SAMSUNG_112022 Advertisement SAMSUNG_112022 Advertisement SAMSUNG_112022 Advertisement

Nová hybridná batéria sľubuje nabíjanie elektromobilov do 2 minút

Technológie
0

Podľa American Petroleum Institute trvá priemerné tankovanie benzínu či nafty dve minúty, iné odhady sú o niečo vyššie. Nová technológia skladovania elektrickej energie, ktorú vyvíja švajčiarsky technologický startup Morand, by mohla ponúknuť čas nabíjania elektromobilov do mesta dokonca o niečo menej ako dve minúty.

Jednotky eTechnology spoločnosti Morand, ktoré sú hybridom batérií a ultrakondenzátorov, ponúkajú potenciálne rýchlosti nabíjania, ktoré môžu zmeniť súčasnú paradigmu, ako aj možnosť oveľa dlhšej životnosti, ako majú lítiovo-iónové batérie. Morand dostal názov podľa bývalého pilota F1 a tímového manažéra Benoîta Moranda a s malým tímom bývalých inžinierov a manažérov F1 sa spoločnosť rozhodla aplikovať hybridné a elektrické technológie odvodené z vyšších kategórií motoristického športu do praktickejších každodenných riešení.

Firma tvrdo pracovala na vývoji systému eTechnology, ktorý opisuje ako riešenie na ukladanie energie kombinujúce vlastnosti ultrakondenzátora s vlastnosťami chemickej batérie. V rámci testovacieho programu sa 7,2 kWh prototyp eTechnology dokázal dobiť na 80 percent iba za 72 sekúnd, na 98 percent za 120 sekúnd a na 100 percent za 2,5 minúty pri výkone až 900 A/360 kW. Samozrejme, 7,2 kWh je ďaleko od 100 kWh a väčších akumulátorov, ktoré sú súčasťou elektromobilov s dlhým dojazdom.

Predplatné NEXTECH 2021

Morand sa však zameral na aplikácie s menšou kapacitou, ako sú drony a ebajky, a vysvetľuje, že eTechnology je najvhodnejšia pre aplikácie, ktoré si vyžadujú rýchle a pomerne časté nabíjanie v trvaní päť minút alebo menej. Príkladom automobilu so 7,2 kWh batériou by bolo malé mestské vozidlo, ako napríklad Citroën Ami, ktoré má batériu s kapacitou 5,5 kWh. Morand odhaduje, že bicykel so 6 Ah batériou by sa mohol nabíjať šesť minút pri nižšom výkone 3,2 kW. To by pre ebajky, ktorých nabíjanie zvyčajne trvá hodiny, znamenalo výraznú zmenu. Jazdec by tak mohol nabiť bicykel počas krátkej prestávky bez potreby kupovať a nosiť náhradnú batériu.

Medzi ďalšie výhody eTechnology, ktoré Morand uvádza, patrí efektívna prevádzka v extrémnych teplotách a možnosť oveľa väčšieho počtu cyklov nabíjania a vybíjania. Tvrdí, že ich jednotky boli bezpečne otestované na viac ako 50 000 nabíjacích cyklov. Spoločnosť spolupracuje s výrobným partnerom na maloobjemovej výrobe a plánuje zvýšiť výrobu, aby bola eTechnology cenovo konkurencieschopnejšia s lítiovo-iónovými batériami.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať