI slúži 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Kratšie doby preraďovania bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu, športové sprevodovanie a rozjazdová automatika Launch Control zabezpečujú špičkové jazdné výkony. Audi RS 3 performance edition zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Vysoký výkon päťvalcového motora akusticky podmaľúva nezameniteľný a emocionálny zvuk, vytváraný charakteristickým poradím zapaľovania „1-2-4-5-3“. Sériová športová výfuková sústava RS s modifikovaným stredným tlmičom výfuku a čiernymi lesklými oválnymi koncovkami vydáva športovo energický zvuk. Táto výfuková sústava s plne variabilnými klapkami, ktorá generuje široké zvukové spektrum, bola pre RS 3 performance edition mierne modifikovaná. Pri jazdných režimoch dynamic, RS Performance a RS Torque Rear, nastavených prostredníctvom systému Audi drive select sú klapky vo výfukovom potrubí pri stojacom vozidle väčšmi otvorené, čo vytvára výraznejší zvuk. 

Špičková technológia podvozka sériovo

Negatívny odklon kolies, pevnejšie priečne ramená, špecifický rúrkový priečny skrutný stabilizátor modelov RS – všetky tieto konštrukčné opatrenia zabezpečujú už sériovému modelu RS 3 vysokú jazdnú dynamiku a stabilitu. V RS 3 performance edition k nim štandardne pribudol športový podvozok RS s adaptívnou reguláciou tlmičov pruženia. Tá kontinuálne a individuálne prispôsobuje charakteristiku každého tlmiča stavu cesty, jazdnej situácii a jazdnému režimu zvolenému systémom Audi drive select. Oproti predchádzajúcej generácii modelu RS 3 je zvýšené tlmenie v ťahu aj tlaku, to znamená, že tlmič intenzívnejšie zachytáva sily pôsobiace na podvozok. To prispieva z zlepšeniu jazdných vlastností a ovládateľnosti. Pomocou elektromagneticky ovládaných ventilov, ktoré regulujú prietok hydraulickej kvapaliny, sa potrebné tlmiace sily počas 10 milisekúnd nastavia presne na takú úroveň, ako si vyžaduje momentálna jazdná situácia. Na to senzory merajú vertikálne pohyby karosérie a relatívny pohyb jednotlivých kolies voči karosérii. Tieto informácie sa spracúvajú súčasne v riadiacej jednotke tlmičov a v riadiacej jednotke modulárneho manažéra jazdnej dynamiky, aby každé jednotlivé koleso dokázalo optimálne preniesť výkon vozidla na cestu. K tomu patrí podopretie karosérie pri rýchlej jazde v zákrutách, brzdení a zrýchľovaní – napríklad s rozjazdovou automatikou Launch-Control.

So systémom RS Torque Splitter využíva RS 3 performance edition technológiu, ktorá na jednej strane zvyšuje stabilitu – napríklad na mokrej ceste – a na druhej strane zvyšuje agilitu a znižuje nedotáčavosť pri dynamickej jazde. Na to slúžia dve elektronicky ovládané multilamelové spojky, ktoré aktívne a úplne variabilne rozdeľujú krútiaci moment medzi prednou nápravou a jednotlivými zadnými kolesami. Maximálne systém prenáša 50 percent krútiaceho momentu na zadné kolesá, v režime RS Torque Rear dočasne aj celý krútiaci moment na vonkajšie zadné koleso v zákrute. To umožňuje na uzavretej trati driftovať s vozidlom. Pri nastavenom režime RS Performance rozdeľuje Torque Splitter krútiaci moment na zadné kolesá cielene tak, že vozidlo má takmer neutrálne jazdné vlastnosti s malou pretáčavosťou a nedotáčavosťou, čím sú zabezpečené optimálne vlastnosti pre jazde na pretekovom okruhu. Vďaka tomu môže vodič pri výjazde zo zákruty skôr akcelerovať a dosahovať rýchlejšie časy kôl.

Audi RS 3 performance edition štandardne jazdí na pneumatikách semi-slick Pirelli P Zero „Trofeo R“ – na prednej náprave s rozmerom 265/30 R 19, na zadnej  245/35 R 19. Tieto vysoko výkonné pneumatiky vďaka svojej špecifickej gumovej zmesi a asymetrickému profilu zabezpečujú na suchom asfalte zvlášť veľkú priľnavosť, čím zvyšujú stabilitu a zlepšujú bočné vedenie. Pneumatiky semi-slick sú namontované na diskoch kolies odlievaných z ľahkej zliatiny s dizajnom prevzatým z automobilového športu. Disky matnej tmavosivej farby, vyhradené exkluzívne pre zvláštny model, majú 10 markantných prekrížených lúčov a logo RS na ráfiku. Cez disky presvitajú sériové keramické brzdy so 6-piestovými strmeňmi. Ich ventilované kotúče majú na prednej náprave priemer 380 milimetrov a hrúbku 38 milimetrov. Vysoko výkonná brzdová sústava so špeciálne prispôsobenou charakteristikou posilňovača je o 10 kilogramov ľahšia a súčasne odolnejšia voči vysokým teplotám ako brzdová sústava s oceľovými kotúčmi. Redukcia neodpružených hmôt prináša výhody pri extrémne dynamickej jazde. Na zadnej náprave sú brzdy s jednodielnymi oceľovými kotúčmi rozmeru 310 x 22 milimetrov s pevnými strmeňmi. V súlade so špecifickým interiérom sú brzdové strmene nalakované modrou farbou.

Exkluzivita a dynamika zviditeľnené

Zvláštny model svoju špičkovú pozíciu v portfóliu RS 3 demonštruje mnohými novými dizajnovými elementmi a prvkami vybavenia. Okrem kolies v dizajne prevzatom z automobilového športu a športovej výfukovej sústavy RS s čiernymi koncovkami sú to napríklad čierne kruhy loga Audi a nápisy RS na maske chladiča a zadnom čele. Tieto čierne prvky sú perfektne zladené so špecifickými lakmi karosérie RS 3 performance edition. Patria k nim perleťové laky Nogaro Blue, Peacock Grey a Daytona Grey, ako aj lak s krištáľovým efektom Sebring Black a metalizovaný lak Glacier White.

Perfekcia až do detailov je viditeľná aj pri osvetlení. Sériové adaptívne svetlomety Matrix LED s tmavými vnútornými lamelami a LED zadné skupinové svetlá sú doplnené dynamickými smerovými svetlami a pri odomknutí a zamknutí vozidla v nich prebieha špecifiká svetelná animácia modelov RS. Digitálne denné svetlá, ktoré sú tvorené v každom svetlomete 15 LED segmentmi, pri odomknutí vozidla zobrazujú na strane spolujazdca šachovnicovú zástavku a na strane vodiča číslo „3-0-0“, symbolizujúce počet kusov limitovanej série a maximálnu rýchlosť 300 km/h. Pri zamknutí vozidla pole pixelov pod ľavým svetlometom zobrazuje namiesto symbolu „3-0-0“ nápis „R-S-3“. Počas jazdy svieti na obidvoch stranách šachovnicová zástavka ako denné svetlo. Ďalším rozpoznávacím znakom sú LED svetlá prístupového osvetlenia v predných dverách, ktoré premietajú na zem vedľa vozidla nápis „#RS performance“.

Aj v interiéri zvláštny model ukazuje svoju exkluzivitu. Po prvý raz má v tomto modelovom rade sériovo škrupinové športové sedadlá, ktoré poskytujú vynikajúcu bočnú oporu tela pri jazde v zákrute. Stredné časti sedákov a operadiel majú rovnako ako dve vonkajšie miesta zadného sedadla prešívanie šesťuholníkového vzoru modrými kontrastnými stehmi. Poťahovým materiálom v tejto časti je mikrovlákno Dinamica, bočné časti sú potiahnuté kožou Perlnappa. Pod integrovanou opierkou hlavy je v operadle otvor ohraničený čiernym lievikovým orámovaním s veľkým logom „RS“, ktoré rovnako ako matná karbónové škrupina na zadnej časti operadla zvýrazňuje športový charakter zvláštneho modelu. Okrem modrých bezpečnostných pásov majú aj kontrastné stehy na stredovej lakťovej opierke a lakťových opierkach na dverách modrú farbu. Textilné rohožky a rohož na podlahe batožinového priestoru majú tiež modré kontrastné prešívanie a navyše logá RS. Pre lepšiu orientáciu má multifunkčný športový volant s poťahom z alcantary a zospodu splošteným vencom v polohe 12. hodiny značku – takisto modrej farby.

Dotykový displej s uhlopriečkou 25,7 cm má obrazovku pozadia so vzhľadom karbónu a charakteristickým poradím zapaľovania päťvalcového motora „1-2-4-5-3“. Zobrazenie RS-Monitor integruje hodnoty teploty chladiacej kvapaliny, motorového oleja, prevodového oleja, odstredivých síl a tlakov vzduchu v pneumatikách. Súčasne digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit plus zobrazuje relevantné výkonové dáta ako časy kôl, odstredivé sily a zrýchlenie v sekundách z 0 na 100 km/h, 0 na 200 km/h, na štvrť míle a na osminu míle.

Zvláštny model Audi RS 3 performance edition* bude vyrobený v limitovanej sérii iba 300 exemplárov – čo dokumentuje aj karbónový dekoračný obklad na strane spolujazdca s číslovaním od „1 of 300“. Najvýkonnejší kompaktný model Audi sa bude dať objednať za cenu od 75 000 eur ako Sportback a od 77 000 eur ako Limuzína. Objednané vozidlá budú dodané zákazníkom začiatkom roka 2023.

Hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 uvedených modelov

Audi RS 3 performance edition

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: - (NEDC); 9,5–8,9 (WLTP);

kombinované emisie CO2 v g/km: - (NEDC); 216–201 (WLTP)

Audi RS 3 Sportback performance edition

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: - (NEDC); 9,5–9,0 (WLTP);

kombinované emisie CO2 v g/km: - (NEDC); 216–205 (WLTP)

Audi RS 3 Limuzína performance edition

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: - (NEDC); 9,3–8,9 (WLTP);

kombinované emisie CO2 v g/km: - (NEDC); 212–201 (WLTP)

Pre hore uvedené vozidlá sú k dispozícii iba hodnoty spotreby paliva a emisií podľa WLTP a nie podľa NEDC. Hodnoty spotreby paliva a  emisií CO2 uvedené v rozpätí závisia od zvoleného vybavenia vozidla.

------------------------------------------------------------------------------

Audi RS 3

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8–8,2 (NEDC); 9,5–8,9 (WLTP);

kombinované emisie CO2 v g/km: 201–188 (NEDC); 217–201 (WLTP)

Audi RS 3 Sportback

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8–8,3 (NEDC); 9,5–9,0 (WLTP);

kombinované emisie CO2 v g/km: 201–190 (NEDC); 217–205 (WLTP)

 

Audi RS 3 Limuzína

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,7–8,2 (NEDC); 9,4-8,9 (WLTP);

kombinované emisie CO2 v g/km: 198–188 (NEDC); 214-201 (WLTP)

Uvedené hodnoty boli stanovené podľa zákonom predpísaných meracích postupov. Od 1. septembra 2017 sú niektoré nové automobily typovo schválené podľa celosvetovo harmonizovanej metodiky pre osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), realistickejšej metódy na meranie spotreby paliva a emisií CO2. Od 1. septembra 2018 WLTP postupne nahradí nový európsky cyklus NEDC (New European Driving Cycle). Kvôli realistickejším skúšobným podmienkam sú spotreba paliva a emisie CO2 namerané podľa WLTP v mnohých prípadoch vyššie ako hodnoty namerané podľa NEDC. Ďalšie informácie o rozdieloch medzi WLTP a NEDC nájdete na našej internetovej stránke.

Aktuálne ešte musia výrobcovia povinne uvádzať hodnoty podľa NEDC. Ak ide o nové vozidlá, typovo schválené podľa WLTP, uvádzajú sa hodnoty podľa NEDC prepočítané z WLTP. Výrobcovia môžu dobrovoľne dodatočne uvádzať hodnoty podľa WLTP až kým nebudú záväzné. Ak sú hodnoty podľa WLTP uvedené v rozpätí, nevzťahujú sa na jednotlivé individuálne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky. Slúžia iba na porovnanie rôznych typov vozidiel. Doplnková výbava a príslušenstvo (namontované prvky, väčšie pneumatiky a pod.) môžu zmeniť relevantné parametre vozidla ako napr. hmotnosť, valivý odpor alebo aerodynamiku a okrem poveternostných podmienok a podmienok v premávke, ako aj individuálneho spôsobu jazdy ovplyvňovať spotrebu paliva, spotrebu elektrickej energie, emisie CO2 a jazdné výkony vozidla.

Ďalšie informácie o oficiálnych hodnotách spotreby paliva a emisií CO2  nových osobných automobilov Audi sú k dispozícii u všetkých autorizovaných predajcov Audi v Európe.   

 

Koncern Audi je úspešným výrobcom automobilov a motocyklov v segmente premium a luxusnom segmente. So svojimi značkami Audi, Ducati, Lamborghini a Bentley vyrába automobily a motocykle v 21 závodoch v 13 štátoch. . Tieto značky sa predávajú vo vyše 100 štátoch sveta.

V roku 2021 koncern Audi odovzdal zákazníkom približne 1,681 milióna automobilov značky Audi,  8405 športových automobilov značky Lamborghini a 59 447 motocyklov značky Ducati. V obchodnom roku 2021 spoločnosť AUDI AG pri obrate 53,1 miliardy € vytvorila operatívny zisk 5,5 miliardy €  V súčasnosti koncern Audi zamestnáva celosvetovo vyše 89 000 pracovníkov, z toho približne 58 000 v Nemecku. So svojimi atraktívnymi značkami, ako aj novými modelmi, inovatívnymi službami mobility a priekopníckymi službami Skupina značiek Premium dôsledne pokračuje v ceste transformácie na poskytovateľa udržateľnej, individuálnej mobility premium.

Zobrazit Galériu

Audi

Všetky autorove články

1 komentár

Skoro to iste reakcia na: Najvyššie umenie: Audi RS 3 performance edition

19.10.2022 23:10
Ma o 5 kW viac, vdaka uprave vyfukoveho systemu, to je cele. Krutiaci moment rovnaky a maximalku softwarovo povolenu o 10 km viac. Z 290 na 300. Tu by zvladla aj predosla 294 kW verzia, aj bez tych 5 kW. Ale vraj ma lepsi zvuk. Ziadny boom sa nekona, co sa tyka rozdielu. No nic to nemeni na tom, ze RS3 je vynimocny stroj. Co viac by si mohol clovek priat.
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať