SAMSUNG_112022 Advertisement SAMSUNG_112022 Advertisement SAMSUNG_112022 Advertisement

Nová generácia BMW radu 7 prichádza vo veľkom štýle

0

BMW vstupuje do novej éry inovácií zameraných na trvalú udržateľnosť a digitalizáciu. S novým modelom BMW radu 7 ukazuje smer, ktorým sa bude ďalej rozvíjať v oblastiach ako radosť z jazdy, komfort cestovania a digitálny zážitok na najvyššej úrovni. V rámci nového radu 7 prichádza aj nový model BMW i7, luxusná limuzína s plne elektrickým pohonom.  

Siedma generácia BMW radu 7 predstavuje moderný štýl, ktorý sa v dizajne exteriéru a interiéru zameriava na najpodstatnejšie prvky. Dizajnu prednej časti v luxusnom segmente dominujú prvky typické pre značku, ktoré však zachovávajú odstup medzi luxusnými a ostatnými vozidlami v ponuke automobilky BMW. Patria medzi ne aj nové, rozdelené predné svetlomety, pričom denné svetlomety sa na požiadanie dodávajú aj v krištáľovej verzii Iconic Glow so zabudovanými krištáľmi Swarovského, ktoré vytvárajú zaujímavé efekty pri odomykaní a zamykaní vozidla.

Vozidlo prináša mohutné podsvietené obličky masky chladiča či dynamický svetelný koberec pri dverách, na požiadanie sa dodáva aj dvojfarebné lakovanie. Progresívny charakter luxusného sedanu zvýrazňujú inovatívne prvky, ako sú ultraširokouhlá obrazovka BMW Theatre Screen s uhlopriečkou 31,3" vo formáte 32:9 s rozlíšením 8K, ktorá sa rozprestiera smerom nadol od strechy a mení druhý rad sedadiel na exkluzívnu súkromnú kinosálu na kolesách. Vodič a spolujazdec môžu na ovládacom displeji prvý raz využiť aj streamovanie programov video-on-demand z kanála YouTube.

Na ovládanie zabudovaného infotainmentu, telefonovania na zadných sedadlách, polohy sedadla a osvetlenia interiéru slúžia 5,5-palcové dotykové ovládače zabudované do zadných dverí. Na požiadanie sa dodáva aj navigačný systém BMW Maps, ktorý využíva cloudovú technológiu spolu so zobrazením navigačných pokynov pomocou rozšírenej reality Augmented View. Na požiadanie dodávaný digitálny kľúč BMW Digital Key Plus umožní odomykať a zamykať vozidlo prostredníctvom mobilného telefónu iPhone pomocou širokopásmovej (UWB) rádiovej technológie s rozšíreným zabezpečením. Nový model BMW radu 7 zároveň zákazníkom umožní, aby využívali výhody zlepšenej integrácie mobilných telefónov prostredníctvom rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je aj možnosť na mieru upraveného profilu vodiča BMW ID a virtuálnej eSIM karty vytvorenej pre novú technológiu mobilných sietí 5G. 

Na rozdiel od svojich predchodcov bude nové BMW radu 7 celosvetovo dostupné výhradne ako model s dlhým rázvorom (3 215 mm), ktorý vďaka medzigeneračnému nárastu o 5 milimetrov zväčšuje priestor vzadu. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5391 milimetrov, s 1950 milimetrami je vozidlo o 48 milimetrov širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 51 milimetrov vyššie (1544 milimetrov). Použitie špecifických konštrukčných prvkov a variantov pohonného systému určuje rôzne rozmery jeho charakteru. Nová rodina BMW radu 7 totiž zahŕňa aj modely značiek BMW i a BMW M, ktoré umožňujú, aby sa do popredia dostali viaceré z vlastností vozidla – od elegantných, moderných a trvalo udržateľných až po expresívne, športové a dynamické.

Nové BMW radu 7 teraz vôbec prvýkrát ponúka na výber spaľovacie motory, plug-in hybridné systémy (s dojazdom do vzdialenosti viac ako 80 kilometrov), ako aj plne elektrický pohon. Rozmanitosť v portfóliu pramení z novo vyvinutej flexibilnej architektúry vozidla. Dôležitá vlastnosť elektrických modelov je možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až do 195 kW, takže po 10 minútach sa dokáže dojazd zvýšiť až o 170 kilometrov. Nabíjanie zlepšuje možnosť predohriať batériu, aby bola ideálne pripravená na taký nabíjací výkon. Plug-in hybridné verzie nového BMW radu 7 s elektromotorom zabudovaným priamo do prevodovky a benzínovým radovým šesťvalcom budú na mnohých trhoch nasledovať od začiatku roka 2023.

Ich systémový výkon sa zvýšil, znížila sa spotreba paliva, zdvojnásobil sa nabíjací výkon a energetická hustota vysokonapäťovej batérie stúpla oproti predchádzajúcim modelom o viac ako 50 percent. Bude medzi nimi aj prvý model BMW M so šesťvalcovým radovým benzínovým motorom a plug-in hybridným systémom pohonu, ktorý spája výnimočne nízku spotrebu s tradičnými vysokými výkonmi, typickými pre vozidlá s označením M. Hneď po uvedení na trh v Európe pribudne verzia s naftovým motorom a mild hybridnou technológiou. Ďalšie varianty plne elektrického BMW i7 vrátane budúceho špičkového modelu BMW i7 M70 xDrive prídu na trh neskôr.

Podvozok bol rozsiahlo modernizovaný na dokonalé spojenie radosti zo športovej jazdy a prvotriedneho komfortu pre zadných pasažierov. Súčasťou štandardnej výbavy preto bude vzduchové odpruženie na oboch nápravách, doplnené o adaptívne tlmiče. Na požiadanie sa potom dodáva natáčanie zadných kolies Integral Active Steering a systém Executive Drive Pro s upravenými aktívnymi skrutnými stabilizátormi. Inovatívny balík technológií s novou generáciou snímačov, novým softvérovým vybavením a s výkonnou výpočtovou platformou tvorí výnimočný potenciál na autonómnu jazdu na úrovni 3 vrátane rozšírených funkcií automatizovaného parkovania.

Štandardne dodávaný systém Parking Assistant obsahuje aj parkovaciu kameru Reversing Assist Camera a asistenčný systém na cúvanie Reversing Assistant. Na vozidlách vybavených na požiadanie dodávaným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional môže systém Reversing Assistant prevziať šoférovanie a vycúvať s vozidlom na vzdialenosť až 200 metrov. Nový asistenčný systém Manoeuvre Assistant si dokáže zapamätať viacero parkovacích manévrov s dĺžkou až 200 metrov pre každý z manévrov. Keď sa vozidlo priblíži k zapamätanému štartovaciemu bodu, systém Manoeuvre Assistant prevezme všetky úlohy spojené s ovládaním vozidla vrátane kontroly zrýchľovania, brzdenia a riadenia, ako aj zmeny smeru jazdy vpred či vzad. Vodič sa môže počas celého manévru sústrediť na sledovanie okolia vozidla.

Budúci vlajkový model, nové BMW i7 M70 xDrive, bude mať plne elektrický pohonný systém s dvoma motormi (po jednom na prednej aj zadnej náprave) a bude dostupný v priebehu roku 2023. Pohonný systém generuje maximálny výkon výrazne presahujúci hodnotu 440 kW (600 k) a maximálny krútiaci moment viac ako 1000 Nm. Najvýkonnejší model značky BMW, aký bol kedy vyrobený pre bežnú premávku, zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4 sekundy. (Všetky údaje o výkone, zrýchlení a spotrebe energie modelu BMW i7 M70 xDrive sú predbežné odhady založené na aktuálnej vývojovej fáze vozidla vrátane dočasného zvýšenia výkonu.)

Digitálny kokpit tvorí zakrivený displej BMW Curved Display, ktorý pod jedným krycím sklom zakriveným smerom na vodiča skrýva 12,3-palcovú digitálnu prístrojovú dosku a 14,9-palcovú stredovú obrazovku. Vodič sa môže tešiť z kontaktu s inovatívnou interaktívnou lištou BMW Interaction Bar, so zlepšenými schopnosťami osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant, s ďalšími režimami My Modes, s najnovšou verziou BMW Head-Up Display a s funkciou rozšírenej reality Augmented View, ktorá je prvýkrát dostupná priamo na digitálnej prístrojovej doske. Vďaka tomu sa intuitívny dialóg medzi vodičom a vozidlom posunul na novú úroveň. Novinkou je aj jemne podsvietený ovládací panel na stredovej konzole, ako aj nový tvar voliča prevodovky. V závislosti od verzie má volant dve alebo tri ramená a plochú spodnú časť.

Nové BMW radu 7 bude v priebehu roka 2023 k dispozícii aj v špeciálnej verzii BMW Protection Vehicle. Vďaka svojmu jedinečnému zabudovanému systému ochrany, ktorý bol vyvinutý úplne nanovo, spĺňa obrnený model špeciálne požiadavky úradov, predstaviteľov štátu a významných jednotlivcov, ktorí si vyžadujú osobitnú ochranu.

Verzie pohonu dostupné na európskom trhu:

BMW i7 xDrive60:
Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive, jeden elektrický motor na prednej a jeden na zadnej náprave, elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive
Výkon: 400 kW (544 k) pri 5000 – 12 000 ot./min
Maximálny krútiaci moment: 745 Nm pri 0 – 5000 ot./min
Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,7 sekundy
Maximálna rýchlosť: 240 km/h
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 19,6 – 18,4 kWh/100 km
Dojazd podľa cyklu WLTP: 590 – 625 km
 

BMW 740d xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):
Naftový radový 6-valcový motor, 48 V mild hybridná technológia, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive
Systémový výkon:
Výkon: 220 kW (300 k), krútiaci moment: 670 Nm*
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2993 cm3
Nominálny výkon: 210 kW (286 k) pri 4400 ot./min
Nominálny krútiaci moment: 650 Nm pri 1750 – 3000 ot./min
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 9 kW (12 k)
Nominálny krútiaci moment: 200 Nm
Výkony/spotreba:
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,3 sekundy
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 6,9 — 5,9 l/100 km
Emisná norma: Euro 6d
 
BMW 750e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):
Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive
Systémový výkon:
Výkon: 360 kW (490 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu)
Krútiaci moment: 700 Nm*
Spaľovací motor:
Zdvihový objem: 2 998 cm3
Nominálny výkon: 230 kW (310 k) pri 5000 – 6500 ot./min
Nominálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1750 – 4700 ot./min
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 145 kW (200 k)
Nominálny krútiaci moment: 280 Nm
Výkony/spotreba:
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,9 sekundy
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h
Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 – 89 km
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 – 1,0 l/100 km
Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 – 24,5 kWh/100 km
Emisná norma: Euro 6d
 
BMW M760e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):
Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive
Systémový výkon:
Výkon: 420 kW (571 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu)
Krútiaci moment: 800 Nm*
Spaľovací motor:
Zdvihový objem: 2 998 cm3
Nominálny výkon: 280 kW (380 k) pri 5200 – 6250 ot./min
Nominálny krútiaci moment: 520 Nm pri 1850 – 5000 ot./min
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 145 kW (200 k).
Nominálny krútiaci moment: 280 Nm
Výkony/spotreba:
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 4,3 sekundy
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h
Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 – 84 km
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 – 1,1 l/100 km
Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 – 25,8 kWh/100 km
Emisná norma: Euro 6d

*Pozostáva z výkonu spaľovacieho motora (uvedená nominálna hodnota) a elektrického motora (do uvedenej nominálnej hodnoty).

 Všetky hodnoty výkonu, spotreby paliva a elektrickej energie sú predbežné.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať