
Notebooky ThinkPad oslavujú 30 rokov na trhu. Stali sa ikonou.
Ikonický rad notebookov ThinkPad od spoločnosti Lenovo oslavuje už 30 rokov na trhu. Tieto profesionálne pracovné zariadenia sú známe svojou vysokou výdržou a v pracovnom nasadení zvládnu takmer všetko. Sú typické svojim minimalistickým čiernym dizajnom, inšpirovaným tradičným japonským bento boxom a červeným tlačidlom TrackPoint uprostred klávesnice, ktoré kedysi zastávalo funkciu touchpointu.
Základom úspechu ThinkPadu je kvalita a inovácie, ktoré Lenovo neustále zdokonaľuje, pričom v mnohých je doslova priekopníkom - od experimentov napríklad s motýľou klávesnicou až po prvú skladaciu obrazovku. Dizajn získal za 30 rokov iba minimalistické vylepšenia, ale o to viac sa teší stále obrovskej obľube, o čom hovorí aj viac ako 200 miliónov predaných kusov po celom svete.
„ThinkPad je kombináciou klasiky a pokroku – bez kompromisov. Dizajn, ktorý sa naozaj za tých 30 rokov veľmi nezmenil, symbolizuje stabilitu a pokrok predstavujúce všetky inovácie, v ktorých jednoznačne udáva trendy. V IT svete, kde sa všetko šialene rýchlo mení, je to jedinečný príbeh úspechu, ktorý ľudia vnímajú a chcú byť jeho súčasťou,“ hovorí Vlado Varzaly, Country Sales Manager spoločnosti Lenovo.
Pozrime si aké inovácie a prelomové riešenia ThinkPad vo svojej histórii priniesol :
• Ikonické červené tlačidlo Trackpoint medzi klávesmi, ktoré slúži ako touchpad.
• Prvý notebook, ktorý letel do vesmíru s NASA, už rok po jeho uvedení na trh. Na vesmírnych staniciach ho nájdete dodnes.
• Farebný TFT displej
• Zabudovaný CD-ROM
• Zabudovaný DVD-ROM
• Integrovaná Wi-Fi
• Zabudované hardvérové zabezpečenie a čítačka odtlačkov prstov
• Prvá mobilná pracovná stanica s dvoma obrazovkami
• Najľahší plne funkčný 13-palcový notebook na svete
• Najľahší plne funkčný 14-palcový notebook na svete
• Prvý notebook so skladacím displejom na svete
A ako poznajú ThinkPad Slováci ?Online anketa, ktorú Lenovo realizovalo v novembri 2022 na vzorke 315 respondentov ukázala, že 95% Slovákov používa notebook alebo PC a viac ako polovica Slovákov (56%) ThinkPad pozná. Ako prvé si Slováci v súvislosti s ThinkPadom vybavia práve červený trackpoint a až 66% jeho používateľov považuje za jeho najzásadnejšiu vlastnosť spoľahlivosť (66%), výkon (38%) a viac ako štvrtina dokonca tvrdí, že ich nikdy nesklamal (26%).
„Ľudia dnes poznajú ThinkPad na prvý pohľad a vedia presne, čo od neho môžu očakávať. V marketingu a aj v biznise platí, ak niečo funguje, načo to meniť? Aj preto sme do originálneho konceptu dizajnu nerobili veľké zásahy a sústredili sa skôr na technologické inovácie, o ktoré v IT ide v prvom rade,“ dodal Vladimír Varzaly.
Aký bude ThinkPad o ďalších 30 rokov?
Globálne je spoločnosť Lenovo lídrom na trhu s počítačmi a aj na Slovensku používa alebo používal notebook Lenovo každý piaty človek. Od roku 2005 sa na Slovensku predalo viac ako milión Lenovo zariadení. Zásadnou témou v spoločnosti Lenovo je preto udržateľnosť a v tomto duchu Lenovo vyvíja aj svoje nové produkty. Tento trend neobišiel ani ThinkPad, ktorého rad ThinkPad Z je vyslovene z udržateľných materiálov ako recyklovaná vegánska koža, recyklovaný hliník, sklenený ForcePad. Zo 100% obnoviteľných a kompostovateľných materiálov je dokonca aj jeho obal.
V duchu inovácií pokračuje aj rad ThinkPad X1 Fold, ktorý v roku 2020 spoločnosť Lenovo predstavila ako prvý skladací notebook na svete. Jeho druhá generácia vyšla v druhej polovici tohto roka a prináša plný výkon PC s väčším až 16-palcovým OLED displejom, pričom si zachováva ultraprenosnosť, ktorú ponúkala prvá generácia. Toto unikátne zariadenie potvrdzuje status najinovatívnejšieho notebooku a ukazuje smer vývoja prenosných počítačov.
Zobrazit Galériu