Notebooky ThinkPad oslavujú 30 rokov na trhu. Stali sa ikonou.

0

Ikonický rad notebookov ThinkPad od spoločnosti Lenovo oslavuje už 30 rokov na trhu. Tieto profesionálne pracovné zariadenia sú známe svojou vysokou výdržou a v pracovnom nasadení zvládnu takmer všetko. Sú typické svojim minimalistickým čiernym dizajnom, inšpirovaným tradičným japonským bento boxom a červeným tlačidlom TrackPoint uprostred klávesnice, ktoré kedysi zastávalo funkciu touchpointu.

Základom úspechu ThinkPadu je kvalita a inovácie, ktoré Lenovo neustále zdokonaľuje, pričom v mnohých je doslova priekopníkom - od experimentov napríklad s motýľou klávesnicou až po prvú skladaciu obrazovku. Dizajn získal za 30 rokov iba minimalistické vylepšenia, ale o to viac sa teší stále obrovskej obľube, o čom hovorí aj viac ako 200 miliónov predaných kusov po celom svete.

„ThinkPad je kombináciou klasiky a pokroku – bez kompromisov. Dizajn, ktorý sa naozaj za tých 30 rokov veľmi nezmenil, symbolizuje stabilitu a pokrok predstavujúce všetky inovácie, v ktorých jednoznačne udáva trendy. V IT svete, kde sa všetko šialene rýchlo mení, je to jedinečný príbeh úspechu, ktorý ľudia vnímajú a chcú byť jeho súčasťou,“ hovorí Vlado Varzaly, Country Sales Manager spoločnosti Lenovo.

Pozrime si aké inovácie a prelomové riešenia ThinkPad vo svojej histórii priniesol :

•             Ikonické červené tlačidlo Trackpoint medzi klávesmi, ktoré slúži ako touchpad.

•             Prvý notebook, ktorý letel do vesmíru s NASA, už rok po jeho uvedení na trh. Na vesmírnych staniciach ho nájdete dodnes.

•             Farebný TFT displej

•             Zabudovaný CD-ROM

•             Zabudovaný DVD-ROM

•             Integrovaná Wi-Fi

•             Zabudované hardvérové zabezpečenie a čítačka odtlačkov prstov

•             Prvá mobilná pracovná stanica s dvoma obrazovkami

•             Najľahší plne funkčný 13-palcový notebook na svete

•             Najľahší plne funkčný 14-palcový notebook na svete

•             Prvý notebook so skladacím displejom na svete

A ako poznajú ThinkPad Slováci ?Online anketa, ktorú Lenovo realizovalo v novembri 2022 na vzorke 315 respondentov ukázala, že 95% Slovákov používa notebook alebo PC a viac ako polovica Slovákov (56%) ThinkPad pozná. Ako prvé si Slováci v súvislosti s ThinkPadom vybavia práve červený trackpoint a až 66% jeho používateľov považuje za jeho najzásadnejšiu vlastnosť spoľahlivosť (66%), výkon (38%) a viac ako štvrtina dokonca tvrdí, že ich nikdy nesklamal (26%).

„Ľudia dnes poznajú ThinkPad na prvý pohľad a vedia presne, čo od neho môžu očakávať. V marketingu a aj v biznise platí, ak niečo funguje, načo to meniť? Aj preto sme do originálneho konceptu dizajnu nerobili veľké zásahy a sústredili sa skôr na technologické inovácie, o ktoré v IT ide v prvom rade,“ dodal Vladimír Varzaly.

Aký bude ThinkPad o ďalších 30 rokov?

Globálne je spoločnosť Lenovo lídrom na trhu s počítačmi a aj na Slovensku používa alebo používal notebook Lenovo každý piaty človek. Od roku 2005 sa na Slovensku predalo viac ako milión Lenovo zariadení. Zásadnou témou v spoločnosti Lenovo je preto udržateľnosť a v tomto duchu Lenovo vyvíja aj svoje nové produkty. Tento trend neobišiel ani ThinkPad, ktorého rad ThinkPad Z je vyslovene z udržateľných materiálov ako recyklovaná vegánska koža, recyklovaný hliník, sklenený ForcePad. Zo 100% obnoviteľných a kompostovateľných materiálov je dokonca aj jeho obal.

V duchu inovácií pokračuje aj rad ThinkPad X1 Fold, ktorý v roku 2020 spoločnosť Lenovo predstavila ako prvý skladací notebook na svete. Jeho druhá generácia vyšla v druhej polovici tohto roka a prináša plný výkon PC s väčším až 16-palcovým OLED displejom, pričom si zachováva ultraprenosnosť, ktorú ponúkala prvá generácia. Toto unikátne zariadenie potvrdzuje status najinovatívnejšieho notebooku a ukazuje smer vývoja prenosných počítačov.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať